Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-03-29@12:39:02 GMT

آمار کرونا البرز ۳۰ خرداد؛ ۷ فوتی و ۷۸ بستری جدید

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۹۹۰۲۲

آمار کرونا البرز ۳۰ خرداد؛ ۷ فوتی و ۷۸ بستری جدید

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی البرز آمار مبتلایان به کرونای این استان را تشریح کرد.

محمد فتحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص آخرین آمار کلی ابتلای کرونا در استان البرز در ۲۴ ساعت منتهی به صبح امروز _ یک شنبه ۳۰ خرداد _ اظهار کرد: در این مدت ۷۸ بیمار با علائم کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان بستری شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مجموع کل موارد بستری شامل قطعی، محتمل و مشکوک، از ابتدای شیوع کرونا تا امروز در استان البرز ۴۶ هزار و ۵۸۶ نفر است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی البرز با بیان اینکه در حال حاضر ۵۳۶ نفر شامل موارد قطعی، محتمل و مشکوک در مراکز درمانی بستری هستند، افزود: از این تعداد، ابتلای ۲۴۵ نفر به بیماری کووید ۱۹ تا این تاریخ قطعی شده است.

وی خاطرنشان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته هفت مورد فوتی ناشی از ابتلاء به کووید ۱۹ ثبت شده و مجموع جان‌باختگان این بیماری در استان چهار هزار و ۲۰۴ نفر است، همچنین از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۴۱ هزار و ۸۳۸ نفر از مراکز درمانی ترخیص شده‌اند.

کد خبر 502037

منبع: ایمنا

کلیدواژه: استان البرز آمار کرونا در البرز وضعیت کرونا در البرز کرونا در البرز ابتلا به کرونا در البرز دانشگاه علوم پزشکی البرز سرپرست دانشگاه علوم پزشکی البرز دانشگاه علوم پزشکی استان البرز شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۹۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲.۹ میلیون مراجعه به اورژانس بیمارستان‌ها/۵۰۰ هزار نفر بستری شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمحمد پورحسینی گفت: خدمت رسانی در وزارت بهداشت بویژه در ایام تعطیل با قوت بیشتری ادامه دارد و طبق دستورالعمل ابلاغی جامع در این وزارتخانه، تمامی اورژانس‌های پیش بیمارستانی، حوزه درمان و غذا و دارو در سراسر کشور در حال خدمت رسانی به مردم هستند.

وی با اشاره به فعالیت سه هزار و ۲۰۰ پایگاه اورژانس ۱۱۵ با پنج هزار و ۷۰۰ دستگاه آمبولانس افزود: حدود ۲۶ هزار نیروی آماده به کار در مراکز اورژانس و پایگاه‌های سلامت نوروزی مشغول ارائه خدمات در مبادی ورودی و خروجی شهرها هستند.

پورحسینی همچنین از تیم‌های بهداشتی که نظارت و بازدید مداوم از اماکن، رستوران‌ها و اقامتگاه‌ها را عهده دار هستند و همچنین کارکنان بهداشتی مستقر در مرزها که با انجام تست‌های لازم جهت پیشگیری از طغیان و شیوع بیماری‌ها تلاش می‌کنند، قدردانی کرد.

مدیرکل حوزه وزارتی وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: بیش از هزار بیمارستان با ۱۴۶ هزار تخت فعال در حوزه درمان در کشور فعال است.

وی ادامه داد: از تاریخ ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تعداد ۶۵۵ هزار و ۱۹۴ تماس با اورژانس ۱۱۵ برقرار و منجر به انجام ۱۹۷ هزار مأموریت شده است.

پورحسینی افزود: از ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ تاکنون تعداد دو میلیون و ۹۰۰ هزار مراجعه به اورژانس‌های کشور داشتیم که دو میلیون و ۳۸۵ هزار نفر به صورت سرپایی و ۵۰۰ هزار نفر هم بستری شدند.

وی اظهار داشت: در این مدت همچنین ۱۲۳ هزار عمل جراحی هم در سطح مراکز درمانی و بیمارستان‌های کشور انجام شده است.

مشاور وزیر بهداشت، وضعیت خدمات رسانی در مراکز دانشگاهی استان یزد را در سطح مطلوب ارزیابی و از تلاش‌های مسئولان و کادر سلامت یزد قدردانی کرد.

کد خبر 6064894 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • ۲.۹ میلیون مراجعه به اورژانس بیمارستان‌ها/۵۰۰ هزار نفر بستری شدند
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • کاهش ۵۰ درصدی فوتی‌ها در جاده‌های استان گلستان
  • پذیرش بیش از ۱۱ هزار بیمار در بیمارستان قلب الزهرا (س) در شیراز
  • پذیرش بیش از ۱۱ هزار بیمار در بیمارستان قلب الزهرا (س)
  • افزون بر ۶ هزار بیمار به اورژانس مراکز درمانی شاهرود مراجعه کردند
  • آمار تصادفات فوتی در استان سمنان ۵۳ درصد کاهش داشت
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • ارائه بیش از ۱۱ هزار خدمت درمانی در بیمارستان قلب الزهرا (س) شیراز
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!