Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

حامد کرزای، رئیس‌جمهوری سابق افغانستان در گفت‌وگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس چند هفته قبل از خروج نیروهای آمریکایی و ائتلاف ناتو از افغانستان گفت: جامعه جهانی ۲۰ سال پیش با این هدف مشخص یعنی مقابله با افراط‌گرایی و برقراری ثبات به کشور آمد اما افراط‌گرایی امروز همچنان در بالاترین سطح قرار دارد از این رو آنها شکست خوردند و میراث آنها ملتی است که جنگ آنها را نابود کرده و این ننگ و فاجعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس‌جمهوری سابق افغانستان تاکید کرد: تمام شکست‌هایمان را به عنوان یک افغان درک می‌کنیم اما درباره قدرت‌های بزرگی که برای این هدف به اینجا آمدند چه؟ الان ما در کجا ترک می‌کنند؟ سوالم را این گونه پاسخ می‌دهم در ننگ و فاجعه کامل.

با این وجود، کرزای که طی ۱۳ سال حکومتش روابط ابهام‌انگیز و متناقضی با آمریکا داشت، تاکید کرد: آمریکا می‌خواهد نیروهایش را خارج کند، افغان‌ها هم پشت تمایل قاطع به صلح، متحد هستند و اکنون نیاز دارند مسؤولیت آینده‌شان را بپذیرند.

کرزای ادامه داد: عدم حضور نظامی آنها برای ما بهترین است به نظرم ما باید از کشورمان دفاع کنیم و به زندگی‌مان اهتمام بورزیم. نمی‌خواهیم این سختی را ادامه دهیم برای افغانستان بهتر است که بروند.

حامد کرزای در پی سقوط طالبان در سال ۲۰۰۱ به دست ائتلافی به سرکردگی آمریکا روی کار آمد؛ آمریکایی که جنگی علیه القاعده به رهبری اسامه بن لادن که او را پشت حملات ۱۱ سپتامبر می‌دانست، به راه انداخت.

کرزای گفت: حمله نظامی آمریکا و ائتلاف ناتو علیه افراط‌گرایی و تروریسم نبود بلکه حمله بیشتر علیه روستاهای افغان و آمال آنها بود و افغان‌ها زندانی شدند. آمریکا در کشور زندان‌هایی ساخت و این اشتباه بزرگی بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: حامد کرزی افغانستان طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۰۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) روزی که پروین را از پیروزی کنار گذاشتند!

علی پروین در دهه شصت همواره مرد شماره یک نیمکت پرسپولیس بود. او پس از پایان فوتبالش، هدایت سرخپوشان را برعهده گرفت و بار‌ها با این تیم قهرمان شد. در اردیبهشت سال ۱۳۶۷ از سوی مدیرعامل تیم پیروزی، علی پروین بدلیل عمل نکردن به تعهداتش نسبت به این تیم، برکنار شد.

منبع: خبرآنلاین

tags # علی پروین ، پرسپولیس سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • ادعای عجیب اسنایپر برتر آمریکایی: سلاح‌های زمان شوروی بهتر هستند!
  • ویدیوهای یک افغان از جمعیت عظیم افغانی‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران
  • اخراج پناهجویان قانونی روابط کابل اسلام آباد را بهم خواهد زد
  • اخراج اجباری پناهجویان با مدرک روابط با کابل را تیره می‌کند
  • تاکید کابل-اسلام‌آباد بر ایجاد ساختار مشترک مدیریت پناهجویان
  • تداوم تظاهرات حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا
  • (عکس) روزی که پروین را از پیروزی کنار گذاشتند!
  • بسته کمکی جدید برای تل‌آویو؛ «خیانت و فاجعه» دولت بایدن از نگاه مسلمانان آمریکا
  • افراط و تفریط در حوزه حجاب باعث فاصله گرفتن مردم از تصمیم‌گیران می‌شود
  • تغییر رویکرد در مناقشات ایران و اسرائیل چه بود؟ | 2 پیامد فاجعه‌ بار در انتظار آمریکا و اسرائیل