Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: مرحله دوم طرح یاس(یاران آسیب ستیز) به‌منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و ترویج فرهنگ خود امدادی برای مددجویان این نهاد در استان اجرا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «قباد مبشری» امروز (30 خرداد 1400) با اشاره به اجرای طرح یاس با مشارکت این نهاد و جمعیت هلال‌احمر، گفت: کمیته امداد با همکاری جمعیت هلال‌احمر به‌صورت مشترک طرحی را به نام طرح «یاس» طراحی کرده که در آن مددجویان کمیته امداد امام به‌عنوان مسئولان و رابطان خانه‌های هلال در حاشیه شهرها سازمان‌دهی و آموزش خواهند دید و در حوزه ترویج آموزش‌های همگانی امدادی و اجرای طرح پیشگیرانه آسیب‌های اجتماعی و تشکیل تیم های مورد نیاز در زمان وقوع حوادث به کارگیری می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: مددجویان شرکت‌کننده در طرح یاس دوره‌هایی از قبیل امداد و کمک‌های اولیه، خدمات داوطلبانه، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، آشنایی با مهارت‌های زندگی و مشاوره گروهی را فراگرفته‌اند و از ظرفیت آن‌ها در خانه‌های هلال استفاده خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 50 نفر از دختران تحت حمایت کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در مرحله نخست طرح یاس شرکت کردند، گفت: به مناسبت دهه کرامت و روز دختر امسال 285 نفر از دختران مددجوی این نهاد در مرحله دوم طرح یاس شرکت کرده‌اند.

 

مبشری بابیان اینکه در طرح یاس، با ارائه آموزش‌های اجتماع‌محور فرد توان انجام کار مشارکتی را پیداکرده و موجب ایجاد هماهنگی و افزایش تاب‌آوری در سطح محلی می‌شود، افزود: افراد فعال در خانه‌های هلال وارد چرخه و فرایندی می‌شوند که در صورت بروز بحران، می‌توانند در مرحله نخست خود، مرحله دوم خانواده و در مرحله سوم اعضای محله‌شان را از بحران نجات دهند.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از اهداف اجرای این طرح ارتقاء عزت‌نفس و پذیرش مسئولیت اجتماعی و توانمندسازی رفتاری ارتباطی و فرهنگی مددجویان، حضور در عرصه‌های اجتماعی و مشارکت در فعالیت‌های جمعی، ایجاد انگیزه در زمینه امداد و کمک‌های اولیه و همچنین آشنایی با حوادث و سوانح و ارتقاء سطح دانش و مهارت آن‌ها و ترویج فرهنگ خود امدادی و دگر امدادی است.

پایان پیام/82

منبع: شبستان

کلیدواژه: مددجویان کمیته امداد آسیب های اجتماعی دهه کرامت کهگیلویه و بویراحمد کمیته امداد مرحله دوم طرح یاس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۹۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل هزار و ۲۵۷ واحد مسکونی به مددجویان آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی ملامهدی با بیان اینکه اشتغال و مسکن از اولویت مهم کمیته امداد در توانمندسازی مددجویان زیر حمایت است گفت: سال گذشته یک هزار و ۲۵۷ واحد مسکونی به مددجویان زیر پوشش کمیته امداد در استان آذربایجان شرقی تحویل داده شد.

وی اظهار کرد: از این تعداد یک هزار و ۱۵۷ واحد در روستا‌های استان به صورت ساخت خانه و یکصد واحد نیز در شهر‌ها به صورت خرید واحد مسکونی بود.

وی ادامه داد: برای ساخت یا خرید این واحدها نزدیک به ۶۴۰ میلیارد ریال وام بلاعوض و ۱۵۰ میلیارد ریال وام قرض الحسنه بدون کارمزد از طریق صندوق امداد ولایت تامین و پرداخت شد ضمن اینکه برای هر واحد یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تا ۲ میلیارد ریال وام بانکی با کارمزد چهار درصد تعلق گرفت.

ملامهدی در مورد نهضت ملی مسکن و سهم مددجویان از این طرح در استان اظهار کرد: هشت هزار و ۴۰۰ نفر با برچسب مددجوی کمیته امداد در این طرح نام نویسی کردند.

وی ادامه داد:تعداد اختصاصی به مددجویان استان از محل این طرح نزدیک به یک هزار و ۲۰۰ واحد بود.

دیگر خبرها

  • آئین اختتامیه دوازدهمین دوره المپیاد دانش آموزان آماده
  • تکلیف مددجویان کمیته امداد و بهزیستی با افزایش تعرفه‌های درمانی چه می شود؟
  • تحویل هزار و ۲۵۷ واحد مسکونی به مددجویان آذربایجان شرقی
  • طرح «هرکلاس، یک قفسه کتاب» در مدارس کهگیلویه و بویراحمد اجرا شد
  • یاس، طرحی برای توانمندی دختران در مناطق کم برخوردار
  • واگذاری ۲۵۷ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد در سمنان
  • پرداخت ۹۹۲ میلیارد کمک معیشت به مددجویان گلستانی
  • ثبت نام ۹۸۹ مددجوی کمیته امداد البرز در دوره‌های سوادآموزی
  • واگذاری بیش از چهار هزار واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد در سیستان و بلوچستان
  • مروری بر معضل اجتماعی خودکشی در کهگیلویه و بویراحمد