Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، گروه طالبان امروز، یکشنبه با بیان اینکه به مذاکرات صلح پایبند است، اعلام کرد «نظام اسلامی اصیل» در افغانستان تنها راه برای پایان دادن به جنگ و تضمین حقوق، از جمله حقوق زنان است.

مذاکرات میان گروه‌های شبه نظامی در افغانستان و دولت این کشور برای ماه‌ها با بن بست مواجه بوده و خشونت‌ها در این کشور از ماه مه و زمانی که ارتش آمریکا خروج نهایی اش را از این کشور آغاز کرد، رو به فرونی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری فرانسه مدعی شد نگرانی‌ها از این مسأله وجود دارد که در صورتی که طالبان به قدرت بازگردد قوانین سختگیرانه‌ای از جمله ممنوعیت رفتن دختران به مدرسه را اعمال کند.

با وجود افزایش خشونت‌ها در افغانستان، «ملاعبدالغنی برادر» رئیس دفتر سیاسی طالبان و از بنیانگذاران این گروه گفته است که طالبان به مذاکرات صلح پایبند است.

او گفت: مشارکت ما در مذاکرات آشکارا نشان می‌دهد که ما به حل مسائل از طریق تفاهم متقابل ایمان داریم.

وی همچنین گفت: تنها راه پایان دادن به درگیری‌ها در افغانستان ایجاد یک نظام اسلامی پس از عزیمت همه نیرو‌های خارجی است.

ملا عبدالغنی برادر در ادامه تصریح کرد: حقوق تمامی افغان‌ها از جمله زنان طبق آئین با شکوه اسلام و سنت‌های افغانستان لحاظ خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طالبان افغانستان ارتش آمریکا مذاکرات صلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۰۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مناسبات با چین از اهمیت بالایی برخوردار است

مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست الوزراء طالبان با مولوی بلال کریمی سفیر افغانستان در چین در قصر سپیدار دیدار کرد. 

بلال کریمی سفیر افغانستان به دستآوردهای سفارت افغانستان در چین به معاون سیاسی ریاست الوزراء طالبان معلومات داده و گفت: دیپلمات های افغانستان با حکومت و ادارات چین روابط رسمی خوبی دارند.

وی افزود مسئولین کشور چین، تلاش های طالبان در راستای سرکوب داعش، محو فساد، مبارزه با مواد مخدر و فعالیت ها در زمینه اقتصاد را مورد تقدیر قرارمی دهند.

کریمی با بیان این که تامین امنیت، شفافیت و ثبات در کشور، سبب علاقمندی سرمایه‌گذاران چینی به سرمایه‌گذاری در افغانستان شده است گفت: شمار‌ زیادی از سرمایه گذاران چینی در این خصوص با سفارت افغانستان در تماس هستند و ابراز علاقمندی برای سرمایه گذاری کرده اند.

مولوی عبدالکبیر نیز در این دیدار با اشاره به سهم چین در منطقه و جهان، مناسبات طالبان با این کشور را مهم و به نفع هر دو کشور دانست.

معاون سیاسی ریاست الوزراء طالبان بر تلاش‌های سفارت افغانستان در آن کشور به منظور بهبود تجارت میان افغانستان و چین تاکید ورزید و گفت: طالبان به تاجران هردو جانب تسهیلات مورد نیاز را فراهم کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • از مبارزه حق طلبانه فلسطین حمایت می کنیم
  • مالزی: روابط با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهیم
  • طالبان آب هیرمند را به شوره زار می ریزد تا به ایران نرسد
  • سفیر طالبان در پکن: مناسبات افغانستان با چین بسیار مهم است
  • طالبان: غربی‌ها فرهنگ خود را به دیگر کشورها تحمیل نکنند
  • مناسبات با چین از اهمیت بالایی برخوردار است
  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم
  • معاون سیاسی طالبان: کشورهای اسلامی باید از فلسطین حمایت کنند
  • تحولات منطقه‌ای محور رایزنی کاظمی قمی و امیرخان متقی