Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@23:57:22 GMT

حجت‌السلام عبدالرضا آقاجری دار فانی را وداع گفت

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۰۰۶۵۸

حجت‌السلام عبدالرضا آقاجری دار فانی را وداع گفت

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرماهشهر، امروز حجت‌السلام و المسلمین از اساتید حوزه و دانشگاه استان خوزستان بر اثر بیماری درگذشت.

وی از روحانیون انقلابی و فعال استان خوزستان و بندرماهشهر بود و سال‌ها به تدریس در دانشگاه و حوزه‌های علمیه پرداخت‌.

حجت‌الاسلام آقاجری از خادمان اهل بیت (علیه السلام)  و امام حسین (ع) بود و سال‌های متمادی امامت جماعت مسجد چهارده معصوم بندرماهشهر را بر عهده داشت‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از محبوبیت ویژه‌ای در بین مردم برخوردار بود.

خبرگزاری فارس در استان خوزستان ضایعه درگذشت ایشان را به جامعه مذهبی و انقلابی استان خوزستان تسلیت عرض می‌نماید.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: حجت الاسلام و المسلمین استاد روحانیون خوزستان ماهشهر انقلابی استان خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۰۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی بازار‌های جهانی برای صادرات آبزیان از خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مرتضی سوری با اشاره به شعار سال اظهار کرد: خوزستان به صورت بالقوه از ظرفیت‌های بالای شیلاتی برخوردار است که از آنها می‌توان به آبزی‌پروری در پشت سد‌ها و منابع آبی غنی اعم از تالاب‌ها و رودخانه‌ها اشاره کرد و هر ساله در اداره‌کل شیلات استان برنامه‌های تکلیفی داریم که طبیعتا باعث رشد در تولیدات آبزی‌پروری می‌شود.

وی ادامه داد: حدود ۲۲۰ کیلومتر خط ساحلی داریم که ظرفیت خوبی در حوزه اقتصاد دریامحور است؛ با توجه به کمبود منابع آبی شیرین، عمده هدفگذاری‌ها در حوزه آبزی‌پروری استفاده از منابع آبی شور، پس‌آب‌ها و آب دریا است و در این حوزه برنامه داریم.

مدیرکل شیلات خوزستان گفت: تنوع آب و هوایی در استان وجود دارد که باعث تنوع پرورش گونه‌های مختلف آبزی می‌شود و امکان پرورش و تکثیر آبزیان مختلف سطح کشور در استان وجود دارد که بخشی از این ظرفیت فعال شده است.

سوری با اشاره به شعار سال عنوان کرد: مقام معظم رهبری امسال را سال «جهش تولید با مشارکت مردمی» نامگذاری کردند و در شیلات نیز، برنامه‌ها به گونه‌ای تنظیم شده‌اند تا علاوه بر رشد تولیدات، شاهد رشد خارق العاده و جهش در این حوزه باشیم.

وی با اشاره به اینکه بازار‌های هدف جهانی برای صادرات آبزیان شناسایی می‌شوند، گفت: بخشی از فعالیت‌های شیلات، مربوط به مزارع فعال در استان است و هدف اصلی افزایش بهره‌وری مزارع فعال است و توسعه افقی در این حوزه کمتر دیده می‌شود و تمرکز بر توسعه عمودی خواهد بود، یعنی تولیدات با استفاده از مکانیزاسیون، هواده‌ها، بهره‌وری مناسب از منابع آبی و استفاده از دانش شرکت‌های دانش بنیان، افزایش خواهد یافت.

مدیرکل شیلات خوزستان عنوان کرد: راه‌اندازی واحد‌های تولیدی غیرفعال موجود، بخشی دیگر از برنامه شیلات است. این واحد‌های تولیدی ممکن است به دلیل مشکلات متعدد از جمله تسهیلات و نقدینگی غیرفعال شده باشند که با گره‌گشایی و تدبیر و رفع موانع می‌توان این واحد‌ها را به چرخه تولید بازگرداند.

وی با بیان اینکه فعال‌سازی این واحد‌های تولیدی اتفاق مبارکی است، گفت: تولیدات آبزی، محصولاتی سالم هستند و افزایش تولید آنها به سلامت جامعه کمک خواهد کرد. همچنین از این طریق ارزآوری خواهیم داشت و به اقتصاد، بهبود معیشت مردم استان و اشتغال نیز کمک خواهد شد.

