Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@11:42:07 GMT

مأمور تشکیل کابینه لبنان راهی امارات شد

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۰۰۵۸۰

مأمور تشکیل کابینه لبنان راهی امارات شد

به گزارش ایرنا از رسانه‌های لبنانی، این سفر همزمان با آن روی می‌دهد که چندین بار وی از کناره‌گیری از مأموریت برای تشکیل کابینه خبر داده بود.

او پیش از این در گفت‌وگو با روزنامه النهار لبنان تاکید کرد، اولویت وی تشکیل کابینه است اما  انصراف از انجام این ماموریت هم  جزو گزینه‌های او  محسوب می‌شود.

هرچند هدف از این سفر اعلام نشده است، اما بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که سفر وی به ابوظبی برای رایزنی با مقامات امارات به منظور تشکیل کابینه لبنان صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سفر پس از آن روی می‌دهد که الحریری سه هفته پیش، پس از اقامت طولانی در امارات به لبنان برگشته بود، در آن زمان نیز حضور طولانی مدت وی در امارات این شایعه را ایجاد کرد که او در ابوظبی در بازداشت خانگی به سر می‌برد.

حدود هفت ماه است که سعد حریری از سوی پارلمان این کشور مکلف به تشکیل کابینه لبنان شده ولی وی تاکنون در این امر موفق نبوده است.

این ناتوانی موجب شده تا خسارت‌های این کشور دوچندان شده و باعث شود میشل عون رئیس جمهوری لبنان در اواخر اردیبهشت ماه طی نامه‌ای به پارلمان این کشور اعلام کند که عدم تشکیل دولت جدید در چند ماه گذشته ثابت کرد که سعد الحریری از تحقق این مهم، عاجز است.

عون در این نامه همچنین عنوان کرد که «عدم تشکیل دولت موجب ظهور و بروز مشکلات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در لبنان شده است. ناتوانی نخست وزیر مکلف (حریری) به تشکیل کابینه عملاً دستیابی به راهکارهای حل و فصل معضلات کنونی را غیرممکن ساخته است».

برچسب‌ها سعد حریری لبنان امارات‌ متحده ‌عربی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سعد حریری لبنان امارات متحده عربی سعد حریری لبنان امارات متحده عربی تشکیل کابینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۰۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو: نباید اختلافات داخلی را علنی کنیم/ با تهدید وجودی روبرو هستیم

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز (پنجشنبه) در جریان سخنرانی بین شماری از عناصر موساد و شاباک اذعان کرد که این رژیم دچار اختلاف داخلی شده است.

نتانیاهو که به خاطر شکست‌های میدانی در جنگ غزه، ناکامی در آزادسازی اسرای اسرائیلی و حملات تنبیهی جمهوری اسلامی ایران، متحمل فشار‌های زیاد داخلی شده است، اذعان کرد: «ما باید اختلافات داخلی خود را پنهان کنیم؛ زیرا با یک تهدید وجودی روبرو هستیم».

وی با این ادعا که متعهد به پیروزی در برابر نیرو‌های مقاومت فلسطین در غزه هستند، گفت که باید با تهدید‌هایی که این رژیم از سوی ایران روبروست، مقابله کند.

در ادامه حملات و انتقادات سیاستمداران و احزاب اسرائیلی از نتانیاهو، «آویگدور لیبرمن» رئیس حزب «اسرائیل خانه ما» ساعتی پیش به کابینه نتانیاهو حمله کرد و گفت: «کابینه نتانیاهو باید مسئولیتها را بپذیرد و استعفا کند».

لیبرمن که وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی بوده و به شدت منتقد عملکرد نتانیاهو در سطح داخلی اسرائیل به ویژه جنگ علیه غزه است، به صورت کنایی به نتانیاهو گفت: «ما یک گام با پیروزی فاصله نداریم، بلکه در یک قدمی رسوایی هستیم». وی پیش از این هم تأکید کرده بود که «این کابینه به پایان راهش رسیده، انتظار دارم بنی‌گانتز و کابینه این خبر را اعلام کنند». 

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • نتانیاهو: نباید اختلافات داخلی را علنی کنیم/ با تهدید وجودی روبرو هستیم
  • اسرائیل دو بار در روز‌های اخیر، حمله به ایران را متوقف کرد
  • «کارآمدترین» و «ناکارآمدترین» عضو کابینه دولت رئیسی در راستای «حمایت از تولید»
  • یونیسف: ۱۴ هزار کودک فلسطینی کشته شدند
  • تشدید اختلافات میان اعضای کابینه جنگ رژیم صهیونیستی بر سر جنگ غزه
  • پایان اخاذی‌های ۲ مأمور قلابی در پایتخت
  • ناامیدی رسانه‌های صهیونیستی از کابینه نتانیاهو + فیلم
  • انتقاد عضو ارشد کابینه جنگ رژیم صهیونیستی از ناتوانی ارتش اشغالگر در جنگ غزه
  • پایان نشست کابینه جنگ اسرائیل
  • فوری | کابینه جنگ اسرائیل تصمیمش را درباره ایران گرفت