Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-23@21:25:10 GMT

عراقچی: به ایستگاه آخر مذاکرات نزدیک شده‌ایم

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۰۰۴۸۹

عراقچی: به ایستگاه آخر مذاکرات نزدیک شده‌ایم

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، سید عباس عراقچی در پایان نشست کمیسیون مشترک برجام در وین اظهار کرد: در مذاکرات دور ششم پیشرفت نسبتا خوبی داشتیم.

این دیپلمات ارشد کشورمان همچنین تاکید کرد: وزن موضوعات حل شده خیلی بیشتر از مسائل حل نشده است..

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات 1400 شورای شهر ششم سید ابراهیم رئیسی تیم مذاکره کننده سید عباس عراقچی مذاکرات وین انتخابات 1400 شورای شهر ششم سید ابراهیم رئیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۰۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فشار آمریکا و اسرائیل به قطر برای تحت فشار قرار دادن حماس

منبعی فلسطینی از فشارهای آمریکا و رژیم اسرائیل به قطر در قضیه مذاکرات اخیر برای دست یابی به آتش بس و توافق خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین المللل خبرگزاری تسنیم، منبعی فلسطینی امروز سه شنبه به شبکه المیادین لبنان گفت که دولت قطر مدتی پیش تحت فشارهای شدید آمریکا و اسرائیل قرار گرفت تا در ارتباط با مذاکرات، عین این فشارها را بر حماس اعمال کند.

این منبع گفت که «اینکه اخیرا وزیر خارجه قطر گفته است که کشورش درصدد ارزیابی وساطت خود است، پشت پرده واقعی این قضیه است.»

به گفته این منبع، حماس به همه طرف‌های مرتبط با مذاکرات آتش بس اعلام کرده است که بر وساطت قطر در این پرونده اصرار دارد و هیچ جایگزینی در این خصوص را قبول نمی‌‌کند.»

این منبع همچنین گفت که آمریکا از ترکیه خواسته در روند مذاکرات به‌ بن بست رسیده ورود کند و بر جنبش حماس برای تلطیف موضعش فشار بیاورد. به گفته این منبع، حماس از مداخله ترکیه و حضورش در پرونده مسئله فلسطین استقبال می‌کند ولی این حضور به معنای جایگزین کردن آن با قطر نیست.

ماجد الانصاری، سخنگوی وزارت خارجه قطر ساعتی پیش اعلام کرد که ما نیاز به این داریم که در تلاش‌های میانجی‌گرانه خود در این مرحله از مذاکرات بازبینی کنیم و دوحه به این تلاش‌های خود در بحران غزه پایبند است.

انصاری همچنین گفت که وزیرانی در کابینه نتانیاهو اظهارات منفی درباره نقش قطر به زبان آورده‌اند و هیچ طرفی در جامعه جهانی نمی‌تواند حمله به رفح را که از اساس درگیری مشکلات است، بپذیرد. او گفت که ما همه باید با جدیت برای ممانعت از حمله احتمالی اسرائیل به رفح (در جنوب غزه) تلاش کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه قطر همچنین در واکنش به ادعای‌های منتشر شده مبنی بر درخواست قطر از حماس برای تعطیلی دفاترش در این کشور گفت: هیچ توجیهی برای پایان دادن به فعالیت دفتر حماس در دوحه تا زمانی که تلاش‌های میانجی‌گرانه قطر ادامه دارد، وجود ندارد.

تاکید امیر قطر و بن سلمان بر لزوم آتش‌بس در غزهگفتگوی رئیسی با امیر قطر: اقدام علیه ایران پاسخ سهمگین دارد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عراقچی: میدان، دیپلماسی و رسانه سه ضلعِ مهم در هر واقعه نظامی یا سیاسی هستند
  • فشار آمریکا و اسرائیل به قطر برای تحت فشار قرار دادن حماس
  • شور ساحری در صحنه سیرک
  • ادعای جدید گروسی درباره نزدیک بودن ایران به ساخت بمب اتم/ برگزاری رزمایش «ماشه هسته‌ای» کره شمالی/ ازسرگیری مذاکرات برای برقراری صلح در یمن/ آغاز رزمایش «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور
  • عراقچی: پس از اقدام نظامی، زمان ورود به میدان سیاست و دیپلماسی است
  • راه رفتن وارونه!
  • آیا ایران از اسرائیل خواسته بود که در ازای توقف حمله به غزه، به سرزمین های اشغالی حمله نکند؟
  • عباس عراقچی: هم اکنون، زمان استفاده از موشک‌های دیپلماتیک است/ مذاکرات سیاسی، نقد کننده دست آوردهای میدانی است
  • مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا برقرار نیست
  • رهبران حماس قطر را ترک می کنند یا نه؟