Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-23@08:06:42 GMT

خروج موقت نیروگاه اتمی از شبکه برق کشور

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۰۰۲۰۰

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر گفت: از دیروز با خروج اضطراری سه چهار روزه نیروگاه اتمی، با کاهش ۱۰۰۰ مگاواتی تولید مواجه‌ایم. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  "غلامعلی رخشانی‌مهر" در گفتگو با برنامه "گفتگوی ۱۸:۳۰" با مقایسه میزان مصرف برق امسال نسبت به مدت مشابه در سال قبل گفت: سال قبل حداکثر میزان تولید برق به ۵۸ هزار و ۲۵۴ مگاوات رسید و نیاز‌های مصرف هم حدود ۶۰ هزار مگاوات بود در حالی که امروز به ۶۱ هزار مگاوات رسیدیم و ۶۲ هزار مگاوات هم به عنوان نیاز مصرف در هفته گذشته ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر افزود: هم‌اکنون ما در دو بخش حرارتی و برق آبی ظرفیت تولید برق در کشور داریم که حدود ۵۰ هزار مگاوات از طریق نیروگاه‌های حرارتی تولید می‌شود و متاسفانه به دلیل محدودیت‌ نزولات جوی و کم بارشی در سال گذشته در حوزه تولید برق از نیروگاه‌های برق آبی حدود ۷ هزار مگاوات توان تولید داریم که مجموع این دو به حدود ۵۷ هزار مگاوات ظرفیت تولید برق در کشور ما می‌رسد.

وی بیان کرد: از دیروز با خروج اضطراری سه چهار روزه نیروگاه اتمی، با کاهش ۱۰۰۰ مگاواتی تولید مواجهایم.     کد ویدیو دانلود فیلم اصلی برچسب ها: گفتگوی 18 و 30 ، برق ، قطعی برق ، میزان مصرف ، صرفه جویی در مصرف برق

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: گفتگوی 18 و 30 برق قطعی برق میزان مصرف صرفه جویی در مصرف برق هزار مگاوات تولید برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۰۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران از قطب‌های اصلی تولید انواع رادیوداروها است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسلامی ظهر دوشنبه در نخستین کنفرانس دوسالانه بین المللی هوش مصنوعی در دانشگاه خلیج فارس بوشهر اظهار کرد: سرمایه‌گذاری عظیمی در نیروگاه اتمی بوشهر صورت گرفته و شاهد دستاوردهای خوبی هستیم.

وی با اشاره به تولید ۶۳ میلیارد کیلو وات ساعت برق در نیروگاه اتمی بوشهر بیان کرد: با این تولید برق در مصرف ۱۰۳ میلیون بشکه نفت به ارزش هشت میلیارد دلار صرفه‌جویی شد.

معاون رئیس جمهور بیان کرد: برای ایجاد نیروگاه اتمی بوشهر ۳.۸ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شده که عایدی این نیروگاه تاکنون بیش از دو برابر این مقدار سرمایه بوده است.

وی با بیان اینکه نتایج و دستاوردهای علمی و توسعه فناوری باید در زندگی مردم تأثیرگذار و قابل مشاهده باشد افزود: برای افزایش تأثیرگذاری و بهبود وضعیت خدمات دهی باید از ظرفیت هوش مصنوعی به خوبی استفاده شود.

اسلامی با اشاره به استفاده از هوش مصنوعی و تکنولوژی‌های روز دنیا در سازمان انرژی اتمی ایران اضافه کرد: این فناوری‌ها در صنعت هسته‌ای به خوبی جای خود را باز کرده است و شاهد استفاده حداکثری از این ظرفیت‌ها هستیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با تاکید بر تعلیم و تربیت نیروی انسانی لازم برای صنایع مختلف خاطرنشان کرد: دانشگاه نقش مهمی در این زمینه دارد و باید به صورت مساله محور در این زمینه حرکت شود.

وی از برنامه‌ریزی برای تقویت تعامل و همکاری دانشگاه‌ها با سازمان انرژی اتمی ایران خبر داد و گفت: دشمن تلاش ویژه‌ای برای توقف علم و فناوری در کشور ما داشته است ولی موفق به این کار نشده است و شاهد اراده‌ای قوی برای دستیابی به پیشرفت هستیم.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به پیشرفت‌های کشور در دستیابی به چرخه سوخت اظهار کرد: در اختیار داشتن چرخه سوخت موجب شکافت علم، گسترش علم و فناوری کشور در همه سطوح می‌شود.

وی با بیان اینکه همجواری دانشگاه خلیج فارس با نخستین نیروگاه اتمی کشور زمینه‌ساز تعاملات و همکاری‌های پیوسته شده است افزود: تفاهم‌نامه همکاری‌های بلند مدت با هدف ظرفیت‌سازی برای رشته‌های هسته‌ای میان سازمان انرژی اتمی ایران و دانشگاه خلیج فارس منعقد می‌شود.

اسلامی با اشاره به تولید انواع رادیوداروها بیان کرد: آثار و نتایج به‌دست آمده در این حوزه، ایران را به یکی از قطب‌های قابل قبول و مورد اعتماد تبدیل کرده است.

وی با اشاره به توسعه ابزار دقیق‌های هسته‌ای در شرایط تحریم‌ها بیان کرد: این دستاوردها باعث شد که در عرصه تولید رادیوداروها متوقف نشویم و به دستاوردهای عظیمی برسیم.

اسلامی با اشاره به استفاده بیش از ۱۵۰ مجتمع صنعتی از ابزارها و سامانه‌های فناورانه و نوآورانه تولید شده در صنعت هسته‌ای کشور گفت: در کنکور سراسری امسال ۱۰۰ دانشجو در رشته‌های هسته‌ای مقطع کارشناسی پذیرفته می‌شود.

کد خبر 6085569

دیگر خبرها

  • تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یا‌بد
  • تولید ۶۵ میلیون مگاوات برق در نیروگاه اتمی بوشهر
  • ۶۵ میلیون مگاوات برق در نیروگاه اتمی بوشهر تولید شد
  • نیروگاه اتمی بوشهر بیش از ۶۵ میلیون مگاوات ساعت برق تولید کرد
  • اسلامی: ایران از قطب‌های اصلی تولید انواع رادیوداروها است
  • ایران از قطب‌های اصلی تولید انواع رادیوداروها است
  • برنامه‌ریزی برای تولید ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای
  • نیروگاه اتمی بوشهر چقدر برق تولید می‌کند؟
  • افزایش ۲۰۳۶ مگاواتی ظرفیت تولید برق در سال ۱۴۰۲
  • میزان مصرف برق صنایع در مازندران ۱۸۰ مگاوات است