Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-23@19:09:10 GMT

یک فعال زن مخالف بن زاید در لندن کشته شد

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۰۰۰۵۲

یک فعال زن مخالف بن زاید در لندن کشته شد

در حادثه‌ای که بیشتر عمدی به نظر می‌رسد یک فعال زن مخالف اماراتی در یکی از خیابان‌های لندن دچار سانحه رانندگی شد و جان خود را از دست داد.

به گزارش مشرق، رسانه‌های عربی به نقل از فعالان فضای مجازی مخالف دولت امارات خبر دادند، «الاء الصدیق» از حقوق دانان معروف اماراتی مخالف دولت این کشور شامگاه شنبه بر اثر سانحه شدید رانندگی که در یکی از خیابان های لندن اتفاق افتاد جان خود را از دست داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الصدیق که از جمله فعالان سرشناس مخالف محمد بن زاید و دولت امارات در بریتانیا و نزد سازمان های مدافع حقوق بشر محسوب می شد، دختر یکی از زندانیان سیاسی دولت امارات بود. و تلاش زیادی را در طول عمر خود جهت آزادی پدرش انجام داد.

به گفته رسانه‌ها الاء الصدیق روز شنبه بر اثر برخورد با یک خودرو که نشانه هایی از عمدی بودن آن وجود دارد به شدت مجروح و بعد از مدتی جان خود را از دست داد.

الصدیق که در فردای روز تولد ۳۳ سالگی اش (متولد ۱۸ ژوئن ۱۹۸۸) دچار این سانحه شد، مدتها تحت فشار رسانه‌ای دولت امارات قرار داشته تا جایی که رسانه‌های رسمی امارات متحده عربی او را به همکاری با طرف‌های خارجی متهم کردند.

به گفته شاهدان تعدادی از دوستان آلاء الصدیق هم در این سانحه مصدوم شده و هم‌اکنون در بیمارستان به سر می برند.

پلیس بریتانیا خبر داد تحقیقاتی را در رابطه با علت و نحوه وقوع این تصادف آغاز کرده است.

در این بین بسیاری از فعالان مخالف دولت امارات، سرویس‌های امنیتی و جاسوسی این کشور را در وقوع این حادثه و مرگ آلاء الصدیق دخیل می دانند.

این بانوی اماراتی فرزند محمد الصدیق فعال مخالف اماراتی است که از ۹ آوریل ۲۰۱۲ به دلیل نظراتش در زندان به سر می برد.

آلاء به دلیل جایگاه شغلی اش به عنوان یک حقوق دان و فعال رسانه‌ای و نیز تسلط کاملش به زبان انگلیسی موفق شده بود ارتباط خوبی با سازمان‌های حقوقی بین المللی برقرار و افکار عمومی را با شرایط حاکم بر کشورش آشنا کند.

یکی از محورهای اصلی فعالیت‌های این حقوقدان اماراتی پرداختن به مسئله پدرش که صرفا به دلیل نظرات و دیدگاه هایش چند سالی است در زندان های دولت این کشور محبوس است، بود.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا انتخابات 1400 محمد بن زاید امارات متحده پلیس بریتانیا دولت امارات بریتانیا دولت امارات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۰۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعال شدن صنایع راکد لرستان نیازمند نگاه ویژه دولت

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: فعال شدن صنایع راکد در لرستان و رفع مشکلات بیکاری نگاه ویژه دولت را می‌طلبد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از لرستان، حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی روز _سه‌شنبه چهارم اردیبهشت_ در آئین تکریم و معارفه استاندار لرستان بیان کرد: مسئولیت در نگاه اسلام سختگیرانه است.

وی با اشاره به اینکه فرهاد زیویار انسانی اخلاق‌مدار و نجیب است، افزود: زیویار تمام توان خود را در مأموریتی که داشتند به کار گرفتند و تلاش‌های پیدا و پنهان در نزد خداوند متعال ثبت و ضبط است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی گفت: لرستان با وجود ظرفیت‌های فراوان و نیروهای انسانی متعهد و متخصص به علل داخلی و بیرونی در وضعیت موجود قرار گرفته است و تا وضعیت مطلوب فاصله دارد.

نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید بر برنامه‌ریزی صحیح برای خروج استان از وضعیت موجود گفت و آرزوی موفقیت برای شفقت استاندار جدید لرستان گفت: با توجه به ظرفیت‌های لرستان اگر برنامه‌ریزی درستی صورت پذیرد می‌تواند به گونه‌ای عمل کرد که بیکاران استان‌های دیگر هم در این استان مشغول به کار شوند.

امام جمعه خرم‌آباد افزود: در لرستان ۳۵ هزار میلیارد تومان صنایع راکد وجود دارد و بارها در تریبون نماز جمعه اعلام کردیم و برای فعال کردن آن نیاز به توجه ویژه دارد، همچنین مصوبات دور اول سفر رئیس جمهور باید با تخصیص اعتبار فعال شوند و انتظار می‌رود استاندار جدید با ارتباط وسیع خود با مرکز بتواند در راه رفع این مشکلات اقدام کند و نگاه دولت به استان لرستان عوض شود.

وی با اشاره به اینکه گره‌ها در استان لرستان به دست مرکزنشینان حل می‌شوند، افزود: مردم لرستان، مردمی ولایتمدار و علاقه‌مند به نظام اسلامی هستند و امیدواریم تدابیری اندیشه شود که عمر خدمتگزاری استانداران ما به معدل خوبی برسد.

کد خبر 747319

دیگر خبرها

  • فعال شدن صنایع راکد لرستان نیازمند نگاه ویژه دولت
  • کشته طرح عفاف و حجاب ضدانقلاب شفا گرفت+ فیلم
  • فعال کردن ظرفیت‌های استانی برای دومین جایزه جوانی جمعیت
  • دستبوسی رئیس امارات متحده در یک مراسم رسمی
  • معمای یک سیل مرموز در دبی
  • تأکید بن زاید و گوترش بر مهار تنش‌ها در منطقه
  • بسترهای مشارکت و حضور فعال مردم در تولید و اقتصاد را فراهم کنیم
  • رسانه آمریکایی ماهیت مسیح علینژاد را برملا کرد+ عکس
  • تیراندازی در ایالت تنسی آمریکا با ۱۸ کشته و زخمی + فیلم
  • رسانه صهیونیست: موج لغو پرواز‌ها به اسرائیل در حال افزایش است