Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید امروز یکشنبه در پاسخ به سوال مجری شبکه تلویزیونی ای بی سی درباره نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در ایران اعلام کرد: برای ما مهم است که از دست یابی ایران به سلاح هسته ای جلوگیری شود. معتقدیم که دیپلماسی بهترین راه نسبت به درگیری نظامی برای رسیدن به این هدف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ادامه دارد...

کد خبر 5240400

منبع: مهر

کلیدواژه: جیک سالیوان سیدابراهیم رئیسی توافق هسته ای ایران مذاکرات وین ایالات متحده امریکا فلسطین رژیم صهیونیستی ایران جو بایدن روسیه عراق ولادیمیر پوتین انتخابات 1400 برجام افغانستان سیدابراهیم رئیسی ترکیه عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۹۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیپلماسی می‌تواند مشکل کرسنت و شکایت گازی ترکمنستان از ایران را حل کند

رمضانعلی سنگدوینی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره احتمال توقیف ساختمان وزارت نفت در انگلیس به‌دلیل شکایت شرکت کرسنت گفت: مشکلاتی از قبل برای جمهوری اسلامی ایران ایجاد شده و در قرارداد کرسنت معلوم نیست به چه صورت از کشور دفاع شده البته در بحث قرارداد گازی با ترکمنستان هم مواردی بوده که هنوز کشور ترکمنستان به مرحله دوم شکایت خود وارد نشده است.

وی اظهار کرد: وقتی یک قرارداد بین‌المللی می‌بندیم در صورت شکایت طرفین آن را برای بررسی مفاد قرارداد به دادگاه لاهه می‌فرستند لذا اگر ساختمان نفت در انگلیس به نفع شرکت کرسنت مصادره شود به کشورمان ضرر می‌رسد.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس بیان کرد: مشکلی که با ترکمنستان داریم برای دولت قبل است البته مرحوم رستم قاسمی در بحث قرارداد گازی با ترکمنستان خوب عمل کرد، اما شاهد هستیم که یکسری مسائلی پیش آمده چرا که موقع بستن قرارداد به مفاد آن توجه نمی‌کنند سپس می‌گویند ترکیب گازی که دولت ترکمنستان به ما می‌دهد گاز استاندارد نبوده است لذا از ایران شکایت و کشورمان را محکوم کرده‌اند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح گرد: با تعاملات و دیپلماسی می‌توان این مسائل را حل کرد البته دیپلماسی خارجی باید تقویت شود و باید حواسمان به همسایگانمان و تبادلاتی که با دنیا داریم جمع باشد تا مشکلی برای کشور پیش نیاید.

سنگدوینی گفت: اگر ایران در شکایت کرسنت و ترکمنستانی‌ها محکوم شود یا باید غرامت بدهد یا از دارایی‌هایی که دارد باید آنها را پرداخت کند.

وی با بیان‌ اینکه مسئولان به‌دنبال این هستند که با تعامل مشکل با ترکمنستان حل شود، افزود: حدود ۴۰ تا ۵۰ میلیون متر مکعب واردات گاز از شمال داشتیم و از آن‌طرف هم صادرات گاز به کشور‌های ترکیه و عراق داشتیم و حالت ترانزیت گازی ایجاد کرده بودیم، اما ترکمنستان دیگر گازی به ما نمی‌دهد و روزانه بین پنج تا ۱۰ میلیون مترمکعب گاز به ما می‌دهد که آن هم سوآپ گازی با جمهوری آذربایجان است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهار کرد: تا آنجا که اطلاع دارم ایران را در قضیه کرسنت محکوم کردند و باید غرامت بدهیم لذا باید دولتمردان بنشینند براساس دیپلماسی این مشکل را حل کنند، اما طرف مقابل هم کوتاه نمی‌آید، چون حمایت آمریکا و اروپایی‌ها را دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • دیپلماسی می‌تواند مشکل کرسنت و شکایت گازی ترکمنستان از ایران را حل کند
  • ادعای گروسی درباره فاصله ایران تا دستیابی به یک بمب اتمی | حمله به تاسیسات هسته‌ای امری، مطلقا، ممنوع است
  • گروسی: ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست
  • گروسی: اهداف برنامه هسته‌ای ایران ابهام دارد
  • گروسی: حمله به تاسیسات هسته‌ای قدغن است/به‌زودی راهی تهران می‌شوم
  • توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای و بندری برای دستیابی به تجارت ۱۰ میلیارد دلاری میان ایران و پاکستان
  • ندیمی در گفت و گو با قدس: دیپلماسی انرژی فعال در منطقه به ما کمک کرد که از گستردگی تحریم ها جلوگیری کنیم
  • حمله ایذایی اسرائیل ارزش چندانی نداشت و مسئولیت آن را هم نپذیرفتند/ به دنبال سلاح هسته ای نیستیم/ کسی که زیر میز دیپلماسی زد، آمریکا بود و نه ایران
  • ۳ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • اگر من در ایران کاره‌ای بودم، کشور را برخوردار از سلاح‌های اتمی می‌کردم!