Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@23:25:37 GMT

تکرار حماسه حضور مردم خراسان شمالی در انتخابات ۱۴۰۰

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۹۹۷۸۰

تکرار حماسه حضور مردم خراسان شمالی در انتخابات ۱۴۰۰

به گزارش خبرنگار ایرنا، صندوق های سیزدهمین دوره از ریاست جمهوری کشور شمرده شد و براساس اعلام وزارت کشور حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رییسی، هشتمین منتخب ملت در سال ۱۴۰۰ شد ولی در این میان مردم خراسان شمالی با خرده فرهنگ های ترک، کرد، تات، بلوچ و ترکمن بار دیگر با در دست داشتن شناسنامه و کارت ملی خود به سرصندوق‌ های رای ۲۸ خرداد ماه مراجعه کردند و با مشارکت ۶۴ درصدی در انتخابات ریاست جمهوری و مشارکت ۶۳ درصدی در ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستایی و عشایری، وظیفه دینی و ملی خود را برای ایران قوی و مقتدر بجا آوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگرچه میزان مشارکت انتخابات۲۸ خردادماه نسبت به دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در خراسان شمالی ۱۶درصد کاهش داشت، ولی این میزان در مقایسه با انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ( دوم اسفند ۹۸) آمار مشارکت رای دهندگان خراسان شمالی حدود هفت درصد افزایش یافت.

خلق این حماسه و مشارکت حداکثری در انتخابات ۱۴۰۰، حاصل همدلی و وحدت جای جای این استان در شمال شرق کشور است، ولی در این میان میزان مشارکت های سیاسی در برخی از شهرستان های این استان از مرز ۷۰ درصد نیز گذشت.

پیشتازی دوباره اهالی گرمه در مشارکت سیاسی استان

در انتخابات این دوره ریاست جمهوری بیشترین مشارکت در این رویداد بزرگ سیاسی دوباره مربوط به شهرستان گرمه است و همان گونه که ۸۰ درصد واجدین شرایط رای این شهرستان در دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری مشارکت داشتند در این دوره نیز مردم گرمه با مشارکت ۷۴.۲۵ درصد  از ۱۹ هزار نفر واجد شرایط رای دادن دوباره پیشتازی مشارکت سیاسی در استان را به خود اختصاص دادند.

بعد از این شهرستان نیز شهرستانهای جاجرم، مانه و سملقان، راز وجرگلان و بجنورد رتبه های بعدی را در  میزان مشارکت را  به خود اختصاص دادند.

اقبال دوباره خراسان شمالی به رییسی

اگرچه چهارسال گذشته حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم رییسی با کسب حدود ۱۶ میلیون رای نفر دوم انتخابات دوازدهمین ریاست جمهوری شد،ولی در خراسان شمالی رای اول را کسب کرد و  در این دوره  نیز با کسب ۶۵ درصد از  کل آرا بار دیگر مورد اقبال مردم استان قرار گرفت  و پیشتاز شد.

در واقع همان‌گونه  رییس جمهور منتخب در سال ۹۶ با کسب ۲۷۲ هزار و ۶۹۷ رای در خراسان شمالی، ۵۳ درصد آرا گنجینه فرهنگ ها را به دست آورده است در سیزدهمین دوره ریاست جمهوری نیز با افزایش ۱۲ درصدی  آرای خود در خراسان شمالی و کسب ۲۸۱ هزار و ۷۲۲ رای باز هم بیشترین آرا در خراسان شمالی بدست آورد.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا دیروز جمعه ۲۸ خردادماه  همزمان با سراسر کشور در خراسان شمالی  برگزارشد.

در این دوره از انتخابات ۶۷۲ هزار نفر از جمعیت ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی واجد شرایط اخذ رای بودند و ۲۵ هزار نفر نیز کار برگزاری این انتخابات را بر عهده داشتند که در آخرین انتخابات حدود ۵۷.۲ درصد از واجد شرایط استان در انتخابات شرکت کردند.

براساس اعلام ستاد انتخابات وزارت کشور حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی از بین ۲۸ میلیون آرای مردم در این انتخابات  سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری  با کسب ۱۷ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۳۴۵ رای  به عنوان هشتمین رییس جمهوری ایران از سوی مردم انتخاب شد. 

برچسب‌ها بجنورد انتخابات ۱۴۰۰ سید ابراهیم رییسی گرمه خراسان شمالی مشارکت سیاسی پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰؛ حضور مردم در روز تعیین سرنوشت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد انتخابات ۱۴۰۰ سید ابراهیم رییسی بجنورد انتخابات ۱۴۰۰ سید ابراهیم رییسی گرمه خراسان شمالی مشارکت سیاسی انتخابات ریاست جمهوری خراسان شمالی انتخابات ۱۴۰۰ سیزدهمین دوره ابراهیم رییسی هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۹۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سناتور ضدایرانی در ۸۲ سالگی درگذشت

به گزارش خبرآنلاین خانواده جو لیبرمن روز پنجشنبه مرگ این سناتور و نامزد پیشین پست معاونت ریاست‌جمهوری آمریکا را پس از تحمل عوارض ناشی از سقوط اعلام کردند.

لیبرمن دموکرات برای اولین بار در سال ۱۹۸۸ به سنا راه یافت و در سال ۲۰۱۳ و پس از چهار دوره ۶ ساله حضور در کنگره، بازنشسته شد.

او در سال ۲۰۰۰ معاون «ال گور» در رقابت‌های انتخایات ریاست‌جمهوری آمریکا بود اما آن‌ها در آن سال، انتخابات را به «جورج بوش» باختند. او اولین یهودی بود که برای این پست درنظر گرفته شده بود.

به گزارش ایسنا این سیاستمدار حامی رژیم صهیونیستی همچنین در سال ۲۰۰۴ تلاش کرد نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری شود اما به دلیل حمایت از جنگ عراق، از رسیدن به این هدف ناکام ماند.

لیبرمن پس از آن از دموکرات‌ها فاصله گرفت و در سال ۲۰۰۸ از «جان مک‌کین» در مقابل «باراک اوباما» حمایت کرد اما در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ بار دیگر حامی «هیلاری کلینتون» و «جو بایدن» نامزدهای حزب دموکرات شد.

لیبرمن که پای ثابت سخنرانی در تجمعات گروهک ترویستی منافقین بود، همچنین ریاست گروه «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» را برعهده داشت؛ گروهی که در سال ۲۰۰۸ و برای جلوگیری از تبدیل شدن ایران به یک قدرت هسته‌ای تشکیل شد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888890

دیگر خبرها

  • مقام آمریکایی ضد ایران زمین خورد و مرد!
  • سناتور ضدایرانی در ۸۲ سالگی درگذشت
  • آخرین پیش‌بینی‌ها درباره انتخابات آمریکا
  • از پشت میله‌های زندان تا کاخ ریاست جمهوری سنگال
  • بازدید ۱۴۰۰ گردشگر از پایگاه گردشگری رویین در خراسان شمالی
  • دانش آموزان خراسان شمالی، نماینده جمهوری اسلامی ایران
  • رقابت دانش آموزان ۱۳ کشور در آرکاداغ: دانش آموزان خراسان شمالی، نماینده جمهوری اسلامی ایران
  • ونزوئلا در تب و تاب انتخاباتی
  • مردم در کدام انتخابات به زنان بیشتر اعتماد کردند؟
  • مادورو در انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا ثبت‌نام کرد