Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ بررسی روزانه آمارهای همه‌گیری کرونا در سراسر ایران نشان می‌دهد نوسان‌های آماری همه‌گیری کرونا همچنان درحال موج مکزیکی زدن در سراسر کشور بوده و نگرانی‌های تازه‌ای را ایجاد کرده است. - اخبار استانها -

به‌گزارش گروه استان‌های خبرگزاری تسنیم، رشد 26.5 درصدی تعداد مبتلایان روزانه کرونا در سراسر ایران نشان می‌دهد ویروس منحوس همچنان در سراسر ایران فعال است و مشغول ایجاد موج‌های سینوسی در کشور است و کارشناسان بهداشت و درمان معتقدند این نوسان‌ها واقعیتی نگران کننده‌ای را نمایان کرده که می‌تواند مشکلات تازه‌ای در این زمینه به کشور تحمیل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته این اظهار نظر کارشناسان براین اساس است که آمارهای هفتگی نشان می‌دهد با توجه به فعالیت قابل توجه ویروس جهش یافته در جنوب و جنوب‌شرقی ایران روند افزایش تعداد موارد ابتلا در این مناطق و البته شهرستان‌های همجوار آنها شرایطی ایجاد کرده که احتمال شعله‌ور شدن بحرانی تازه یا همان پیک پنجم کرونا در کشور وجود دارد خصوصاً آنکه آمارها و بررسی‌های کارشناسی نشان می‌دهد طولانی شدن دوره همه‌گیری باعث شده بخش قابل توجهی از هموطنان نسبت به رعایت پروتکل‌ها توجه کمتری داشته و به قول معروف عادی انگاری توسعه یافته باشد.

این درحالی است که کارشناسان بهداشت و درمان تاکید می‌کنند نگاه دقیق به جداول آماری به‌خصوص در روز گذشته نشان می‌دهد رشد 26.5 درصدی موارد شناسایی موارد جدید ابتلا در سراسر ایران اثرگذاری 1.4 درصدی در صعود مجدد نرخ بستری ایجاد کرده به‌صورتی که 931 مورد روز شنبه گذشته به 944 نفر بستری در تاریخ 1400/03/30 افزایش یافته باشد.

البته این روند به اعتقاد کارشناسان بهداشت و درمان روندی ادامه دار است چون تجارب و بررسی شرایط گذشته در این زمینه نشان می‌دهد زنجیره تغییر معنادار شاخص‌ها تا رسیدن به موارد فوتی ادامه خواهد داشت.

 

جدیدترین اخبار کرونا در ایران| کودکان ناقلان خاموش/ رشد 14 درصدی موارد جدید بستری/ سیستم حمل و نقل عمومی و گسترش بیماری+ نقشه و نمودار جدیدترین اخبار کرونا در ایران|مراقب سویه دلتا باشیم/ تغییر علائم و افزایش موارد بستری/ استان‌های جنوبی کانون نگرانی پیک پنجم+ نقشه و نمودار جدید‌ترین اخبار کرونا در ایران| سیستان و بلوچستان در آستانه پیک جدید کرونا / کاهش شهرهای قرمز و روند افزایشی همه‌گیری / مشکل واکسیناسیون در برخی استان‌ها + نقشه و نمودار

 

فوت 10 بیمار کرونایی در کرمان

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، طبق آخرین آمار رنگ بندی کرونایی اعلام شده در حال حاضر از 23 شهرستان استان کرمان، 3 شهرستان جنوبی رودبار، کهنوج و منوجان در وضعیت قرمز، 11 شهرستان بافت، بردسیر، سیرجان، شهربابک، جیرفت، رفسنجان، زرند، کرمان، بم و قلعه گنج در وضعیت نارنجی و 9 شهرستان ارزوئیه، رابر، ریگان، فهرج، نرماشیر، راور، فاریاب، کوهبنان و انار در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

مهدی شفیعی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به آخرین آمار استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا اظهار داشت: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان 455 مورد است.

