Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-23@23:57:36 GMT

نماینده اروپا وارد قاهره شد

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۹۹۹۵۵

نماینده اتحادیه اروپا در روند صلح در خاورمیانه امروز یکشنبه وارد قاهره شد. همچنین ۶۸۰ شخصیت جهانی از ۷۵ کشور در نامه‌ای باز به جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا خواستار تلاش برای کمک به پایان دادن به سرکوب ملت فلسطین، حفظ حقوق بشر فلسطینیان شدند. ناطقان: به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سون کوپمانز، نماینده اتحادیه اروپا در روند صلح خاورمیانه در این سفرش به مصر با تعدادی از مقامات ارشد و شخصیت‌ها از جمله سامح شکری، وزیر خارجه این کشور و مسؤولان ارشد اتحادیه عرب دیدار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی قرار است آخرین تحولات روند صلح خاورمیانه، بازسازی غزه و نحوه احیای مذاکرات صلح میان رژیم صهیونیستی و فلسطین را در این سفر مورد بررسی قرار دهد.

شورای وزیران خارجه اتحادیه اروپا اواخر ماه آوریل دیپلمات هلندی کوپمانز را به عنوان نماینده جدید روند صلح خاورمیانه تعیین کرد و او تا فوریه ۲۰۲۳ متصدی این پست خواهد بود.

همچنین ۶۸۰ شخصیت جهانی از ۷۵ کشور در نامه‌ای باز به جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا خواستار تلاش برای کمک به پایان دادن به سرکوب ملت فلسطین، حفظ حقوق بشر فلسطینیان شده و اعلام کردند، زمانش رسیده که آمریکا وضعیت سیاسی موجود در خاورمیانه را تغییر دهد.

در این نامه که اعضای ائتلاف جهانی جامعه مدنی و رهبران مشاغل، هنرمندان و رهبران دینی و سیاسی برنده جایزه صلح نوبل آن را امضا کردند، از رهبران آمریکا خواسته شده برای کمک به پایان دادن به سیطره و سرکوب سیستماتیک رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین تلاش کنند زیرا صلح دائم و عادلانه حق همه مردم است.

در این پیام خطاب به بایدن آمده است: دولت شما به سیاست خارجه با محوریت دفاع از دموکراسی و حفظ حقوق بشر پایبند است. شما اخیرا گفتید که معتقدید فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها حق دارند در امنیت زندگی کنند، از آزادی و عدالت برخوردار باشند اما شکاف میان این اظهارات و زندگی روزانه فلسطینی‌ها واقعا زیاد است.

در ادامه این نامه آمده است که پلیس رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان با وجود آتش‌بس رسمی، به خشونت علیه فلسطینی‌ها ادامه می‌دهند و مانع از رفتن به سوی آینده‌ای دموکراتیک و مسالمت آمیز می‌شوند.

امضا کنندگان این نامه نوشتند، آمریکا باید دلایل پنهان در پشت این خشونت را که دولت‌های پیاپی این کشور از آن چشم پوشی کردند، حل کند. دولت فعلی آمریکا برای کمک به پایان دادن به تبعیض و سرکوب سیستماتیک و تضمین مجازات مقامات صهیونیستی که حقوق فلسطینیان را نقض می کنند، دست به فشارهای دیپلماتیک بزند. منبع: ایسنا برچسب ها: نماینده اروپا ، قاهره ، سفر

منبع: ناطقان

کلیدواژه: نماینده اروپا قاهره سفر برای کمک به پایان دادن روند صلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۹۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می‌کند

وزیر امور خارجه سوئد طی اظهاراتی اعلام کرد که اتحادیه اروپا قصد دارد ممنوعیت واردات گاز طبیعی مایع(LNG)  را در چهاردهمین بسته تحریمی خود علیه روسیه بگنجاند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، توبیاس بیلستروم، وزیر امور خارجه سوئد روز دوشنبه طی اظهاراتی اعلام کرد که اتحادیه اروپا قصد دارد ممنوعیت واردات گاز طبیعی مایع(LNG)  را در چهاردهمین بسته تحریمی خود علیه روسیه بگنجاند.

بیلستروم پیش از دیدار با همتایان خود در اتحادیه اروپا در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد که دور بعدی تحریم‌ها ممکن است شامل ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی روسیه و همچنین "اقداماتی برای مهار ناوگان در سایه روسیه" باشد.

روسیه عملاً تمام صادرات انرژی خود را پس از اعمال محدودیت‌های غرب در پی جنگ اوکراین، به سمت آسیا روانه کرده است.

ادامه صادرات گاز روسیه به اروپا با با وجود تحریم‌هاصادرات نفت روسیه با وجود تحریم رکورد زد

بر اساس گزارش‌ها، این کشور همچنین صادرات نفت خام خود را به "ناوگان در سایه" نفت‌کش‌های فرسوده منتقل کرده است که تحریم‌های بین‌المللی بر آن قدرت محدودی دارد.

اگرچه اتحادیه اروپا واردات نفت و فرآورده های نفتی از روسیه را ممنوع کرده اما گاز خط لوله و ال‌ان‌جی این کشور هنوز تحت تأثیر این محدودیت ها قرار نگرفته است.

چندین کشور، از جمله سوئد، فنلاند و کشورهای حوزه بالتیک، برای تحریم کامل گاز LNG روسیه به اتحادیه اروپا فشار وارد کرده‌اند، اما مجارستان به شدت با این اقدام مخالفت کرده است. ممنوعیت کامل این واردات نیاز به به اجماع نظر در میان اعضای این بلوک دارد.

برخی از کشورهای اتحادیه اروپا هنوز به شدت به گاز ال‌ان‌جی روسیه وابسته هستند.  این کشور به جریان صادرات ال‌ان‌جی به قاره اروپا عمدتاً از طریق بنادر اسپانیا، بلژیک و فرانسه ادامه داده است.

رویترز پیش ز این در ماه جاری میلادی با استناد به آمار تجارت این اتحادیه گزارش داد که در سال 2023، اتحادیه اروپا خرید این گاز را از روسیه افزایش داد، علیرغم اینکه متعهد شده بود واردات سوخت از این کشور را تا سال 2027 متوقف کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چرا ایران بزرگ و قدرتمند نمی‌خواهد وارد جنگ با اسرائیل شود؟
  • سرکوب جنبش دانشجویی ضد صهیونیستی در آمریکا
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می کند
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می‌کند
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • تحولات اوکراین|توقع کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • تظاهرات گسترده در حمایت از فلسطین در اسپانیا
  • ارسال سلاح به کی‌یف و اعمال تحریم‌های بیشتر علیه تهران
  • سایه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پارلمان اروپا بر سیاست‌های گذار از انرژی