مدیرکل شیلات خوزستان گفت: در حال پیگیری هستیم تا همسو با راه‌اندازی واحد‌های تولیدی غیرفعال، مجتمع‌های آبزی‌پروری نیمه تمام را تکمیل و فعال کنیم. مجتمع‌های آبزی‌پروری در استان وجود دارد که در دولت‌های قبل کلید خورده‌اند، اما نیمه‌تمام باقی مانده‌اند. یکی از اهداف میان مدت این است که مجتمع‌ها تکمیل و سرمایه‌گذاران وارد شوند.

سوری بیان کرد: شاید دو سوم اشتغال‌های ایجاد شده در مشاغل خرد است، چون این بخش چابک است و نیاز به سرمایه‌گذاری کلان ندارد، از سویی به بهبود معیشت مردم نیز کمک می‌کند. در شیلات، آبزی‌پروری تلفیقی را تعریف کردیم که در برخی شهرستان‌ها کلید خورده است.

مدیرکل شیلات خوزستان ادامه داد: با توجه به ظرفیت بالای کشاورزی در استان، بدون نیاز به تخصیص منابع آبی جدید، کشاورزان و باغداران می‌توانند پیش از هدایت آب به مزارع و باغ‌ها، حوضچه‌های کوچک پرورش آبزی را راه‌اندازی کنند و آب را به این حوضچه‌ها هدایت کنند. مجوز‌های انجام این طرح ارائه می‌شود و امیدواریم در سال ۱۴۰۳ کلید بخورد و شاهد تحول در مشاغل خرد روستایی و خانگی باشیم؛ این طرح قطعا باعث اشتغالزایی می‌شود.

سوری عنوان کرد: برنامه‌ای برای تقویت منابع آبی، رودخانه‌ها، سد‌ها و دریاچه‌ها و تالاب‌ها داریم؛ بخشی از جامعه محلی و بومی هر ساله با صید ارتزاق می‌کنند. امسال به صورت جدی به این موضوع پرداخته می‌شود. هدف تکثیر و رهاسازی ماهیان بومی است و پنج ماهی بومی در استان وجود داد که پس از تکثیر به این منابع آبی تزریق می‌شوند.

وی ادامه داد: این ماهیان پس از رهاسازی طبیعتا توسط جامعه محلی صید می‌شوند که علاوه بر تغذیه از این منابع معیشت مردم را نیز بهبود می‌بخشد و باعث جلوگیری از مهاجرت از روستا‌ها می‌شود. هدف عمدتا بر مبنای ایجاد ثبات، پایداری و اصلاح زیستگاه‌های طبیعی در منابع آبی است و در این زمینه هدفگذاری شده ۵۰۰ زیستگاه به زیستگاه‌های موجود اضافه شود.

مدیرکل شیلات خوزستان عنوان کرد: بر اقتصاد دریامحور حساب ویژه باز شده است؛ ۳۰ هزار هکتار مزارع مستعد پرورش میگو در خط ساحلی استان شناسایی و مطالعات آنها انجام شده و در دست بررسی‌های تکمیلی است و دنبال جذب سرمایه‌گذار پیگیر و توانمند هستیم تا شاهد تحولی در اشتغال و معیشت مردم باشیم.

سوری افزود: مصرف آبزیان در استان سنتی است؛ سرانه مصرف در استان خوزستان نسبت به کشور بالاتر و نزدیک به نرم جهانی است. در کشور سرانه مصرف حدودا ۱۴ کیلیوگرم است، اما در استان ۱۸.۳ کیلوگرم است. همچنین این میانگین در جهان ۲۰ کیلوگرم است که خود می‌تواند نویدبخش باشد.

وی یادآور شد: در صادرات آبزیان در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، شاهد رشد ۶۱ درصدی بودیم و ۴۲ هزار تن صادرات آبزیان از استان خوزستان صورت گرفت. امیدواریم در سال ۱۴۰۳، با بازاریابی جهانی و وجود آبزیان با کیفیت، شاهد رشد و تحول در این زمینه باشیم.

دیگر خبرها

  • شناسایی بازار‌های جهانی برای صادرات آبزیان از خوزستان
  • اهدا ۴۲ هزار سی سی خون در بیضا
  • طریق النور دانشگاه امام رضا به ایستگاه هوافضا سپاه رسید+تصاویر
  • پرویز داوودی معاون اول دولت نهم دار فانی را وداع گفت
  • اساتید و نخبان نقش موثری در توسعه خوزستان دارند
  • نماد زندگی فانی و باقی
  • نگاه ویژه‌ای به دانشگاه داریم
  • محدودیت پروازی به برخی از فرودگاه های کشورهای حوزه خلیج فارس
  • سرپرست اداره کل راه و شهرسازی فارس منصوب شد
  • ‌حمل ۴۳۰ هزار تن کالا توسط ناوگان ریلی فارس در سال گذشته