وی با بیان اینکه از این تعداد 262 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان بستری هستند افزود: 18 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 107 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، 22 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و 46  مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه با بستری 68 بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان از ابتدای شیوع کووید 19، تاکنون به 22 هزار و 547 مورد رسیده است.

وی به فوت 10 بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان اشاره کرد و افزود: مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به 3 هزار و 42 نفر رسیده است.

شفیعی تصریح کرد: دو استان همجوار ما یعنی هرمزگان و سیستان و بلوچستان در وضعیت نارنجی، قرمز و فوق قرمز قرار دارند و رفت و آمد و مراودات بین این دو استان با استان کرمان نگران کننده است.

آمار بستری‌های روزانه در ارومیه کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، با فاصله گرفتن از روزهای پیک چهارم کرونا، آمارها نیز به آرامی و با شیب کند شبیه به ثابت در حال حرکت است که خوشبختانه به مرور زمان، این کاهش‌های جزئی قابل توجه شده و در چند روز گذشته با کاهش تعداد مبتلایان، تعداد بستری‌ها نیز به ویژه در ارومیه کاهش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اعلام وضعیت کرونا در استان گفت: در حال حاضر 9 شهر آذربایجان‌غربی نارنجی و هشت شهر دیگر زرد‌رنگ بوده و هیچ‌گونه شهر آبی، سفید و قرمزی وجود ندارد و تعداد مبتلایان هم در شبانه‌روز گذشته 244 نفر گزارش شده که سبب افزایش تعداد کل مبتلایان به 177 هزار و 765 نفر شده است.

جواد آقازاده با ابراز خرسندی از کاهش تعداد بستری‌ها اظهار داشت: تا اواخر وقت روز گذشته، تعداد بستری‌های سندرم حاد تنفسی با کاهش نسبت به آمارهای پیش‌تر، به 617 نفر رسیده و در کنار آن، آمار بستری‌های مشکوک 296، بستری‌های بخش آی‌سی‌یو 147 و بستری‌های ونتیلاتور 28 نفر ثبت شده است.

وی با اشاره به کاهش چشم‌گیر تعداد بستری‌های روزانه در ارومیه افزود: در شبانه‌روز گذشته تعداد بستری‌های روزانه در ارومیه با کاهش محسوس به 32 نفر رسیده و این آمار در شهر خوی 18 نفر و در شهر بوکان هم 6 نفر بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان‌غربی با بیان کاهش آمار فوتی‌های روز گذشته در استان تصریح کرد: تعداد فوتی‌ها در شبانه‌روز گذشته در آذربایجان‌غربی، سه نفر بوده است که دو نفر از این افراد اهل ارومیه و یک نفر نیز اهل سلماس بود و در مجموع تعداد کل جان‌باختگان کرونا در استان به چهار هزار 716 نفر افزایش یافته است.

 

درحال تکمیل... .

انتهای پیام/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: واکسن ایرانی کرونا ویروس کرونا ۸ ۳۸ درصد ۳ ۴۵ درصد واکسن ایرانی کرونا ویروس کرونا مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی اخبار کرونا در ایران آذربایجان غربی کرونا در استان تعداد بستری ها سراسر ایران نقشه و نمودار استان کرمان نشان می دهد روز گذشته همه گیری استان ها تعداد کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۳۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آشکارشدن ابعاد دیگری از انفجار تروریستی کرمان

رئیس علوم پزشکی کرمان با اشاره به آشکار شدن جلوه‌هایی دیگر از انفجار ناجوانمردانه تروریستی کرمان، گفت: ساچمه‌های کارگزاری شده در جلیقه انفجاری آلوده بودند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، مهدی احمدی‌نژاد ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز یکی دیگر از مجروحان انفجار تروریستی 13 دی‌ماه کرمان که در بیمارستان پیامبر اعظم (ص) بستری بود به شهادت رسید، اظهار داشت: این نوجوان 13 ساله از ناحیه گردن دچار آسیب‌دیدگی شده و مهره دوم گردن وی کاملاً قطع شده بود.

