Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین، جیک سالیوان در گفتگو با شبکه ای بی سی نیوز، در پاسخ به این سوالی درباره اظهار نظر اخیر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که گفته است توافق هسته ای احتمالا قبل از این که رئیس جمهوری منتخب ایران رسما کار خود را آغاز کند، محقق خواهد شد، گفت: هنوز تا دستیابی به توافق در خصوص برخی مسائل مربوط به مذاکرات از جمله بحث (لغو) تحریم ها و بازگشت ایران به تعهدات هسته ای خود ، مقداری فاصله داریم اما سمت و سوی مذاکرات در وین در جهت درست قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سالیوان در پاسخ به این سوال که آیا با شروع بکار دولت ابراهیم رئیسی، شانس رسیدن به توافق بیشتر خواهد شد، گفت: تصمیم نهایی درباره توافق از جانب رهبر عالی ایران اتخاذ می شود و قبل و بعد از انتخابات هم همین روال بوده و خواهد بود.

وی در بخشی از این مصاحبه گفت: این مسئله که کدام تحریم ها در مورد ایران لغو خواهد شد، موضوع است که در مذاکرات وین در حال بحث است و من قصد ندارم جزئیات این مذاکرات را عیان کنم.

سالیوان با تاکید بر ضرورت ادامه گفتگوهای وین، گفت: ما با چشمانی باز و مسیری مطمئن مذاکره می‌کنیم تا ببینیم آیا در نتیجه آن می‌توانیم برنامه هسته‌ای ایران را به مسیر قبلی بازگردانیم.

منبع: ایرنا

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: توافق هسته ای مذاکرات وین تحریم ها هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۰۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیوزویک: واشنگتن نگران سلاح‌های هسته‌ای منسوخ شده خود است 

مجله آمریکایی نیوزویک در مطلبی نوشت: تسلیحات هسته‌ای آمریکا قدیمی است و مواجهه با توسعه سریع تسلیحات اتمی در چین و روسیه موجب نگرانی مقامات واشنگتن شده است؛ نگرانی جدی در مورد اینکه آیا ایالات متحده منابع کافی برای نوسازی قابلیت‌های خود دارد یا نه؟

این مجله خاطرنشان کرد که نوسازی زرادخانه هسته‌ای در ایالات متحده که به پایان عمر خود رسیده اند "با یک عجله بزرگ" در حال انجام است. با این حال، اگر تصمیمات کلیدی به سرعت اتخاذ نشود یا مشکلاتی در هنگام معرفی سیستم‌های جدید ایجاد شود، "زرادخانه هسته‌ای آمریکا ممکن است تا آغاز دهه آینده دوباره در موقعیتی نامطمئن در یک دنیای خطرناک قرار گیرد. "

هدر ویلیامز، محقق ارشد مرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی (CSIS) به نیوزویک گفت: "پنج سال آینده، یا شاید کمتر، واقعا تعیین کننده خواهد بود... اگر ما واقعاً می‌خواهیم در ساخت زرادخانه هسته‌ای برای قرن بیست و یکم جدی باشیم و با رقبای خود رقابت کنیم، پس تصمیمات مهمی وجود دارد که باید پیش از این می‌گرفتیم، اما ما این کار را انجام ندادیم.

او معتقد است که ایالات متحده به‌روزرسانی زرادخانه هسته‌ای خود را بیش از حد به تاخیر انداخته است. همانطور که ویلیامز به نیوزویک گفت، به نظر او، این توانایی واشنگتن را برای ارائه بازدارندگی هسته‌ای در جهان زیر سوال می‌برد.

ویلیامز مطمئن است که اگر این روند ادامه یابد، تا سال ۲۰۳۰ ایالات متحده در زمینه سلاح‌های هسته‌ای در حاشیه خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • نیوزویک: واشنگتن نگران سلاح‌های هسته‌ای منسوخ شده خود است 
  • موافقت نتانیاهو با مشارکت هیات صهیونیستی در دور جدید مذاکرات آتش‌بس غزه
  • جزئیات مذاکرات محرمانه میان ایران و امریکا برای ایجاد آتش بس در منطقه
  • سناتور آمریکایی ضد ایران درگذشت/ جو لیبرمن چه می گفت؟
  • روایت نشریه اماراتی از جزئیات مذاکرات محرمانه ایران و امریکا
  • آمریکا ۶ فرد و ۲ نهاد مرتبط با کره شمالی را تحریم کرد
  • شروط روسیه برای مذاکره با آمریکا درباره اوکراین
  • چه بر سر سیاست بایدن در قبال ایران آمده؟ / واشنگتن دیگر باید با تهران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند
  • الهندی: مقاومت زیر بار آتش‌بس موقت نخواهد رفت
  • حماس: امکان توافق آتش‌بس با اشغالگران وجود ندارد