Web Analytics Made Easy - Statcounter

زینی وند گفت: رأیی که مردم کرمان به رئیس جمهوری منتخب دادند بالاترین درصد رأی دهندگان، حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر معادل ۸۴ درصد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، دکتر علی زینی وند یکشنبه شب (30 خرداد) در گفتگوی ویژه سیمای مرکز استان با موضوع «حماسه 28 خرداد ماه 1400» گفت: از مردم عزیز استان کرمان که به حق و در شأن این استان و در شأن سابقه این استان با نام پرآوازه شهید سلیمانی، حماسه بزرگی رقم زدند و جزو استان های برتر در مشارکت شدند و از همه دست اندرکارانی که با همدلی و هم افزایی انتخابات سالم و بدون حاشیه ای را در استان رقم زدند، تشکر می کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار کرمان بیان کرد: یک انتخابات کاملاً کیفی و امن و شفاف برگزار شد و بنده در طول روز انتخابات به بعضی از نمایندگان فرماندار در یک روستا زنگ می زدم و کیفیت را بررسی می کردم و دوبار هم در گلزار شهدا حضور پیدا کردیم؛ صبح و شب که هم اعضای شعب و هم مردمی که در صف بودند، بسیار قبراق و باانگیزه انتخابات را کیفی و در شأن جمهوری اسلامی و استان برگزار کردند.

 

وی با اشاره به مشارکت خوب استان کرمان در انتخابات، افزود: از دو میلیون و 197 هزار و 572 نفر واجد شرایط رأی دادن در استان، تعداد یک میلیون و 314 هزار و 875 نفر معادل 60 درصد رأی دادند که یک مشارکت بسیار معناداری بود.

 

زینی وند ادامه داد: همین جا به آیت الله رئیسی، رئیس جمهور منتخب تبریک عرض می کنم که فرصتی برای کشور است زیرا تسلط و شناخت ایشان به موضوعات کشور می تواند فرصتی باشد و هم افزایی که می تواند در کشور ایجاد کند به نظر بنده باید شاهد دوره خوبی در مدیریت کشور به دلیل هم افزایی و مشارکت همه نیروهای معتقد به انقلاب در ساختن کشور و در عبور کشور{از دشواری ها} در این شرایط باشیم.

 

وی اظهار کرد: رأیی که مردم کرمان به رئیس جمهوری منتخب دادند بالاترین درصد رأی دهندگان، حدود یک میلیون و 100 هزار نفر معادل 84 درصد است؛ این زمینه را فراهم می کند که همه مسئولین بتوانند توجه دولت آینده را بیشتر به کرمان جلب کنند و بعضی از نامتوازنی ها و عقب ماندگی هایی که در برخی از نقاط استان هست از این فرصتی که مردم ایجاد کردند می شود مطالبه کرد.

 

استاندار کرمان ضمن تبریک به اعضای منتخب شوراهای شهر، خاطرنشان کرد: در 84 شهر و 2 هزار و 855 روستا تعداد زیادی افراد تازه نفس وارد اداره مدیریت محلی شهرها و روستاها می شوند لذا این ها همه می تواند یک انرژی و نیرو و نشاط جدید در مدیریت استان ایجاد کند.

 

وی با بیان اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی در امر انتخابات بسیار خوب بود، در پاسخ به اینکه ارزیابی شما از نقش رسانه ها در انعکاس این حضور حماسی مردم و جلوه های مشارکت سیاسی در روز 28 خرداد ماه چیست؟ خاطرنشان کرد: نقش صدا و سیما در آگاهی بخشی به مردم در انتخابات نقش برجسته و خوبی بود و فضای مجازی و گروه های طرفدار کاندیداها که ایجاد شده بود، به نظر بنده یکی از دوره هایی بود که فضا را از دست رسانه های معاند گرفتیم و همین رسانه ملی، فضای مجازی و رسانه های دیگر نقش بسزایی داشتند.

 

زینی وند مشارکت حدود ۵۰ درصدی در کل کشور را عدد خوبی در شرایط مشارکت کشورها دانست و گفت: کسی نمی تواند انتخابات را زیر سئوال ببرد یا به جمهوری اسلامی طعنه ای بزند؛ به نظر بنده یک دوره خوبی در کشور با این حضور رقم خواهد خورد.

 

وی اظهار کرد: اولین اثر این انتخابات افزایش قدرت چانه زنی در عرصه بین الملل است و اینکه از موضع قدرت سر میز مذاکره خواهیم نشست زیرا هم رئیس جمهوری رأی خوبی آورده و هم میزان مشارکت میزان مقبولی در نظام های مردم سالار است.

پایان پیام/667

منبع: شبستان

کلیدواژه: رییس جمهوری منتخب انتخابات ۲۸ خرداد استاندار کرمان زینی وند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۲۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارق، نوجوانان کرمانی را خوشحال کرد

سرهنگ مهدی پورامینایی گفت: در پی وقوع چندین مورد سرقت دوچرخه از چند محله و آپارتمان در سطح شهر کرمان، ماموران کلانتری ۲۱ با بررسی میدانی محل وقوع سرقت‌ها و تجسس‌های بعدی، متهم دخیل در این سرقت‌ها را شناسایی و این فرد را هنگام پرسه زدن در یکی از محله‌های شهر دستگیر کردند.

وی افزود: این متهم در بازجویی‌های به عمل آمده به انجام ۲۳ فقره سرقت دوچرخه و فروش آن‌ها به یک مالخر اعتراف کرد که در ادامه طی هماهنگی قضائی، ماموران فرد مالخر را نیز در مخفیگاهش غافلگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان تصریح کرد: فرد مالخر نیز به خرید و فروش ۲۳ دستگاه دوچرخه سرقتی اقرار کرد که شمار زیادی از این دوچرخه‌ها کشف و با تحویل آنان به مال باختگانی که عمدتا کودک و نوجوان بودند، باعث خوشحالی مجدد آنان شدیم.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • رقابت ۱۲ هزار و ۷۷۸ دانش‌آموز کرمانی در ماراتُن کنکور
  • دستگیری سارق، نوجوانان کرمانی را خوشحال کرد
  • ساخت ۶۰ درصد پروژ‌های مدرسه‌سازی با مشارکت مردم
  • دیدار های منتخب مردم استان سمنان در انتخابات مجلس خبرگان
  • نیازمند تشکیل مجلس قدرتمند و کارآمد هستیم
  • درخشش کاراته‌کاهای کرمانی با پنج مدال
  • باران تا پایان هفته مهمان کرمانی‌هاست
  • کاراته کا‌های کرمانی و صید ۵ مدال رنگارنگ از رقابت‌های کشوری
  • پیشتازی اندک ترامپ نسبت به بایدن در جدیدترین نظرسنجی
  • علاقه مردم آمریکا به انتخابات به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسید