Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@22:59:41 GMT

دانشگاه شیراز در جمع ۸۰۰ دانشگاه برتر دنیا قرار گرفت

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۰۴۳۳۷

دانشگاه شیراز در جمع ۸۰۰ دانشگاه برتر دنیا قرار گرفت

بنا بر گزارش روز دوشنبه این دانشگاه، رتبه دانشگاه شیراز در این رتبه‌بندی برای اولین بار طی ۴سال گذشته از رتبه ۱۰۰۰-۸۰۱ به رتبه ۸۰۰-۷۵۱ ارتقاء یافته است.
بر این اساس، ۶ دانشگاه از جمهوری اسلامی ایران در میان ۱۳۰۰ دانشگاه برتر دنیا قرار گرفتند که در این میان نام دانشگاه شیراز نیز دیده می‌شود.

جایگاه و رتبه دانشگاه‌های ایرانی در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ نام دانشگاه رتبه در گزارش ۲۰۲۱ رتبه در گزارش ۲۰۲۲ دانشگاه صنعتی شریف ۴۰۹ ۳۸۱ دانشگاه صنعتی امیرکبیر ۴۷۷ ۴۶۵ دانشگاه تهران ۵۹۱-۶۰۰ ۵۲۱-۵۳۰ دانشگاه علم و صنعت ایران ۶۰۱-۶۵۰ ۵۴۱-۵۵۰ دانشگاه شیراز ۸۰۰-۱۰۰۰ ۷۵۱-۸۰۰ دانشگاه شهید بهشتی   -- ۱۰۰۱-۱۲۰۰

در جدول بالا، جایگاه و رتبه‌های دانشگاه‌های ایرانی در سال‌های  ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ و در جدول زیر، عملکرد دانشگاه شیراز در هریک از شاخص‌های رتبه‌بندی طی چهار سال حضور در رتبه‌بندی کیواس دیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 

عملکرد دانشگاه شیراز در هریک از شاخص‌های رتبه‌بندی
طی ۴سال حضور در رتبه‌بندی کیواس
سال رتبه بندی رتبه اعتبار دانشگاهی استناد به دانشکده‌ها اعتبار نزد کارفرمایان نسبت دانشجویان در دانشکده‌ها نسبت دانشجویان بین‌المللی ۲۰۲۲ ۷۵۱-۸۰۰ ۷ ۵۶.۷ ۵.۵ ۶.۳ ۱.۶ ۲۰۲۱ ۸۰۱-۱۰۰۰ ۶.۳ ۴۳.۴ ۶.۶ ۶.۵ ۱.۳ ۲۰۲۰ ۸۰۱-۱۰۰۰ ۵.۹ ۳۷.۳ ۷.۶ ۸.۳ ۱.۴ ۲۰۱۹ ۸۰۱-۱۰۰۰ ۶.۲ ۳۵.۲ ۶.۳ ۷.۹ ۱.۴

برچسب‌ها رتبه بندی جهانی دانشگاه شیراز شیراز دانشگاه فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رتبه بندی جهانی دانشگاه شیراز شیراز رتبه بندی جهانی دانشگاه شیراز شیراز دانشگاه فارس دانشگاه شیراز رتبه بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۴۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فولاد خوزستان ۰ - ۱ مس رفسنجان/ شاگردان نویدکیا با دست پر به خانه برگشتند + فیلم

درچارچوب هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال فولاد خوزستان در ورزشگاه شهدای غدیر میزبان مس رفستجان بود که در نهایت با یک گل شکست خورد.

نیمه اول این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید و در نیمه دوم نیز ۲ تیم تا حدودی محتاطانه بازی می‌کردند تا اینکه در دقیقه ۵۶ سعید واسعی بازیکن مسی‌ها موفق  شد دروازه تیم سابق خود را باز کند.  

شاگردان عبدالله ویسی که چیزی برای از دست دادن نداشتند پس از این گل حملات روی دروازه مسی‌ها را آغاز کردند، اما در پایان نتوانستند به گل برسند تا همچنان روز‌های بد این تیم تمامی نداشته باشد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

مرحم نویدکیا پس از قبول هدایت مسی ها تاکنون توانسته با این نتایج قابل قبولی کسب کند و مسی ها از رتبه های پایین جدول فاصله گرفته اند.

مس رفسنجان با این پیروزی ۳۰ امتیازی شد و در رتبه نهم جدول لیگ برتر قرار دارد. فولاد نیز با ۲۱ امتیاز در رتبه سیزدهم قرار گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • فولاد خوزستان ۰ - ۱ مس رفسنجان/ شاگردان نویدکیا با دست پر به خانه برگشتند + فیلم
  • تساوی استقلال خوزستان در لیگ برتر فوتبال 
  • احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته اصلاح شد
  • احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته اصلاح شد + فیلم
  • احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته سال‌های اصلاح شد
  • تیم فوتبال اولسان سهمیه جام باشگاه‌های جهان را کسب کرد
  • ۵۰ هزار میلیارد تومان برای رتبه بندی معلمان هزینه شد
  • طرح رتبه‌بندی و اعتبار سنجی موسسات آموزش عالی کشور تدوین می‌شود
  • خبرنگار مهر اصفهان رتبه برتر دومین جشنواره قاصد آب را کسب کرد
  • طرح رتبه‌بندی و اعتبار سنجی موسسات آموزش عالی کشور تهیه می شود