Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس نماینده ولی‌فقیه در فارس، اصلاح فرآیند انتخابات در راستای اینکه یک الگو برای نظام اسلامی در سطح بین‌الملل باشد را نیاز مهمی دانست و گفت: اگر می‌خواهیم با فساد و ناکارآمدی مقابله کنیم باید نیروهای دلسوز انقلاب را در هر تیم و جناحی با هم یکی کنیم.

آیت‌الله لطف دژکام در دیدار با رئیس و بازرسین شورای نگهبان و رئیس کل دادگستری استان فارس، ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز میلاد امام رضا(ع)، از دست اندرکاران برگزاری انتخابات ٢٨ خرداد در استان قدردانی و بیان کرد: اعضای شورای نگهبان جدای از تلاش‌های فیزیکی در ایام انتخابات، معمولا تحت یک تنش شدید از نظر روحی و روانی هم قرار میگیرند و در این شرایط کار کردن جز با اراده و ایمان قوی راه دیگری وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، آیت‌الله دژکام، گفت: علی‌رغم همه فشارهای چندساله دشمنان اما این بار هم، مردم به میدان آمدند و بصیرت خود را نشان دادند و به جای اینکه دشمنان شاد باشند امروز مومنین شاد هستند.

نماینده ولی‌فقیه در فارس ادامه داد: دشمنان با تشدید تحریم‌ها در دوران ترامپ به دنبال فروپاشی نظام اقتصادی ما بودند و تصور می‌کردند طی یک سال و نیم به نتیجه می‌رسد اما امروز و با گذشت ٣.٥ سال و علی‌رغم تداوم تحریم‌ها باز هم مردم نشان دادند که در انتخابات ارزش‌های انقلابی از همه چیز برایشان مهم تر است.

آیت‌الله دژکام خاطرنشان کرد: ٣.٥ سال تحریم و این همه فشار باز هم مردم به آنها نه گفته و بر این باور و اعتقاد تاکید کردند که راه نجات حضور پای صندوق رای است و این کار بسیار بزرگی بود که مردم انجام دادند.

او نقش ولایت فقیه و شخص رهبری را در مشارکت مردمی یادآوری و اضافه کرد: شاید اگر توجه به نقش ولایت فقیه در حضور مردم پای صندوق‌های رای را جدی نگیریم، باز لطمه بخوریم و در این صورت تحلیل غلطی خواهیم داشت.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه طی چند دوره انتخابات شاهد ضعف‌هایی در فرآیند برگزاری بودیم، گفت: باید در راستای رفع و تکمیل این مهم اقدام کنیم، چرا که امروز ما در گام دوم انقلاب اسلامی هستیم و خطوط کلی حرکت را هم رهبری مشخص کرده‌اند اما در ریز کارها و جزئیات، قسمت‌هایی وجود دارد که اصلاح آنها کار مسئولان است و اگر این فرآیندها اصلاح نشود، بهانه همیشه در دست دشمن خواهد بود.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه مقدمه برگزاری انتخابات تایید صلاحیت و نظارت از سوی شورای نگهبان است و در سایر کشورها هم به نوعی این نظارت وجود دارد، گفت: نمی‌توانیم اداره امور مملکت یا شهرها را به دست کسی بسپاریم که مثلا جاسوس است یا مسائل اخلاقی و اقتصادی دارد یا اعتقادی به نظام اسلامی ندارد، لذا باید نظارت وجود داشته باشد و این حق ملت به شمار می‌رود.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی گفت: پس از پایان انتخابات دوباره این بحث را علاوه بر رسانه‌های خارجی و معاند حتی رسانه‌های داخلی داغ می‌کنند و این مشکلی در فرآیند کار هست که باید دقت و اصلاح شود.

نماینده ولی‌فقیه در فارس اضافه کرد: از اول انقلاب تاکنون و پس از این همه انتخابات و انتخاب هشت رئیس جمهور، با این وضعیتی که می‌بینیم این موضوع باید اصلاح شود و برای اقناع حداکثری افکار عمومی تلاش کرد.

آیت‌الله دژکام ادامه داد: به عنوان مثال؛ فردی مشکلات عدیده اخلاقی دارد اما مدعی می‌شود به دلیل ضدیت با ولایت فقیه و به استناد فلان بند رد شده‌ام، در حالی که اگر جرم این فرد و علت رد صلاحیتش واضح شود، هیچکس از آحاد مردم به او حق نمی‌دهد که در حقش اجحاف شده و نباید رد صلاحیت می‌شد. 

او تصریح کرد: مجلس ما باید این موارد را اصلاح و بندها را مشخص کند تا قبل از اعلام عمومی، خود کاندیداها بفهمند که قرار است به فلان دلیل واضح و مشخص رد صلاحیت شوند و کنار بکشند اما امروز بعد از فرایند رد صلاحیت و اعلام نتایج، بسیاری از رد صلاحیت شدگان می‌گویند برخورد سیاسی با ما شده در حالی که خود آنها هم می‌دانند که چنین نیست؛ مسلما اگر این گره‌ها و مسائل حل شود، اطمینان مردم بیشتر می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در فارس گفت: نیاز است در استعلام‌ها بررسی بیشتری شود که آیا امکان دارد کسی که می‌خواهد کاندیدا شود قبل از ورود به جریان انتخابات از وضع خود استعلامی بگیرد که اگر تناسبی ندارد شرکت نکند؟ نه اینکه وقتی درگیر انتخابات شد به او بگویند به خاطر فلان گزارش‌ها صلاحیت ندارد.

