Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، فرزانه صادق‌مالواجرد معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی و دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران مصوبه این شورای عالی در خصوص تعیین ضوابط بلندمرتبه سازی و فروش تراکم ساختمانی را به معاون عمرانی وزارت کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و همچنین استانداران سراسر کشور ابلاغ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مصوبه آمده:

شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ ۱۳۹۹/۷/۲۱ گزارش دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران (دفتر نظارت بر طرح‌های توسعه و عمران) را در خصوص ارزیابی و آسیب شناسی «ضوابط عام استقرار ساختمان‌های بلند در شهرهای ایران» مصوب جلسه مورخ ۱۳۹۷/۷/۱۶ این شورای عالی استماع و ضمن تصویب تغییرات پیشنهادی مقرر کرد: «ضوابط عام استقرار ساختمان‌های بلند در شهرهای ایران» بر اساس تغییرات مذکور و اعمال نقطه نظرات اعضای شورای عالی شهرسازی در راستای تسهیل فرآیند تصویب و رفع ابهام و جلوگیری تفسیر پذیری در اجرا، با تأکید بر محورهای زیر اصلاح و پس از تأیید نهایی دبیر شورای عالی به عنوان مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران به مراجع ذی ربط ابلاغ شود.

۱. به منظور کاهش فرآیند بررسی و تصویب در شهرهای مشمول، گزارش مربوط به «ضرورت احداث ساختمان‌های بلند به همراه پهنه‌ها و محورهای مناسبِ مکان یابی شده و سقف تراکم ساختمانی مجاز قابل احداث در آنها» با رعایت چهارچوب کلی ضوابط عام به عنوان سند «ضوابط استقرار ساختمان‌های بلند شهر» توسط اداره کل راه و شهرسازی استان (در تکمیل اسناد طرح جامع) و یا با درخواست شهرداری توسط مهندسان مشاور ذی‌صلاح تهیه و جهت طی فرآیند تصویب به شورای عالی ارائه شود.

۲ متعاقب تصویب سند مذکور در شورای عالی شهرسازی و معماری ضوابط و مقررات تفصیلی مربوط به آن در کمیسیون ماده ۵ استان مورد بررسی قرار گرفته و به تصویب خواهد رسید.

۳. مهندسان مشاور تهیه‌کننده «ضوابط استقرار ساختمان بلند در هر شهر» موظفند سند مذکور را در انطباق با اصول توسعه مبتنی بر حمل و نقل عمومی (TOD) تدوین کنند.

پربیننده ترین ثبت نام وام ودیعه مسکن + شرایط و لینک قیمت یک خانه در جنوب تهران نمکی خواستار لغو پرواز‌ها به مسکو شد قیمت اوراق مسکن افزایش یافت خانه‌ های محله گیشا تهران چند؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: شهر سازی شورای عالی شهرسازی و معماری ایران ساختمان های بلند استقرار ساختمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۹۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت یکپارچه منجر به موفقیت هلال احمر می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، پیرحسین کولیوند در جلسه شورای عالی جمعیت هلال احمر با اشاره به کاهش خسارت‌ها در ایام نوروز در جاده‌های کشور گفت: هلال احمر با استفاده از تمام توان و ظرفیت‌ها در جاده‌های کشور حاضر شد که نتیجه آن کاهش آسیب‌ها در سوانح جاده‌ای بود.

وی افزود: هلال احمر تمامی نقاط پرمخاطره و دورافتاده را شناسایی کرده و تلاش کرد تا با استفاده از تمامی نیروها و لجستیک، یک پوشش سراسری در سطح کشور ایجاد کند.

در این جلسه که سمیه رفیعی، نماینده مجلس شورای اسلامی‌به عنوان یکی از اعضای شورای عالی نیز در آن حاضر بود، اعضا تاکید کردند: مدیریت یکپارچه و برنامه ریزی دقیق مدیریت هلال احمر سبب شد تا در سال ۱۴۰۲ هلال احمر پیشرفت قابل توجهی داشته باشد و به اهداف تعیین شده برسد.

رفیعی تاکید کرد: هلال احمر دست آورده‌ای خوبی در ماه‌های اخیر داشته است که این دست آوردها کم نظیر است.

وی افزود: تعیین محدوده وظایف و برنامه ریزی برای سال جدید نیز به خوبی در هلال احمر انجام شده که امیدبخش تحقق اهداف تعیین شده است. معمولاً مشاهده می‌شود که برنامه ریزی‌ها به نتیجه نمی‌رسد اما هلال احمر توانسته از شعار دادن عبور کند و در عمل موفق باشد.

رفیعی ادامه داد: در هلال احمر از پایین‌ترین کارشناس تا مدیران عالی بسیار مهم هستند و باید پیوسته عمل کنند. این پیوستگی در پیشبرد اهداف مهم است و همین یکپارچگی منجر به موفقیت هلال احمر در ایام نوروز امسال و کاهش تلفات ناشی از حوادث جاده‌ای شد.

کد خبر 6079400

دیگر خبرها

  • افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیات دولت اجرا می‌شود
  • افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیات دولت اجرا می شود
  • تراکم جمعتی تهران به ۱۴۰ نفر در هکتار رسید
  • ضوابط اجرایی تأمین مالی جمعی ارزی تصویب شد
  • شورای تحقیق جذب هیات علمی تشکیل می‌شود
  • تصویب سند ملی «سبک پوشش اسلامی- ایرانی» در شورای انقلاب فرهنگی
  • لایحه تجارت پس از ۲۰ سال بلاتکلیفی به تصویب رسید
  • مدیریت یکپارچه منجر به موفقیت هلال احمر می‌شود
  • تهیه نقشه حریم گسلی ۶ شهر ایران
  • کاهش افق طرح جامع شهر بوکان به تایید و تصویب نهایی رسید