Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی درویش‌پور شامگاه یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح‌ها شامل ۱۰ طرح عمرانی، یک پروژه نفتی، ۲ طرح شیلاتی، یک طرح تولیدی و یک طرح گردشگری است که با مشارکت بخش خصوصی و دولتی  در منطقه آزاد قشم اجرا شده است.

وی ادامه داد: با بهره برداری از این طرح‌ها ۸۸۰ فرصت شغلی برای نیروهای بومی جزیره قشم فراهم می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کلنگ‌زنی پنج طرح اقتصادی

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه گفت:  فردا به دستور رییس جمهوری پنج طرح عمرانی، چهار طرح نفت، گاز و انرژی، یک طرح شیلاتی، ۲ طرح تولیدی و ۲  طرح گردشگری کلنگ‌زنی می‌شود.

وی افزود: طرح‌های مذکور با همکاری بخش خصوصی و دولتی این منطقه آزاد و در مجموع با سرمایه‌گذاری داخلی ۳۲ هزار و پنج میلیارد ریال و سرمایه ارزی ۱۷۲ میلیون دلار اجرا می‌شود.

درویش‌پور خاطرنشان کرد: اجرای این طرح‌ها برای یکهزار و ۹۳۶ نیروی بومی فرصت شغلی ایجاد می‌کند.

۷۶ طرح در قشم در حال اجراست

وی اظهار کرد: هم اکنون ۷۶ طرح در منطقه آزاد قشم در حال اجرا است که رقم سرمایه‌گذاری آن در ۲ بخش ارزی و ریالی به ترتیب ۴۹۵ میلیون دلار، ۲۲۳ میلیون یورو و ۱۹ هزار و ۱۸۵ هزار میلیارد ریال است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم افزود: هشت طرح عمرانی، هفت طرح نفت، گاز و انرژی، ۲۱ طرح شیلاتی، ۱۳ طرح صنعتی- تولیدی، ۲۵ طرح گردشگری و ۲ طرح محیط زیستی هم اکنون در قشم در حال اجراست.

وی ادامه داد: پنج هزار و ۷۰۴ نیرو برای اجرای این طرح‌ها مشغول فعالیت هستند و پس از بهره‌برداری نیز چهار هزار و ۵۵۰ اشتغال پایدار ایجاد می‌شود.

 درویش‌پور تاکید کرد: در مجموع ۱۰۵ طرح با اعتبار ارزی ۶۶۷ میلیون دلار، ۲۷۶ میلیون یورو و سرمایه داخلی ۶۱ هزار و ۱۵۰ هزارمیلیارد ریال در پنجمین دور افتتاحیه‌های ریاست جمهوری در منطقه آزاد قشم افتتاح، کلنگ‌زنی و گزارش می‌‎شود.

وی در چایان یادآور شد: منطقه آزاد قشم پیش ‌از این در چهار مرحله از افتتاح‌های ریاست جمهوری در دولت تدبیر و امید با ۶۳ طرح به اعتبار داخلی ۶۴ هزار و ۶۷۰ میلیاردی و سرمایه ارزی ۳۴۰ میلیون یورو و ۲۸۱ میلیون دلاری حضورداشته است.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

برچسب‌ها دولت تدبیر و امید سازمان منطقه آزاد قشم هرمزگان دولت قشم خلیج فارس تنگه هرمز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دولت تدبیر و امید سازمان منطقه آزاد قشم هرمزگان دولت تدبیر و امید سازمان منطقه آزاد قشم هرمزگان دولت قشم خلیج فارس تنگه هرمز منطقه آزاد قشم طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۰۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۰۰ حلقه چاه بدون پروانه در مازندران تعیین تکلیف شد

