Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@18:52:35 GMT

خروج موقت نیروگاه اتمی از شبکه برق کشور

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۰۰۶۲۳

به گزارش تابناک به نقل از شبکه خبر، "غلامعلی رخشانی‌مهر" در گفتگو با برنامه "گفتگوی ۱۸:۳۰" با مقایسه میزان مصرف برق امسال نسبت به مدت مشابه در سال قبل گفت: سال قبل حداکثر میزان تولید برق به ۵۸ هزار و ۲۵۴ مگاوات رسید و نیاز‌های مصرف هم حدود ۶۰ هزار مگاوات بود در حالی که امروز به ۶۱ هزار مگاوات رسیدیم و ۶۲ هزار مگاوات هم به عنوان نیاز مصرف در هفته گذشته ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر افزود: هم‌اکنون ما در دو بخش حرارتی و برق آبی ظرفیت تولید برق در کشور داریم که حدود ۵۰ هزار مگاوات از طریق نیروگاه‌های حرارتی تولید می‌شود و متاسفانه به دلیل محدودیت نزولات جوی و کم بارشی در سال گذشته در حوزه تولید برق از نیروگاه‌های برق آبی حدود ۷ هزار مگاوات توان تولید داریم که مجموع این دو به حدود ۵۷ هزار مگاوات ظرفیت تولید برق در کشور ما می‌رسد.

وی بیان کرد: از دیروز با خروج اضطراری سه چهار روزه نیروگاه اتمی، با کاهش ۱۰۰۰ مگاواتی تولید مواجه‌ایم.

تولیدکنندگان رمز ارز به اندازه نصف تهران، برق مصرف می‌کنند

رخشانی‌مهر گفت: هفته گذشته بیش از ۳ هزار دستگاه ماینر جمع آوری شد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات 1400 شورای شهر ششم سید ابراهیم رئیسی نیروگاه اتمی شبکه برق کشور خروج از شبکه انتخابات 1400 شورای شهر ششم سید ابراهیم رئیسی هزار مگاوات تولید برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۰۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۶۳ میلیارد کیلووات ساعت برق هسته‌ ای طی یک دهه در نیروگاه اتمی بوشهر

بر اساس آمار سازمان انرژی اتمی، در یک دهه گذشته ۶۳ میلیارد کیلووات ساعت برق هسته‌ای در واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر تولید شده است.

به گزارش ایسنا، در سال ۱۴۰۲ جشن دهمین سال تولید برق از نیروگاه اتمی بوشهر برگزار شد و بر اساس آمار در یک دهه گذشته ۶۳ میلیارد کیلووات ساعت برق هسته‌ای در این نیروگاه تولید شده است.

تولید این میزان برق هسته‌ای، موجب صرفه‌جویی ۱۰۳ میلیون بشکه نفت خام شده که ارزش این میزان صرفه‌جویی در مصرف سوخت‌های فسیلی بیش از ۸ میلیارد دلار است.

 تاکنون با تولید ۶۳ میلیارد کیلووات ساعت برق هسته‌ای، ‌نیروگاه اتمی بوشهر توانسته ۴ بار هزینه صرف شده بابت احداث خود را تامین کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تولید ۶۳ میلیارد کیلووات ساعت برق هسته‌ ای طی یک دهه در نیروگاه اتمی بوشهر
  • فراهم شدن مقدمات احداث چهارمین هنرستان انرژی اتمی کشور در هرمزگان
  • رکورد تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی کشور شکسته می‌شود
  • اتمام تعمیرات ۱۰۵هزار مگاوات نیروگاهی در نیمه اردیبهشت
  • تکلیف افزایش قیمت برق روشن شد
  • در مصرف برق صرفه جویی کنید خودرو جایزه ببرید
  • گران‌ترین پاداش صرفه جویی در مصرف برق مشخص شد | ۴۷ میلیون جایزه برای مشترکان خانگی
  • با صرفه جویی در مصرف برق، خودرو جایزه بگیرید
  • مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد
  • تولید ۶۵ میلیون مگاوات برق در نیروگاه اتمی بوشهر