Web Analytics Made Easy - Statcounter

هرچند دیوید تیلور ۳۰ ساله در مسابقات جهانی تنها طلای ۲۰۱۸ را دارد اما او در ۵۰ کشتی رسمی آخر خود شکست نخورده و در این مدت ۲ بار هم حسن یزدانی را شکست داده است.

به گزارش طرفداری، در وزن ۸۶ کیلوی المپیک برای کشتی آزاد ایران، حسن یزدانی ۳ طلای المپیک و جهانی برده است. حریف او دیوید تیلور تا به حال هشت مبارزه با ایرانی ها انجام داده و ۷ بار برنده شده و تنها باخت او برابر احسان لشگری بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فهرست مبارزات او برابر ایرانی ها عبارت است از: رضا افضلی؛ برد ۷-۵ بهمن تیموری؛ برد با ضربه فنی احسان لشگری؛ باخت با نتیجه ۱۰-۰ وحید شاه محمدعلیزاد؛ برد با نتیجه ۶-۲ علیرضا کریمی؛ برد با حساب ۱۲-۶ حسن یزدانی؛ برد با ضربه فنی علیرضا کریمی؛ برد با نتیجه ۳-۱ حسن یزدانی؛ برد با نتیجه ۱۱-۶

نکته این که البته حسن یزدانی هم بعد از باخت برابر دیوید تیلور در سال ۲۰۱۸ در ۲۹ مسابقه رسمی بین المللی و داخلی هیچ وقت برابر کسی بازنده نبوده است. او در این مدت نشان داده آمادگی روانی را برابر حریفان دارد اما متاسفانه در ۶ وزن المپیکی هم آمریکایی ها حساب زیادی روی دیوید تیلور و کایل اشنایدر باز کرده اند و با کم شدن تعداد اوزان کیفیت ملی پوشان حاضر در هر کشور اضافه می شود. با وجود اینکه در مسابقات المپیک آمریکایی ها جیدن کاکس و جردن باروس و ایران علیرضا کریمی را در اختیار نخواهند داشت اما با این حال امیدواریم پر شانس ترین قهرمان ایران در مسابقات المپیک با برد برابر همه حریفان دومین مدال طلای المپیکی خود را به دست آورد.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: دیوید تیلور حسن یزدانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۰۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیلور، برنامه های یزدانی را بهم ریخت!

به گزارش "ورزش سه"، در روزهایی که بحث انتخابی وزن 86 کیلوگرم در ایران بین حسن یزدانی و کامران قاسمپور به اوج خود رسیده بود، اتفاقی غیرمنتظره در آن سوی دنیا رخ داد. دیوید تیلور نتوانست در دو مبارزه متوالی از پس آرون بروکس، حریف جوان و جسور خود بربیاید. 

اما با حذف تیلور و المپیکی شدن بروکس، خیلی از علاقه مندان به کشتی معتقدند مسیر طلایی شدن حسن یزدانی در المپیک پاریس بسیار هموارتر از زمانی خواهد بود که دیوید تیلور همچون المپیک توکیو در فینال برابر نابغه جویباری کشتی ایران ایستاد. 

از سویی عمل جراحی کتف حسن یزدانی و مشخص نبودن میزان آمادگی او شرایط را پیچیده کرده و کادرفنی گویا قصد دارد مرد 9 مداله کشتی ایران در جهان و المپیک را به همراه کامران قاسمپور به یکی از دو تورنمنت ارمنستان یا مجارستان اعزام کند و در نهایت در خصوص نفر اعزامی این وزن به المپیک تصمیم بگیرد. 
برای تحلیل نحوه مبارزه احتمالی حسن یزدانی با آرون بروکس در المپیک 2024 پاریس با همت مسلمی، مربی سازنده حسن یزدانی و منصور برزگر، سرمربی اسبق تیم ملی کشتی آزاد همکلام شدیم که در ادامه مشرح صحبت های این دو کارشناس را در گفتگوی اختصاصی با "ورزش سه" می خوانید.

برزگر: بهتر بود حسن با شکست تیلور قهرمان المپیک شود
منصور برزگر در خصوص شکست دیوید تیلور برابر آرون بروکس در انتخابی کشتی آزاد آمریکا گفت: "آمریکا قانونی را در ابتدای هر سال تعیین می کند و طبق آن پیش می رود. برایشان فرقی نمی کند که قهرمان المپیک در آن چارچوب شکست بخورد یا هر کشتی گیر دیگری. قطعا حریف تیلور از او آماده تر و سرحال تر بوده که توانسته این کشتی گیر بزرگ را شکست دهد. برای همین انتخابی می گذارند که نفر آماده تر به المپیک برود و بروکس جوانتر و آماده تر بود. انتخابی باعث پشتوانه سازی می شود و در ایران هم اگر همین روال را پیش بگیریم، قطعا شرایط بهتر خواهد شد."

