Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@02:10:45 GMT

رایزنی سوریه و لبنان با محوریت همکاری اقتصادی

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۰۴۴۲۲

رایزنی سوریه و لبنان با محوریت همکاری اقتصادی

اعضای یک هیأت لبنانی شامل مسئولان و نمایندگان این کشور در جریان دیدار با وزیر خارجه سوریه در دمشق به بررسی موضوعات مربوط به هماهنگی اقتصادی پرداختند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت المیادین، فیصل المقداد، وزیر خارجه سوریه با هیأتی لبنانی متشکل از چندین نماینده پارلمان از جمله علی حسن خلیل، حسین الحاج حسن، عبدالرحیم مراد، صالح الغریب، أسعد حردان، نصری الخوری، دبیرکل شورای عالی سوری_ لبنانی و نیز حسن مقلد، کارشناس اقتصادی لبنان در دمشق دیدار کرد و در این دیدار موضوعات مربوط به هماهنگی سیاسی و اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست از طرف سوری، قیس خضر، دبیرکل شورای وزیران، سامر خلیل، وزیر اقتصاد و علی عبدالکریم، سفیر سوریه در لبنان حضور داشتند.

پس از این نشست، أسعد حردان، یکی از نمایندگان لبنانی تصریح کرد، در این دیدار چگونگی مشارکت بین دو کشور در کاهش درد و رنج شهروندان و همکاری جهت مقابله با محاصره و اوضاع نامساعد اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت و از دولت لبنان خواسته شد تا نقش خود را در این زمینه برعهده بگیرد و کمیته‌هایی را برای رایزنی با دولت سوریه جهت فعال‌سازی توافق‌های اخیر امضا شده بین دو کشور تشکیل دهد.

این کمیته از اکتبر سال ۲۰۲۰ برای نزدیکی و هماهنگی رویکرد اقتصادی بین دو کشور برای تکامل اقتصادی در حال هماهنگی و برگزاری نشست‌های مختلف است.

در این نشست همچنین به بررسی چگونگی صادرات داروها، سیمان و شیشه برای مشارکت در بازسازی ساختمان‌هایی که در انفجار بیروت متحمل ضرر شدند، گشایش مرزها، کاهش هزینه‌های ترانزیت با هدف پشت سر گذاشتن بحران‌های اقتصادی دو کشور، مقابله با قانون سزار و حمایت از ارزهای محلی دو کشور پرداخته شد.

پیش از این نیز نخست وزیر سوریه در دیدار با هیاتی از عراق بر آمادگی دولتش برای همکاری با عراق در زمینه‌های مشترک تأکید کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سوريه لبنان دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۴۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری قضایی ایران، عراق و سوریه علیه تروریسم

تفاهم‌نامه کمیته سه جانبه قضایی مقابله با تروریسم بین ایران، عراق و سوریه برای مقابله با تروریسم به امضا رسید. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در دومین روز نشست نخستین کمیته مشترک قضایی سه جانبه مقابله با تروریسم میان ایران و عراق و سوریه با هدف مقابله با اقدامات تروریستی و گروهک‌های تروریستی به ویژه گروهک تروریستی داعش، تفاهم‌نامه این کمیته به امضای کاظم غریب‌آبادی؛ معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه، قاضی حسن الشاش؛ رئیس دیوانعالی سوریه و قاضی لیث جبر؛ رئیس سازمان نظارت قضایی عراق رسید.

غریب آبادی درباره موارد تفاهم شده میان سه کشور، گفت: گسترش همکاری‌های سه جانبه حقوقی و قضایی از طریق تبادل مستمر اطلاعات و تجربیات، کشف جرائم و تعقیب متهمان، مستندسازی جرائم ارتکاب یافته، تعقیب و استرداد و مجازات عوامل گروهک تروریستی داعش و حامیان آنها و دفاع از حقوق قربانیان در محاکم ملی و بین‌المللی، معاضدت قضایی در قلمرو سه کشور، اقامه دعوا و طرح شکایت در محاکم خارجی علیه گروهک های تروریستی و حامیان آنها، شناسایی رهبران و عناصر اصلی گروهک‌های تروریستی و قرار دادن نامشان در فهرست تروریستی سازمان ملل و تعقیب قضایی مباشران، شرکا و معاونان تجاوز تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی سفارت ایران در دمشق، از مهم‌ترین موارد ذکر شده در این تفاهم‌نامه است.

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه تصریح کرد: همچنین در این تفاهم‌نامه مقرر گردید نسبت به تشکیل کارگروه مشترک مستندسازی اقدامات تروریستی ارتکابی از سوی گروهک‌های تروریستی در سه کشور، امکان سنجی تشکیل دادگاه مشترک رسیدگی به جنایات ارتکابی گروهک‌های تروریستی برابر با قوانین سه کشور و تبادل اسناد و اطلاعات مربوط به جنایت تروریستی فرودگاه بین‌المللی بغداد که منجر به شهادت حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و همراهانشان شد و تعقیب قضایی عاملان این جنایت، اقدام عاجل از سوی اعضای این کمیته به عمل آید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مخبر: اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطا شود، به شدت پاسخ می‌دهیم
  • همکاری قضایی ایران، عراق و سوریه علیه تروریسم
  • سند همکاری سه جانبه برای مقابله با تروریسم
  • مخبر: اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطا شود به شدت پاسخ می‌دهیم
  • رد پای موساد در ترور صراف لبنانی به چشم می خورد
  • برگزاری نخستین نشست کمیته قضایی ایران، عراق و سوریه
  • حقابه هیرمند از سوی افغانستان امسال رهاسازی شد/ اولویت‌بندی انتقال آب بر اساس نیاز شرب استان‌ها
  • حق‌آب هیرمند از سوی افغانستان امسال رهاسازی شد/ اولویت‌بندی انتقال آب بر اساس نیاز شرب استان‌ها
  • در دیدار رئیسی و مقام لبنانی چه گذشت؟
  • احزاب لبنانی: عملیات «وعده صادق» ضعف اسرائیل را فاش کرد