Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@05:52:47 GMT

پیروزی قاطع حزب پاشینیان در انتخابات پارلمانی ارمنستان

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۰۴۶۲۳

پیروزی قاطع حزب پاشینیان در انتخابات پارلمانی ارمنستان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، حزب «نیکول پاشینیان» کفیل نخست وزیری ارمنستان در انتخابات پارلمانی زودهنگام روز یکشنبه توانست با به دست آوردن نزدیک به ۵۴ درصد از آراء پیروز این انتخابات شود.

کمیسیون انتخاباتی این کشور اعلام کرد که حزب پاشینیان با کسب ۵۳.۹۲ درصد آراء پیروز این انتخابات شده است و این در حالی است که حزب «ائتلاف ارمنستان» که «رابرت کوچاریان» رئیس جمهور اسبق این کشور در آن عضویت دارد؛ با کسب ۲۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۰۴ درصد از آراء در جایگاه بعدی قرار گرفت.

پاشینیان قبلاً در صفحه فیس بوک از پیروزی اش در این انتخابات خبر داده بود واین در حالی است که حزب ائتلاف ارمنستان با اشاره به تخلفات متعدد در رای گیری روز یکشنبه، مشروعیت انتخابات را زیر سوال برده است. این حزب اعلام کرده است که قصد دارد تمامی تخلفات را پیش از پذیرش نتایج این انتخابات رسانه ای کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، انتخابات پارلمانی ارمنستان روز یکشنبه برگزار شد که میزان مشارکت در این انتخابات طبق داده‌های اولیه کمیته مرکزی انتخابات ۴۹.۴ درصد اعلام شده است.

این انتخابات زودهنگام پارلمانی به درخواست نیکول پاشینیان کفیل نخست وزیری و با هدف حل مشکلات و آرام کردن مردم بابت توافق صلح امضا شده با دولت باکو در نوامبر سال گذشته میلادی (پس از جنگ قره باغ) برگزار شد.

کد خبر 5240676 مریم خرمایی

منبع: مهر

کلیدواژه: ارمنستان نیکول پاشینیان انتخابات زودهنگام مناقشه قره باغ ایالات متحده امریکا فلسطین رژیم صهیونیستی ایران روسیه عراق جو بایدن ولادیمیر پوتین انتخابات 1400 برجام افغانستان سیدابراهیم رئیسی عربستان سعودی ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۴۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری انتخابات دور دوم در ۸ حوزه کشور به صورت الکترونیک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، وزیر کشور  روز سه‌شنبه در حاشیه معارفه استاندار لرستان در جمع خبرنگاران درباره آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم انتخابات گفت: با پشت سر گذاشتن بسیار خوب مرحله اول انتخابات و انتخاب ۲۴۵ نماینده منتخب در این دور، انتخاب ۴۵ نماینده به دور دوم کشیده شد. 

وزیر کشور با اشاره به اینکه انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در ۲۲ حوزه انتخابیه برگزار خواهد شد افزود: در ۸ حوزه انتخابیه که قرار است بیش از یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارند انتخابات به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود.

وحیدی با اشاره به برگزاری الکترونیکی انتخابات در حوزه انتخابیه خرم‌آباد گفت: مقدمات برگزاری برای انتخابات دور دوم مجلس در ۲۱ اردیبهشت آماده است.

وزیر کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به نگاه ویژه دولت به لرستان گفت: بسیاری از مصوبات سفر دور اول رئیس جمهور در لرستان محقق شده است و موضوعات کلانی مانند معشوره مقدمات آن در دولت انجام شده و فرآیند قانونی آن طی شده است و منابع آن نیز تأمین خواهد شد.

 وحیدی با اشاره به اینکه راه‌آهن لرستان طی سال‌های متمادی تنها ۳۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشت، افزود: طی یکسال اخیر ۱۳ درصد پیشرفت کرده و در حال حاضر ۵۱ درصد پیشرفت دارد و یک مشکل ساده حقوقی پیش آمده که آن نیز برطرف می‌شود.

وزیر کشور با اشاره به سرمایه‌گذاری ۲۰ همتی بخش خصوصی در لرستان، افزود: این می‌تواند به سرعت رشد بیشتری پیدا کند.

دیگر خبرها

  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا
  • ارمنستان قصد بازگشت نظامی به منطقه قره باغ ندارد
  • پاشینیان: ارمنستان قصد بازگشت نظامی به منطقه قره باغ ندارد
  • برگزاری انتخابات دور دوم در ۸ حوزه کشور به صورت الکترونیک
  • کنعانی: به توافقات انجام شده بین آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم
  • چرا قالیباف باخت؟ چه شد که پاجوش‌ها چنار‌ها را کنار زدند؟
  • چه شد که پاجوش‌ها چنار‌ها را کنار زدند؟
  • آغاز تعیین حدود مرز‌های ارمنستان با جمهوری آذربایجان 
  • تمجید انریکه از مارکینیوش پس از پیروزی قاطع تیمش مقابل لیون