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد موسوی ظهر پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگاران از تعیین تکلیف یک‌هزار و ۵۴۴ چاه بدون پروانه پیش از سال ۱۳۸۵ و قریب به ۵۲۲۷ حلقه چاه حریمی کم عمق در استان طی سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: پارسال با تلاش همکاران ما در واحد حفاظت و بهره‌برداری منابع آب زیرزمینی، ۲ هزار و ۷۶۷ چاه کشاورزی در استان برق‌دار شدند و ۲۰۵ چاه غیرمجاز نیز مسدود شد.
وی با بیان این‌که کاهش برداشت آب از منابع زیرزمینی و ساماندهی بهره‌برداری از چاه‌ها یکی از اولویت‌های مهم شرکت آب منطقه‌ای مازندران است اظهار کرد: به منظور بهره‌برداری مناسب و ضابطه‌مند از چاه‌های کشاورزی در استان طی سال گذشته اقدامات متعددی توسط همکاران ما در مدیریت منابع آب شهرستان‌ها انجام شد که نصب ۱۶۲ کنتور حجمی یکی از این اقدامات است.

وی افزود: در سال گذشته یک‌هزار و ۲۳۷ مورد اصلاح پروانه چاه‌ها و همچنین ۱۱ هزار و ۶۴۹ مورد صدور مجوز سامانه «ساماب» به منظور انجام اقداماتی مانند تغییر نام، حفر، لایروبی، تغییر مکان و کف‌شکنی توسط شرکت آب منطقه‌ای مازندران انجام شد. ۱۹۱ چاه دارای مجوز حفر نیز پارسال در مازندران تعیین تکلیف شد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای مازندران با تاکید بر لزوم رعایت الزامات بهره‌برداری ضابطه‌مند و بهینه کشاورزان از چاه‌ها خاطرنشان کرد: صدور مجوز برای چاه‌ها به منزله برداشت آب به هر میزان دلخواه نیست و قطعاً تدابیر و ضوابطی در این زمینه لحاظ شده است. به همین منظور نیز پارسال به استناد آمارهای ثبت شده با ۹۴ مشترک چاه مجاز برقدار بدمصرف و پرمصرف برخورد قانونی انجام شد.

موسوی افزود: در همین زمینه طی سال گذشته جلوگیری از اضافه برداشت در ۲۳۹ چاه صورت گرفت که به پیشگیری از برداشت ۷۰۰ هزار متر مکعب آب از منابع آبی زیرزمینی استان شد. ۴۲ مورد پیشگیری از حفاری غیرمجاز هم در استان داشتیم.

وی اظهار کرد: با توجه به اهمیت دشت هراز در تولید برنج کشور یکی از اولویت‌های ما تعیین تکلیف پرونده‌های مربوط به متقاضیان برق‌دار کردن چاه‌های کشاورزی واقع در حوضه آبریز هراز بود که اسفند پارسال به منظور رفع مشکل کشاورزان منطقه پیش از آغاز فصل کشت به صورت ویژه این موضوع در دستور کار قرار گرفت و بیش از یک‌هزار پرونده طی کمتر از ۲ هفته با لحاظ ضوابط قانونی تعیین تکلیف شد

کد خبر 6081879

دیگر خبرها

  • مسدود شدن ۲۰۵ چاه غیرمجاز در مازندران
  • تعیین تکلیف حدود ۷ هزار چاه کشاورزی در مازندران
  • رییس جمهور وارد فرودگاه بین‌المللی شهدای شاهرود شد
  • استقرار مدیرسرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو در مرکز خدمات سرمایه گذاری آذربایجان غربی
  • ۱۵۰۰ حلقه چاه بدون پروانه در مازندران تعیین تکلیف شد
  • کمبود مراکز خدمات رفاهی در آزاد راه پر تردد قزوین - رشت+ فیلم
  • ایجاد شغل برای ۱۳۶ نفر با بهره برداری از واحد تولیدی نخ ابریشم
  • افزایش خروجی سد زاینده رود از امشب
  • خروجی سد زاینده‌رود افزایش یافت
  • صدور ۹۶ جواز تاسیس واحدهای صنعتی و تولیدی در تربت حیدریه