Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@00:24:41 GMT

انتشار شماره جدید «پژوهشنامه ادبیات کودک و نوجوان»

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۰۴۳۹۱

انتشار شماره جدید «پژوهشنامه ادبیات کودک و نوجوان»

شماره‌ بیست‌وسوم پژوهشنامه ادبیات کودک و نوجوان با پرونده‌ ویژه‌ای درباره‌ «آینده‌ ادبیات کودک و نوجوان» منتشر شد.

به گزارش ایسنا، در این پرونده و در قالب یک میزگرد با حضور فرزانه آقاپور، علی سیدآبادی، مسعود ملک‌یاری و رؤیا مکتبی‌فرد درباره‌ آینده‌ ادبیات کودک و نوجوان در ایران و جهان و نسبت پدیدآورندگان ادبیات کودک و نوجوان با مخاطبان گفت‌وگو شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرمشق‌های آینده و ادبیات کودک و چالش با پست‌مدرنیته عنوان دو مقاله‌ دیگر این پرونده از محسن هجری و مهدی حجوانی است.

سمیرا قیومی و زهرا جلائی‌فر با نگاهی به بازآفرینی‌های قصه‌ «بز زنگوله‌پا» در مقاله‌ای به این پرسش پاسخ داده‌اند که چگونه بازآفرینی‌ها در ادبیات کودک تصویر مخدوش آینده را ترمیم می‌کنند.

در بخش مقاله‌های آزاد نیز دو مقاله از سسیلیا آلوستاد و مسعود میرعلائی منتشر شده است.
 
در بخش لاک‌پشت پرنده هم فهرستی از بهترین کتاب‌های فصل پاییز سال ۱۳۹۵ منتشر شده است. 

«پژوهشنامه ادبیات کودک و نوجوان» با مدیرمسئولی مهدی حجوانی و سردبیری مریم محمدخانی منتشر می‌شود و از اپلیکیشن طاقچه قابل تهیه است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ادبیات کودک و نوجوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۴۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشک تمساح رسانه‌های هوادار اسرائیل در انگلیس برای یک کودک فلسطینی

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  از لندن، در پی حمله اسرائیل به غزه در ۷ ماه اخیر، بیش از ۳۴ هزار فلسطینی، از جمله حدود ۱۴ هزار کودک کشته شده اند، اما رسانه‌های هوادار صهیونیسم در انگلیس، تقریبا هیچ خبر و عکسی درباره آنان منتشر نمی‌کنند. تصاویر هزاران کودک فلسطینی به خاک و خون کشیده شده در حملات اسرائیل، هیچ گاه در رسانه‌های انگلیسی منتشر نمی‌شود، اما اکنون تصویر یک دختر ۴ ساله به نام امینه الحسینی (Amina al-Hassouni) در رسانه‌های دولتی و راست افراطی انگلیس پخش می‌شود که این رسانه‌ها مدعی اند در پی حمله این هفته ایران به اسرائیل، از ناحیه سر مجروح شده است.
نشریه صهیونیستی " جوئیش کرونیکل" (The Jewish Chronicle) نخستین بار این تصویر را منتشر کرد که بلافاصله در یک برنامه تبلیغاتی، رسانه‌های هوادار اسرائیل آن را بازنشر می‌کنند.
صبح امروز روزنامه‌های دیلی میل و تایمز، با انتشار مجدد تصویر امینه الحسینی، نگرانی خود را درباره سلامت وی ابراز کردند. در حملات اخیر رژیم اشغالگر قدس به غزه، بیش از ۷۵ هزار نفر مجروح و معلول شده اند که اغلب آنان، زنان و کودکان فلسطینی اند که رسانه‌های هوادار اسرائیل در انگلیس، هیچ گاه به فکر سلامت آنان نیفتاده اند.
رفتاری که حتی مخاطبان این رسانه‌ها آن را به استهزا گرفته اند و حامیان فلسطین این نوع اطلاع رسانی را شرم آور توصیف کردند.
برخی مخاطبان این رسانه‌ها نیز با انتقاد از این دوگانگی آشکار نوشتند: اگر این ادعا درست هم باشد ایران نشان داد که همچون اسراییل نیست که ده‌ها هزار زن و کودک را در حملات خود به قتل برساند.
اینکه بیش از سیصد پهپاد و موشک حتی به ادعای شما یک زخمی برجای گذاشت نشان می‌دهد که ایران برخلاف اسراییل و حامیانش چقدر به جان انسان‌ها اهمیت می‌دهد.

دیگر خبرها

  • انتشار شماره پنجم سمرقند با ویژه‌نامه تاریخ و فرهنگ «بخارا»
  • واکنش احسان علیخانی به تصویری فیک که از او منتشر شد ؛ نه بابا من نیستم (عکس)
  • جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در قم برگزار شد
  • شماره جدید خط‌ حزب‌الله منتشر شد
  • روایت خط حزب‌الله از «شب قدر غرب آسیا» +دانلود
  • «سر سفره خدا» در طول سال تولید و پخش می‌شود/ افتتاح باغ رسانه کودک و نوجوان در ۱۴۰۳
  • اشک تمساح رسانه‌های هوادار اسرائیل در انگلیس برای یک کودک فلسطینی
  • مقاله استاد دانشگاه شریف در معتبرترین مجله انجمن فیزیک آمریکا منتشر شد
  • انتشار مقاله استاد دانشگاه شریف در مجله معتبر انجمن فیزیک آمریکا
  • داستان‌هایی پیرامون عفاف و حجاب در «ای کاش زودتر» منتشر شد