وی با اشاره به اینکه عمل جراحی این نوجوان توسط تیمی که از تهران آمده بودند، انجام شد، گفت: با این وجود صبح امروز محمدمهدی ایرانمنش آخرین مجروح این انفجار تروریستی بستری در بیمارستان کرمان به خیل شهادت پیوست.

تعداد شهدای حادثه تروریستی کرمان به 97 شهید رسیدزیرساخت‌های استان کرمان برای پذیرش بیماران خارجی ضعیف است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه بقیه مجروحان انفجار تروریستی 13 دی‌ماه کرمان همه ترخیص شدند، افزود: بسیج جامعه پزشکی همراه با دانشگاه علوم پزشکی کار بیماران شناسایی شده را در منزل انجام می‌دهد و کسانی هم که نیاز به ارجاع داشته باشند به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مجروحان این حادثه توسط بنیاد شهید شناسایی شدند و هر کدام که با کارت شناسایی مراجعه کنند تمام خدمات آنها به صورت رایگان در مراکز درمانی ما انجام می‌شود، ادامه داد: در ایام تعطیلات عید نوروز امسال برخی از این مجروحان که نیاز به فیزیوتراپی داشتند خدمات خود را در بیمارستان شهید باهنر کرمان دریافت کردند.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه چند نفر از مجروحان انفجار تروریستی 13 دی‌ماه کرمان هم توسط بنیاد شهید به تهران اعزام شدند و کار درمانی آنها پیگیری شده است، گفت: خوشبختانه این مجروحان در حال حاضر در وضعیت استیبل قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه مجروحان این انفجار، تفاوتی با مجروحان زمان جنگ دارند، افزود: زمان جنگ به دلیل داغ شدن گلوله و ترکش‌ها، استریل محسوب می‌شدند، اما این ساچمه‌ها داغ نشده و استریل نبودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه اتفاقی که در کرمان افتاد کاملاً جدید بود و بعد از حادثه و اعمال جراحی متوجه عفونت‌های بسیار شدیدی در مجروحان این حادثه شدیم، ادامه داد: این عفونت‌ها نه تنها در مجروحان بستری در بیمارستان‌های کرمان که مجروحان بستری در دیگر بیمارستان‌ها هم مشاهده شده است.

وی با اشاره به اینکه چهار مجروح این حادثه در بیمارستان بقیه الله تهران بستری بودند، گفت: در بازدیدهایی از بیمارستان بقیه‌الله تهران داشتیم چهار مجروح بستری در این حادثه همه دچار عفونت‌های بسیار شدید شده بودند.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه ساچمه‌ها را برای آزمایش فرستادیم، افزود: احتمالاً این ساچمه‌ها قبل از کارگزاری آلوده شده باشند، وجود دارد و کسی که کار تروریستی می‌کند از انجام هیچ کار ناجوانمردانه‌ای کوتاهی نمی‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه مجروحان این انفجار تروریستی به عفونت‌های بسیار شدیدی دچار شدند، ادامه داد: هنوز هم تعدادی از این مجروحان با این عفونت‌ها دست به گریبان بوده و در حال درمان هستند.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • هشدار اورژانس نسبت به افزایش ۲۲ درصدی غرق‌شدگی در فروردین امسال
  • ترکش های آلوده بمب در بدن مجروحان حادثه تروریستی کرمان
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • کاهش ۳۰ درصدی تعداد شعب اخذ رأی شمیرانات در مرحله دوم انتخابات
  • افشای ابعاد جدید از انفجار تروریستی کرمان
  • آشکارشدن ابعاد دیگری از انفجار تروریستی کرمان
  • کاهش ۱۰ درصدی تعداد کشته‌های تصادفات جاده‌ای از امسال اجرایی می‌شود
  • کاهش ۱۶.۲ واحد درصدی تورم تولیدکننده در سال ۱۴۰۲+نمودار
  • کاهش ۵۳ درصدی تعداد بخشنامه‌ ها در حوزه تجارت خارجی در ۱۴۰۲
  • کاهش ۵۳ درصدی تعداد بخشنامه‌های گمرکی در ۱۴۰۲