Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از برنا، محمدحسین فلاح مهرآبادی گفت: از ابتدای پروژه ساخت واکسن کووپارس برنامه‌ریزی برای تولید انبوه آن وجود داشت.

او با بیان اینکه در حال حاضر نیز پیگیری‌ها و مقدمات تولیدات انبوه واکسن هستیم، افزود: امیدواریم همزمان به نتیجه گرفتن فاز سوم مطالعه بالینی در شهریورماه تولید انبوه را داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فلاح مهر آبادی ادامه داد: از روزی که مطالعه واکسن شروع می‌شود حداقل شش ماه تا یک سال پیگیری و مستندسازی لازم دارد، اما از مراتب بین المللی مجوز این امر صادر شده است که زمانی که تعدادی از داوطلبان وارد مطالعه شدند و نتایج آن مشخص شد، مجوز مطالعه فاز بعدی صادر می‌شود.

وی گفت: پیش بینی می‌کنیم در فاز دوم مطالعه زمانی که ۱۵۰ نفر تزریق دوم را انجام دادند، ۱۴ روز پس از تزریق دوم (روز ۳۵ از زمان صفر) نفر آخر نتایج بی‌خطری واکسن و جواب آزمایش‌ها را جمع‌بندی کنیم. همچنین بعد از آنالیز نتایج به دست آمده طی گزارشی آن را تقدیم سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت
می‌کنیم.

معاون تحقیقات و فناوری مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی ادامه داد: پیش بینی می‌کنیم تا نیمه تیرماه یا نهایت هفته آخر مرداد ماه گزارش اولیه مطالعه بالینی فازدوم را تحویل سازمان غذا و دارو دهیم.

مراقبت‌های بعد از تزریق واکسن

او درباره مراقبت‌های پس از تزریق واکسن داوطلبان مطالعه کارازمایی بالینی گفت: تا دو ساعت پس از دریافت واکسن تحت مراقبت جدی قرار می‌گیرند و در محل تزریق واکسن حضور دارند و تحت نظر هستند، همچنین علائم حیاتی و مواردی که در پروتکل مشخص شده بررسی می‌شود.

فلاح مهر آبادی بیان کرد: حال داوطلبان تا یک هفته پس از تزریق هر روز به‌صورت تلفنی پیگیری می‌شود و اگر مورد خاصی داشته باشند به‌صورت حضوری مراجعه می‌کنند و بعد از آن هر زمانی که داوطلب دارای مشکلی باشد، می‌تواند به سایت پشتیبانی واکسن یا به پزشک مراجعه کند تا پیگیر عوارض احتمالی باشد.

مطالعه بالینی برای گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال در دستور کار

فلاح مهرآبادی ادامه داد: فاصله تزریق دوز اول و دوم واکسن کووپارس ۲۱ است و دوز استنشاقی یک ماه پس از تزریق دوز دوم انجام خواهد شد.

وی درباره انتشار مقالات مطالعه پیش بالینی و بالینی گفت: ۶۰ تا ۷۰ درصد از کار های تدوین دومقاله انجام شده است و امیدواریم که به زودی به چاپ برسد.

فلاح مهر آبادی با بیان اینکه برنامه ریزی کردیم همزمان با اخذ مجوز مطالعه بالینی فاز سه، مجوز مطالعه بالینی برای افراد ۱۲ تا ۱۸ سال را نیز دریافت کنیم که واکسن در این گروه سنی نیز ارزیابی شود، گفت: مطالعه بالینی فاز یک و دو واکسن کووپارس در استان تهران و البرز انجام شده است.

وی افزود: برای مطالعه بالینی در شهر های دیگر هنوز تصمیمی نگرفته‌ایم و زمانی که در این خصوص تصمیم جدیدی گرفته شود، اعلام خواهیم کرد.

کد خبر 609035 برچسب‌ها واکسن کرونا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: واکسن کرونا مطالعه بالینی مجوز مطالعه پس از تزریق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۳۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت دو مرکز تحقیقاتی و فناوری در حوزه تولید واکسن

به گزارش خبرگزاری صدا وسیماَ، مرکز تحقیقات و فناوری دو شرکت فعال در حوزه تولید واکسن‌های پلی ساکاریدی و ایمپلنت‌های ارتوپدی(کاشتینه) با حضور محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور، روح الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور، مهدی صفاری‌نیا، رئیس پارک فناوری پردیس و جمعی از مدیران و فناوران پارک، ساختمان دو شرکت جدید در پارک فناوری پردیس افتتاح شد.

بر اساس این گزارش، یکی از این شرکت‌ها که سال ۱۳۹۸ با هدف تولید محصولات زیست فناورانه و واکسن‌های پلی ساکاریدی شامل هیب، پنوموکوک و مننژیت فعالیت خود را آغاز کرد.

فاز اول ساختمان این شرکت در پارک فناوری پردیس حدود ۱۵۰۰ متر مربع شامل آزمایشگاه، واحد تولیدی و اداری  است.

در مرکز تحقیقات این شرکت که سه شنبه بهره برداری شد، دو واکسن در مرحله مطالعات انسانی بوده و انتظار می‌رود که پس از انجام مطالعات لازم، در نیمه دوم سال، این دو واکسن پس از اخذ محوز‌های لازم وارد بازار شود.

افتتاح نخستین مرکز شتابدهی و هم آفرینی حوزه سلامت با مجوز معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری از دیگر برنامه‌های این بازدید بود. این مرکز در حمایت از شرکت های نوپا حوزه سلامت فعالیت خواهد داشت.

دیگر شرکت دانش‌بنیانی که افتتاح شد در حوزه تولید ایمپلنت‌های ارتوپدی مانند پیچ، پلک و نیل‌های اینترلاک به عنوان تثبیت کننده داخلی در درمان شکستگی‌ها فعالیت می‌کند.

محصولات این شرکت علاوه بر توزیع در بیش از ۱۵۰ مرکز پزشکی در داخل کشور به کشور‌های آلمان، سوئد، مالزی و... نیز صادر شده است.

دیگر خبرها

  • دریافت شناسه یکتا برای ۷۰ هزار مجوز کسب‌ و‌ کار در همدان
  • شمار دریافت کنندگان حق پرستاری خانواده محور در البرز افزایش یافت
  • افتتاح ۲۷ پروژه در منطقه ۲ همزمان با یکصد و هفدهمین پویش امید و افتخار
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • قیمت جدید پژو پارس تعیین شد
  • بخشنامه ایران خودرو درباره قیمت جدید پژوپارس
  • قیمت جدید پژوپارس اعلام شد+ جدول
  • فعالیت دو مرکز تحقیقاتی و فناوری در حوزه تولید واکسن
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم