Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-19@16:48:26 GMT

مذاکرات پیشرفت داشت، اما به توافق نرسیدیم

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۹۹۸۲۹

مذاکرات پیشرفت داشت، اما به توافق نرسیدیم

«انریکه مورا» (Enrique Mora) معاون «جوزف بورل» پس از پایان نشست کمیسیون مشترک برجام اعلام کرد: ما انتظار داریم که ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی در خصوص ادامه نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای تهران به توافق برسند مذاکرات پیشرفت داشت، اما هنوز به توافق نرسیدیم. ناطقان: به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، «انریکه مورا» (Enrique Mora) معاون «جوزف بورل» دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده این اتحادیه در مذاکرات وین پس از پایان نشست کمیسیون مشترک برجام اعلام کرد: ما انتظار داریم که ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی در خصوص ادامه نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای تهران به توافق برسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



هماهنگ کننده اتحادیه اروپا در وین ادامه داد: مذاکرات پیشرفت داشت، اما هنوز به توافق نرسیدیم.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وی به خبرنگاران در این باره گفت که ادامه مذکرات به آینده موکول می‌شود تا نمایندگان این کشورها جهت رسیدن به جمع بندی به پایتخت‌های خود بازگردند.

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین نیز در پیامی توییتری اعلام کرد: اعضای کمیسیون مشترک برجام توافق کردند که وقفه ای به مذاکرات داده شود تا اعضا برای احتمالاً دور نهایی آماده شوند. نشست کمیسیون مشترک امروز برگزار و پیشرفت حاصله در مذاکرات وین از جمله در دور ششم بررسی شد. تصمیم گرفته شد که وقفه‌ای ایجاد شود تا به مشارکت‌کنندگان اجازه دهد با پایتخت‌هایشان درخصوص آمادگی برای آنچه که قرار است دور نهایی مذاکرات باشد، مشورت کنند.



این نشست در راستای جمع بندی رایزنی‌های انجام شده در دور ششم مذاکرات در گرند هتل شهر وین به انجام رسید.

نشست مذکور در سطح معاونان و مدیران سیاسی وزارتحانه‌های امورخارجه ایران و ۱+۴ برگزار شد.

«سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه ریاست هیأت ایرانی را در این نشست برعهده داشت و «انریکه مو را» معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا نیز رئیس این نشست بود.

پیش‌تر «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران نیز گفته بود این احتمال وجود دارد که تا قبل از پایان تصدی دولت فعلی، توافق (احیای برجام) حاصل شود.

گفتنی است که جمهوری اسلامی ایران پیشتر نیز تاکید کرده است که برای بازگشت تهران به تعهدات خود در برجام، تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران باید لغو شوند و این موضوع باید مورد راستی آزمایی نیز قرار گیرد. منبع: مهر برچسب ها: نماینده اتحادیه اروپا ، مذاکرات ، پیشرفت ، توافق

منبع: ناطقان

کلیدواژه: نماینده اتحادیه اروپا مذاکرات پیشرفت توافق کمیسیون مشترک اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۹۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحادیه اروپا بزودی درباره ارسال ضدهوایی به اوکراین تصمیم نمی‌گیرد

به گزارش قدس آنلاین، این مقام ارشد اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه به خبرنگاران گفت که درخصوص این مسئله در نشست پیش‌رو گفت‌وگوهایی انجام خواهد گرفت اما تصریح کرد که احتمالا در این زمینه تصمیم‌گیری انجام نخواهد گرفت.

وی در ادامه عنوان کرد که این صحبت درخصوص این مسئله در نشست آتی گامی رو به جلو در راستای ارائه سیستم‌های ضدهوایی به اوکراین محسوب می‌شود.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • فعلاً نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد
  • حماس: آمریکا مذاکرات را به بن‌بست کشانده است
  • قطر: مذاکرات آتش‌بس غزه در مرحله حساسی است
  • سایه درگیری‌های جهانی بر سر نشست اقتصادی اروپا
  • همکاری راهبردی اتحادیه اروپا و ژاپن در بخش مواد پیشرفته آغاز شد
  • مقام حماس: آمریکا مذاکرات آتش‌بس را به بن‌بست می‌کشاند
  • رقابت اسرائیل و اوکراین برای جلب توجه غرب در نشست سران اروپا
  • استوری جدید گروسی با تگ ایران
  • ساز مخالف اسلواکی در اتحادیه اروپا؛ باز هم پای روسیه در میان است
  • اتحادیه اروپا بزودی درباره ارسال ضدهوایی به اوکراین تصمیم نمی‌گیرد