Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز یکشنبه ۳۰ خرداد ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

جاسازی بیش از ۱۵۰ کیلو حشیش در کپسول گاز و کف نیسان

فرمانده انتظامی فارس از توقیف یک دستگاه وانت نیسان و کشف ۱۵۳ کیلو حشیش در محور سیرجان-نی‌ریز خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار رهام‌بخش حبیبی فرمانده انتظامی فارس بیان کرد: مأموران انتظامی نی‌ریز به همراه کارکنان یگان تکاوری استان با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند شخصی با یک دستگاه وانت نیسان قصد انتقال مواد مخدر از سیرجان به شیراز دارد که موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او ادامه داد: پس از هماهنگی با مقام قضائی بلافاصله مأموران انتظامی به محور مذکور اعزام و با انجام گشت‌های محسوس و نامحسوس وانت نیسان حامل مواد مخدر را شناسایی و آن را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی استان فارس تصریح کرد: ماموران انتظامی خودرو را به مقر انتظامی انتقال و موفق شدند در بازرسی از آن، ۱۵۳ کیلو حشیش که به طرز ماهرانه‌ای در کپسول گاز و کف وانت نیسان جاسازی شده بود کشف کنند.

سردار حبیبی با اشاره به اینکه در این خصوص راننده قاچاقچی دستگیر و پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد، تصریح کرد: مبارزه بی امان با مواد مخدر و دستگیری سوداگران مرگ به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار دارد.

پای زورگیر قمه به دست هدف اصابت گلوله قرار گرفت

فرمانده انتظامی شیراز گفت: زورگیر قمه به دست که قصد حمله و زخمی کردن ماموران را داشت با شلیک پلیس مجروح و راهی بیمارستان شد.

سرهنگ فرج شجاعی فرمانده انتظامی شیراز اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر درگیری ۳ زورگیر قمه به دست با شهروندان در یکی از محله‌های شیراز، ماموران انتظامی در کمتر از ۳ دقیقه به محل مورد نظر اعزام شدند.

او افزود: ماموران انتظامی کلانتری ۲۴ ابوذر در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که یک دستگاه موتورسیکلت در حال تردد بوده که ۳ نفر زورگیر با سلاح سرد از نوع قمه قصد سرقت آن را داشته که با مقاومت راکب مواجه شده‌اند.

فرمانده انتظامی شیراز گفت: زورگیران با مشاهده پلیس با قمه به سمت ماموران و شهروندان که قصد کمک کردن به راکب داشته‌اند حمله ور و قصد زخمی کردن آنان را داشته‌اند که یکی از کارکنان انتظامی با رعایت قانون به کارگیری سلاح پای یکی از زورگیران را هدف اصابت گلوله قرار داد.

سرهنگ شجاعی با اشاره به اینکه با توجه به ازدحام جمعیت ۲ همدست متهم از محل متواری و تلاش برای دستگیری آنان ادامه دارد، گفت: زورگیر ۲۸ ساله به بیمارستان انتقال و حال مزاجی وی رضایتبخش است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: پلیس شهرستان شیراز با جدیت به مقابله با افراد مجرم خصوصا زورگیران و سارقانی می‌پردازد که به دنبال ایجاد ناامنی در جامعه هستند.

کشف ۵ قبضه کلت کمری در پاسارگاد

فرمانده انتظامی پاسارگاد از کشف ۵ قبضه کلت جنگی و ۱۲۵ عدد فشنگ طی بازرسی ماموران پاسارگاد از یک خودرو خبر داد.

سرهنگ مصطفی توکلی فرمانده انتظامی پاسارگاد بیان کرد: ماموران انتظامی پاسارگاد با اشرافیت و اقدامات پلیسی مطلع شدند فردی با یک سواری پژو پارس قصد انتقال سلاح و مهمات جنگی از استان‌های غربی به شیراز دارد که موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی به محور شیراز- اصفهان اعزام و خودرو حامل سلاح و مهمات را شناسایی و دستور ایست را صادر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان پاسارگاد با بیان اینکه ماموران انتظامی با اقدامات فنی موفق شدند خودرو را توقیف کنند، گفت: در بازرسی از آن ۵ قبضه کلت جنگی و ۱۲۵ عدد فشنگ مربوطه که به طرز بسیار ماهرانه‌ای در سپر جاسازی شده بود کشف شد.

سرهنگ توکلی با اشاره به دستگیری راننده و سرنشین خودرو و تحویل آنان به مرجع قضائی، گفت: امنیت مردم خط قرمز پلیس است و نیروی انتظامی با مخلان نظم و امنیت برابر قانون به شدت برخورد می‌کند.

کشف کالای قاچاق میلیاردی در آباده

فرمانده انتظامی شهرستان آباده از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال در آباده خبر داد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی فرمانده انتظامی شهرستان آباده بیان کرد: ماموران پلیس آباده در تداوم اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور مواصلاتی شیراز-اصفهان به یک سواری کوییک مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو، ۹ دستگاه کیس و ۱۰ دستگاه پاور خارجی قاچاق و بدون مجوز گمرکی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده با اشاره به اینکه ارزش اموال مکشوفه برابر نظر کارشناسان، یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، افزود: در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

در عملیات پلیس داراب ۸۷ کیلو مواد مخدر کشف شد

فرمانده انتظامی داراب گفت: در بازرسی از دو دستگاه خودرو، ۸۷ کیلو و ۲۰ گرم مواد مخدر کشف شد.