آیت‌الله دژکام ادامه داد: برخی افراد واقعا محترم هستند و در عین حالی که رد صلاحیتشان قانونی است، اما می‌شود در مناصب دیگری از آنها استفاده کرد اما وقتی مهر رد صلاحیت بر آنها خورد قضیه برایشان گران می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس همچنین ابراز امیدواری کرد که دولت منتخب با شعار «دولت مردمی»، برای حل مشکلات مردم موفق عمل کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی انتخابات ۱۴۰۰ شوراي نگهبان آیت الله دژکام شورای نگهبان نماینده ولی فقیه در فارس آیت الله دژکام رد صلاحیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۹۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش و سپاه با وحدت، قدرت بازدارندگی را به‌وجود آورده اند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در مراسم رژه نیرو‌های مسلح مازندران در ساری بمناسبت روز ارتش با بیان این که امروز بار دیگر ابهت آمریکا شکسته شده است، گفت: ارتش و سپاه با وحدت قدرت بازدارندگی را بوجود آورده اند.

آیت الله محمد باقر محمدی لائینی افزود: شکستن این ابهت با شجاعت نیروی‌های مسلح به ویژه ارتش جمهوری اسلامی و سپاه همراه بوده است.

وی با اشاره به این که موفقیت‌های جمهوری اسلامی ایران با وحدت و وفاداری ملت است، تصریح کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه با تجهیزات پیشرفته و کامل در حوزه امنیت خودکفایی گام‌های بزرگی برداشته است.

وی با تاکید بر این که ارتش و سپاه با وحدت، قدرت بازدارندگی را بوجود آورده اند، ادامه داد: عملیات موشکی و پهپادی انتقام جویانه علیه رژیم صهیونسیتی، مدیون وحدت نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران است.

امام جمعه ساری وحدت را نقش محوری در دفاع از مرز‌های کشور توصیف کرد و گفت: امروز میدان و دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران با وحدت همه مردم و مسوولان به درستی عمل می‌کند.

آیت الله محمدی لائینی تصریح کرد: حمله رژیم صهیونسیتی به کنسولگری ایران در دمشق بزدلانه بوده و انتقام سخت به عنوان حق مسلم ملت ایران نیز گرفته شده است.

ارتش انقلابی، حافظ ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب
فرمانده دانشگاه دریایی امام خمینی نوشهر نیز در این مراسم با اشاره به این که امروز نهال انقلاب اسلامی در سطح منطقه و جهان اسلام فراگیر شده است، گفت: ارتش انقلابی جمهوری اسلامی ایران از دوران انقلاب تا کنون با جان نثاری در زمین، هوا و دریا، ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب را حفظ و گسترش داده است.

امیر دریادار دوم آریا شفقت رودسری با بیان اینکه ارتش در همه عرصه‌های نظامی و انتظامی و به ویژه در ساخت تجهیزات مدرن و پیشرفته پیشگام است، گفت: این نیروی مسلح در محافظت از مرز‌های دریایی، ساحلی و اقیانوسی برای واردات و صادرات ایران نقش محوری دارد.

وی ادامه داد: ارتش جمهوری اسلامی ایران افتخار مسلمین جهان اسلام شده است، امروز شناور‌های دریایی ساخت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در همه آب‌های آزاد دنیا رخ نمایی می‌کند.

امیر دریادار دوم شفقت گفت: نیرو‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران تمام قد با در دست گرفتن جانشان آماده دفاع، مقاومت و مقابله با هرگونه تهاجم و حمله است.

دیگر خبرها

  • امسال در قم هر ماه ۳۵۰ واحد مسکن روستایی و شهری تحویل می‌شود
  • رژیم صهیونیستی توان مقابله با ایران را ندارد
  • عملیات وعده صادق، عملیاتی موفق و بازدارنده
  • پاسخ کوبنده و سریع ایران در صورت هرگونه اقدام رژیم صهیونیستی
  • رئیس جمهور در جمع مردم دامغان: عملیات «وعده صادق» نشان‌دهنده اقتدار، موجب وحدت کشور و پاسخی ضروری بود
  • رئیس جمهور در جمع مردم دامغان: عملیات «وعده صادق» نشاندهنده اقتدار، موجب وحدت کشور و پاسخی ضروری بود
  • روز شهرکرد باید موجب وحدت و یکپارچگی شود
  • پایش صلاحیت حرفه‌ای ۲۷۰ نیروی پیمانکاری منطقه غرب فارس
  • عملیات وحدت‌آفرین «وعده صادق» گوشه‌ای از توان نیروهای مسلح مابود
  • ارتش و سپاه با وحدت، قدرت بازدارندگی را به‌وجود آورده اند