Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@14:00:41 GMT

مالکی: رئیسی دارای استراتژی مهمی در سیاست خارجی است

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۰۲۷۵۹

مالکی: رئیسی دارای استراتژی مهمی در سیاست خارجی است

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی مهم‌ترین اولویت دولت آینده در عرصه سیاست خارجی را توجه به کشورهای منطقه و همسایه خواند، از آن جهت که این کشورها ظرفیت‌های بسیار مهمی در ابعاد تجاری، اقتصادی، سیاسی و امنیتی دارند.

فداحسین مالکی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: آقای رئیسی نگرش عمیق و تاثیرگذاری نسبت به عرصه سیاست خارجی دارند لذا قطعا دارای استراتژی مهمی در کلان سیاست خارجی کشورمان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دولت آینده در عرصه‌ سیاست خارجی توجه ویژه به کشورهای همسایه و منطقه است به این دلیل که جمهوری اسلامی ایران دارای ظرفیت‌های بسیار مهم تجاری، اقتصادی، سیاسی و امنیتی است که همین وضعیت در کشورهای همسایه و منطقه وجود دارد. خوشبختانه قوی‌ترین کشورهای منطقه از لحاظ سیاسی و اقتصادی در حوزه دایره فعالیت جمهوری اسلامی ایران قرار دارد، یعنی علاوه بر کشورهایی همچون عراق، افغانستان، پاکستان، ترکیه و برخی کشورهای عربی، کشورهای قدرتمندی همچون چین و روسیه ظرفیت‌های قابل توجهی دارند که باید نسبت به آن نگاه ویژه‌ای وجود داشته باشد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در سال‌های گذشته به دلیل گرفتاری در قضیه برجام و با کشورهای اروپا و آمریکا، نتوانستیم به خوبی از دیپلماسی استفاده کنیم و تحریم‌های به وجود آمده علیه نظام را بشکنیم.

مالکی درباره‌ی نگاه به کشورهای اروپایی و آمریکایی اظهار کرد: قطعا سیاست براساس منافع ملی خواهد بود، تعاملات‌مان با دنیا براساس منافع ملی است این نگاه می‌تواند این پیام را به غربی‌ها و آمریکا داشته باشد که فرسایشی شدن مذاکرات وین و برجام قابل قبول نیست، موضوعی که به نظر می‌رسد مدنظر آقای رئیسی هم است. لذا باید تلاش شود که هرچه سریع‌تر پرونده به نفع جمهوری اسلامی و ملت ایران رقم بخورد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ مجلس یازدهم دولت سیزدهم سیاست خارجی استانی سیاسی سیاست خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۲۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور: کشورهای منطقه به نیروهای نظامی ایران تکیه کنند

دریافت 7 MB

به گزارش همشهری آنلاین، رئیسی افزود: اما الان همان کشورها مقابل ملت های خود سرافکنده هستند و این شکست راهبردی برای آن رژیم بود.کشورهای منطقه به جای تکیه بر اسب بازنده رژیم صهیونیستی به نیروهای خودشان، به نیروهای مسلمان در منطقه تکیه داشته باشند.

در این باره بیشتر بدانید:

کوچک‌ترین تعرض به خاک ایران به برخوردی سهمگین منجر می‌شود

کد خبر 845130 منبع: ایسنا برچسب‌ها دفاع - ارتش جمهوری اسلامی سید ابراهیم رئیسی

دیگر خبرها

  • چشم‌انداز روابط ایران و کشورهای عربی پس از «وعده صادق»؛ سیاست خارجی ایران منطبق بر «واقعیت‌های میدانی» است
  • عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار ایران بود
  • هشدار ایران به گروه ۷؛ مراقب تصمیمات غیرسازنده باشید
  • کشورهای منطقه به نیروهای نظامی ایران تکیه کنند
  • رئیس جمهور: کشورهای منطقه به نیروهای نظامی ایران تکیه کنند
  • جمهوری اسلامی برای منطقه نعمت است
  • افزایش مناسبات منطقه‌ای از سیاست‌های مهم دولت سیزدهم است
  • ایران در پاسخ به رژیم صهیونیستی با کشور‌های منطقه در تعامل بود
  • ایران در پاسخ به رژیم صهیونیستی با کشورهای منطقه در تعامل بود
  • افزایش تعاملات منطقه‌ای از سیاست‌های مهم دولت سیزدهم است