سرهنگ علیرضا نوشاد فرمانده انتظامی داراب بیان کرد: در اجرای طرح مبارزه با قاچاقچیان و سوداگران مرگ، ماموران انتظامی داراب هنگام گشت زنی در محور‌های مواصلاتی منتهی به این شهرستان در یک عملیات ضربتی به ۲ دستگاه وانت نیسان و سواری ال ۹۰ مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.

او افزود: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران انتظامی موفق شدند هر دو خودرو را توقیف و برای بررسی بیشتر به مقر انتظامی دلالت دهند.

فرمانده انتظامی داراب با بیان اینکه در این خصوص ۲ قاچاقچی حرفه‌ای دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، گفت: در بازرسی از هر دو دستگاه خودرو ۶۷ کیلو و ۳۰۰ گرم تریاک، ۱۹ کیلو و ۵۲۰ گرم هروئین و ۲۰۰ گرم شیشه (در مجموع ۸۷ کیلو و ۲۰ گرم) کشف شد.

سرهنگ نوشاد از شهروندان خواست در صورت مشاهده و برخورد با فروشندگان مواد مخدر، با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس و موضوع را اطلاع دهند.

بازداشت سارق و کشف ۱۱ فقره سرقت از او

فرمانده انتظامی مرودشت از شناسایی و دستگیری یک سارق و کشف ۱۱ فقره سرقت خودرو و قطعات آن خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی فرمانده انتظامی مرودشت بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت محتویات خودرو در برخی از محلات مرودشت، موضوع شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران یگان امداد این شهرستان قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند در این خصوص یک نفر سارق را شناسایی و وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی مرودشت با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به یک فقره سرقت خودرو و ۱۰ فقره قطعات آن اقرار کرد، افزود: سارق حرفه‌ای پس از سیر مراحل روانه زندان شد.

اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در اقلید

فرمانده انتظامی اقلید از اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی با محوریت پاکسازی نقاط الوده و جمع آوری معتادان پرخطر طی یک ماه اخیر در شهرستان اقلید خبر داد.

سرهنگ مراد صارمی فرمانده انتظامی اقلید اظهار کرد: یکی از برنامه‌هایی که نیروی انتظامی اقلید به صورت ویژه در دستور کار خود قرار داده است برخورد با متعادان و خرده فروشان مواد مخدر است که طی یک ماه گذشته با بهره گیری حداکثری از توان انتظامی و عملیاتی ماموران این شهرستان با قدرت و جدیت اجرا شد.

او ادامه داد: در این راستا ماموران موفق شدند ضمن دستگیری ۱۵ خرده و عمده فروش مواد مخدر، در بازرسی از محل پاتوق آنان ۲۵ کیلو و ۳۴۶ گرم انواع مواد مخدر را کشف کنند.

فرمانده انتظامی اقلید با بیان اینکه در اجرای این طرح ۲۸ دستگاه خودرو و موتورسیکلت متخلف توقیف گردید، تصریح کرد: همکاری، همراهی و مشارکت آحاد مردم و رعایت نکات ایمنی و اقدامات پیشگیرانه، ارتقاء نظم و امنیت را در سطح شهرستان به دنبال خواهد داشت.

اجرای طرح برخورد با تهیه و توزیع کنندگان مواد مخدر در جهرم

فرمانده انتظامی جهرم از اجرای طرح پاکسازی مناطق آلوده به مواد مخدر طی ۳۰ روز اخیر در شهرستان جهرم خبر داد.

سرهنگ خسرو رزمجویی فرمانده انتظامی جهرم بیان کرد: هدف از اجرای طرح ارتقای امنیت، پاکسازی مناطق آلوده و مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی به منظور ایجاد امنیت پایدار و حس آرامش برای شهروندان است.

او افزود: ماموران انتظامی شهرستان جهرم با هدایت و محوریت پلیس مبارزه با مواد مخدر اقدام به اجرای طرح پاکسازی مناطق آلوده در سطح شهرستان در چندین مرحله کردند.

سرهنگ خسرو رزمجویی اضافه کرد: نتیجه اجرای این طرح‌ها، دستگیری ۶ خرده فروش، ۲ قاچاقچی و کشف ۹ کیلو و ۱۲۸ گرم تریاک، ۲ کیلو و ۵۰۰ گرم هروئین، یک کیلو حشیش، جمع‌آوری ۱۰ معتاد و توقیف ۳ دستگاه خودرو متعلق به سوداگران مرگ بوده است.

فرمانده انتظامی جهرم با اشاره به اینکه گرایش به مواد مخدر زمینه ساز بسیاری از جرائم در جامعه است، از خانواده‌ها خواست با ایجاد محیطی صمیمانه، امن، عاطفی و دوستانه در خانواده فرزندان خود را از گرایش به آسیب‌های اجتمایی دور نگه دارند.

دستگیری ۵۹ متهم تحت تعقیب در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون از دستگیری ۵۹ متهم تحت تعقیب مراجع قضائی در این شهرستان طی یک ماه اخیر خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی کازرون بیان کرد: برابر دستور مقام قضائی مبنی بر جلب و دستگیری متهمین تحت تعقیب، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی کازرون قرار گرفت.

او افزود: ماموران پلیس این فرماندهی با انجام اقدامات اطلاعاتی و فنی موفق شدند ۵۹ متهم تحت تعقیب را شناسایی و آن‌ها را طی یک ماه در چند عملیات دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی کازرون با بیان اینکه در سوابق افراد دستگیر شده جرایمی از قبیل حمل و نگهداری مواد مخدر، نزاع و درگیری، جرائم مالی و سرقت به چشم می‌خورد، گفت: مشارکت شهروندان نقش مهمی در پیشگیری از جرائم دارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مواد مخدر حوادث و انتظامی صورت ویژه در دستور کار فرمانده انتظامی شهرستان زورگیر قمه به دست ماموران انتظامی انتظامی کازرون انتظامی اقلید انتظامی داراب دستگاه خودرو وانت نیسان مواد مخدر موفق شدند تحت تعقیب فقره سرقت کیلو حشیش اجرای طرح قرار گرفت طی یک ماه کشف شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۹۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاچاقچی حشیش در جنوب تهران بازداشت شد

سرهنگ محمد قاسم طرهانی فرمانده انتظامی شهرستان ری به تشریح دو مورد از ماموریت‌های این پلیس در ۲۴ ساعت گذشته پرداخت و گفت: یکی از این ماموریت‌ها مربوط به دستگیری یکی از سوداگران مرگ است. ماموران عملیات کلانتری ۱۷۵ فرماندهی انتظامی شهرری با انجام اقدامات اطلاعاتی از نگهداری مقادیر قابل توجهی موادمخدر در یک منزل باخبر شده و در جریان تحقیقات تکمیلی خود متوجه شدند که یکی از سوداگران مرگ قصد دارد تا این مواد را در سطح استان تهران توزیع کند.

وی افزود: در این راستا ماموران به سرعت وارد عمل شده و پس از هماهنگی قضائی و اخذ مجوز‌های لازم در بازرسی از این منزل ۱۱ کیلوگرم مخدر حشیش را کشف و ضبط کردند. همچنین در این رابطه یک متهم را که در تدارک اقداماتی برای انتقال این مواد بود، دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند. در آنجا متهم تحت بازجویی قرار گرفته و پس از اعتراف به جرم خود به همراه پرونده متشکله و برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ری همچنین از کشف ۲۰ فقره سرقت با دستگیری دو سارق حرفه‌ای تجهیزات خودرو خبر داد و گفت: به دنبال مراجعه و شکایت چند تن از شهروندان در هفته‌های اخیر، در خصوص سرقت از محتویات خودرو شهروندان در محدوده شهرستان ری، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستورکار ماموران پلیس آگاهی شهرستان ری قرار گرفت و در تحقیقات انجام شده از سوی آنان مشخص شد، متهمان با پرسه زنی در مناطق جرم خیز و شناسایی خودرو‌هایی که قفل صندوق عقب آنها از ایمنی کمتری برخوردار است، در فرصت مناسبی قفل صندوق عقب خودرو را تخریب کرده و محتویات آن را به سرقت برده‌اند.

طرهانی با بیان اینکه کارآگاهان پلیس با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف جرم هویت متهمان را مورد شناسایی قرار دادند، گفت: بلافاصله هماهنگی با مقام قضایی انجام و مجوز‌های لازم دریافت شد. سرانجام تیمی از ماموران در روز گذشته متهمان را در حال سرقت مشاهده و طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

وی ادامه داد: پس از انتقال متهمان به اداره پلیس و انجام تحقیقات تخصصی و مواجهه با ادله و مستندات پلیس، آنان به ۲۰ فقره سرقت محتویات داخل خودرو در محدوده شهرستان ری و جنوب تهران اعتراف کردند. در ادامه نیز متهمان پس از تشکیل پرونده و برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • کشف ۷۶ کیلوگرم تریاک و حشیش در یک منزل مسکونی
  • قاچاقچی حشیش در جنوب تهران بازداشت شد
  • کشف ۷۶ کیلوگرم تریاک و حشیش در منزل مسکونی در خمینی‌شهر
  • انهدام باند مواد مخدر و کشف ۱۱۰ کیلو مواد در همدان
  • کشف ۵ تن چوب جنگلی قاچاق در کلاردشت
  • کشف ۱۱ کیلو حشیش دپو شده در منزل مسکونی در باقرشهر
  • ناکامی قاچاقچیان در جابه جایی ۳۸۴ کیلو تریاک
  • ناکامی قاچاقچیان در جابه جایی ۳۸۴ کیلو تریاک در رودان
  • کشف ۵ تن و ۶۰۰ کیلو گرم آرد قاچاق در قزوین
  • کشف بیش از ۵۰ کیلوگرم حشیش در شیراز