وی در رابطه با اینکه شرایط برای حسن یزدانی راحت تر از قبل خواهد بود، عنوان کرد: "من که شخصا دوست داشتم حسن یزدانی با شکست تیلور قهرمان المپیک شود تا این داغ روی پیشانی او نماند که بگویند چون تیلور نبود، قهرمان شد. با این حال این حریف هم سرسخت و آماده است. باید شرایط حسن را هم ببینیم. قطعا کادرفنی بهتر از همه می تواند نظر دهد که حسن یزدانی نیازی به انتخابی دارد یا می تواند با همین شرایط به المپیک برود. در هر صورت با شکست تیلور، اعتماد به نفس حسن یزدانی در المپیک بیشتر از قبل خواهد بود."

مسلمی: شاید بروکس به فینال با حسن هم نرسد!
همت مسلمی، مربی سازنده حسن یزدانی هم در خصوص غیبت دیوید تیلور در المپیک 2024 پاریس گفت: "سن تیلور بالا رفته و دیگر آمادگی گذشته را ندارد. مگر جردن باروز نبود که سال ها کسی نمی توانست او را شکست دهد؟ دیدید که چطور در همان دور اول باخت و حذف شد. من شنیدم دیوید تیلور 15، 16 کیلو برای رسیدن به 86 کیلو وزن کم کرده. به هر حال بروکس بهتر از تیلور بود و همه رقبایش را در این انتخابی برد. بروکس کاملا شگرد تیلور را می دانست و با خیمه زدن روی زیرگیری های حریف اجازه گرفتن امتیاز را نداد. تیلور هم خودش را از پیش برنده می دانست و فکر می کرد تنها رقیبش در دنیا حسن یزدانی است."

وی در خصوص واکنش حسن یزدانی به باخت تیلور هم عنوان کرد: "حسن اصلا از باخت تیلور خوشحال نیست. هدف حسن در المپیک کسب مدال طلا بود و گفته بود هر کشتی گیری که بیاید، شکستش خواهد داد. حسن قید همه چیز را زده و این روزها 8 ساعت در روز تمرین می کند. او فقط طلای المپیک را می خواهد و برایش فرقی نمی کند که تیلور بیاید یا بروکس. البته که من پیش بینی می کنم شاید این کشتی گیر جدید آمریکا اصلا نتواند به فینال برسد و با حسن روبرو شود. حتی شاید از دیگر رقبا هم شکست بخورد."

مسلمی در پایان در رابطه با وضعیت حسن یزدانی گفت: "هیچ وقت اینقدر حسن را با انگیزه و سرحال ندیده بودم. انگار حسن تازه می خواهد اولین مدالش را بگیرد و اینقدر انگیزه دارد. او در خرداد به یک تورنمنت بین المللی اعزام می شود که احتمالا در ارمنستان خواهد بود. از دهم اردیبهشت هم در اردوی تیم ملی حاضر خواهد شد. باز هم می گویم قرار نیست حسن یزدانی در داخل با کسی انتخابی بگیرد، همانطور که یونس امامی و امیرعلی آذرپیرا بعد از کسب سهمیه انتخابی نخواهند گرفت. او به اردو می رود و مربیان قطعا متوجه خواهند شد که شرایط حسن یزدانی چطور است. اگر قرار به محک خوردن هم باشد، در ارمنستان محک می خورد."

دیگر خبرها

  • شکست دیوید تیلور به نفع حسن یزدانی نیست!
  • تیلور را خودی‌ها زدند | تیلور در المپیک نیست، یزدانی هست؟
  • چه کسی دیوید تیلور را شکست داد ؟
  • نابودگر دیوید تیلور را بیشتر بشناسید
  • تیلور، برنامه های یزدانی را بهم ریخت!
  • چرا دیوید تیلور باخت، اما نه به حسن یزدانی؟
  • عکس| نابودگر دیوید تیلور را بیشتر بشناسید
  • قاتل دیوید تیلور را بیشتر بشناسید
  • چرا دیوید تیلور باخت؟
  • شوک به کشتی جهان؛ دیوید تیلور المپیک پاریس را از دست داد!