Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: خبر شیرین و افتخارآمیز بود. اینکه مردم خراسان‌جنوبی رتبه نخست مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری را در سطح کشور به دست آورده‌اند، نشان عمق وطن دوستی و ارادت مردم این دیار به نظام و انقلاب است.

مشارکت بالای ۷۴ درصد در شرایطی که مردم در این استان محروم با مشکلات عدیده اقتصادی رو به رو هستند و درخواست‌ها و گلایه‌هایی درباره وضعیت نابسامان استان خود دارند، این معنا را می‌رساند که اهالی دیار خاوران تحت هر شرایطی پای انقلاب و نظامی که برآمده از خون فرزندان آنان است، ایستاده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صفوف سرافرازی

صفوف مردم خراسان جنوبی در روز جمعه در شعب اخذ رأی را باید به صفوف سرافرازی تشبیه کرد، مردم این استان چه زیبا افتخار آفریده و چه مردانه در صحنه ماندند و نگذاشتند مشتی کوردلِ طماعِ به خیال خام خودشان برایشان تعیین تکلیف کنند.

اصلاً برای همین آمده بودند، آمده بودند که بگویند به کوری چشم بدخواهان هستیم تا آخرین نفس، تا آخرین قطره خون. اما زهی خیال باطل که بگذریم و بگذاریم برایمان جامه بی‌غیرتی و بی‌هویتی دوخته و بر تنمان کنید.

نکته قابل توجه و تأمل این است که در بین شهرستان‌های خراسان‌جنوبی، دو شهرستان طبس و سربیشه مشارکت ۱۰۰ درصدی را در این انتخابات تجربه کرده‌اند، که خود افتخار دیگری است.

حجت‌الاسلام احمد نجمی پور امام جمعه سربیشه در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در انتخابات سال جاری عواملی چون کرونا، ناکارآمدی برخی از مدیران و مشکلات در أخذ رأی در ساعات اولیه رأی‌گیری وجود داشت، ولی با این حال مردم خوب درخشیدند.

درخشش مردم سربیشه در انتخابات به واسطه توجه به تأکیدات بزرگان

وی با اشاره به اینکه مردم در شهرستان سربیشه ۱۰۰ درصد و بنا بر برخی از آمار ۱۰۳ درصد (به واسطه حضور برخی از مهمانان و مسافران در این شهرستان) مشارکت داشتند، گفت: یکی از عوامل بالای مشارکت مردم سربیشه تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی و درخواست ایشان مبنی بر حضور در پای صندوق‌های رأی بود.

نجمی پور بیان‌کرد: ما در انتخابات‌های گذشته دو وظیفه مشارکت و حضور در پای صندوق‌های رأی و انتخاب اصلح را داشتیم ولی در این انتخابات رهبر معظم انقلاب از مردم خواستند که دیگران را نیز تشویق به مشارکت در انتخابات خردادماه کنند.

کار تبلیغی برای دعوت از مردم به حضور

امام جمعه سربیشه ادامه‌داد: در راستای این توصیه ایشان ما در شهرستان سربیشه گروه‌های تبلیغی تشکیل دادیم و در یک کار فرهنگی برای مردم از اهمیت اصل مشارکت، نقش حضور مردم در اقتدار و امنیت کشور و عصبانیت دشمن از حضور گفتیم که به نظرم در افزایش حضور مردم در انتخابات تأثیرگذار بود.

نجمی پور با اشاره به اینکه شور و شوق مردم در انتخابات شوراها نیز بسیار پررنگ و حائز اهمیت بود، افزود: مردم ما امروزه می‌بینند که دشمنان و منافقان چقدر از رأی دادن ایرانیان خارج از کشور عصبانی و خشمگین بودند و چگونه مانع رأی دادن آنان در روز انتخابات می‌شدند.

وی اظهار کرد: مردم وظیفه خود را انجام دادند و حال نوبت منتخبان است که بنا بر گفته رهبر معظم انقلاب فرصت خدمت گذاری را قدر بدانند.

اولویت‌های دولت جدید

امام جمعه سربیشه گفت: از دیدگاه من مسائلی چون اشتغال، ازدواج، مسکن، افزایش اعتماد در بین نسل جوان، رفع مشکل رکود در کسب و کار مردم، مسئله تعاملات بین‌المللی، حمایت از آزادی بیان و اندیشه و استفاده از افراد متعهد و فساد ستیزی از جمله اولویت‌های دولت آینده است.

حجت‌الاسلام محمد رضا محمدی امام جمعه طبس نیز در گفت و گو با مهر اظهار کرد: به نظر من یکی از مهمترین عوامل افزایش مشارکت مردم طبس در انتخابات ۲۸ خردادماه فتوای رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید مبنی بر ضرورت حضور در انتخابات بود.

تدین مردم طبس آنان را پای صندوق‌های رأی آورد

وی بیان‌کرد: مردم طبس مردمی متدین، ولایتمدار و مؤمن هستند و از این جهت تأکید علما بر حضور در پای صندوق‌های رأی برای آنان بسیار حائز اهمیت است.

امام جمعه طبس گفت: مردم علی‌رغم گلایه‌هایی که از وضعیت معیشتی و اقتصادی داشتند به خاطر اینکه دشمن می‌خواست انتخابات ما را بدجلوه دهد در راستای اصل انقلاب و نظام و کشور در انتخابات ۲۸ خرداد شرکت کردند و مردم طبس نیز از این مهم مستثنی نیستند.

محمدی اظهار کرد: خواست مردم از رئیس جمهور منتخب این است همانطور که گفتند دولت مردمی و ضد فساد تشکیل داده و عدالت را اجرا کنند و از طرف دیگر نیز به وضعیت معیشت، تورم و اقتصاد رسیدگی جدی شود.

خراسان جنوبی رکورد دار مشارکت در انتخابات

ناصر خوش خبر رئیس ستاد انتخابات خراسان‌جنوبی و معاون استاندار هم در گفتگو با مهر با اشاره به مشارکت ۷۴.۲ درصدی خراسان‌جنوبی و رتبه اول استان در میزان مشارکت گفت: در این دوره از انتخابات شهرستان طبس، سربیشه و خوسف بالاترین مشارکت را داشتند به گونه‌ای که مشارکت در سربیشه و طبس ۱۰۰ درصد و در خوسف مشارکت ۹۴.۸۱ درصد بوده است.

وی با تأکید بر اینکه در شهرستان‌های خراسان‌جنوبی از ۶۰ درصد تا ۱۰۰ درصد مشارکت داشته‌ایم، ادامه‌داد: تعداد آرای صحیح در خراسان‌جنوبی ۳۹۵ هزار و ۹۳۵ رأی بوده است.

رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی اظهار کرد: در دوره‌های قبل انتخابات شهرستان سربیشه سابقه مشارکت ۱۰۰ درصدی را داشته است ولی مشارکت ۱۰۰ درصدی در تاریخ شهرستان طبس بی سابقه است.

مشارکت ۳۹ درصدی، سهم ویژه جوانان در انتخابات

رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی از سهم ویژه جوانان از آرای مأخوذه استان خبر داد و گفت: ۳۹ درصد آرای مأخوذه استان مربوط به گروه‌های سنی ۱۸ تا ۳۵ سال بوده است.

وی تصریح کرد: ۶۶ هزار و ۳۰۱ برگه رأی، معادل ۱۵.۷ درصد مجموع آرا در گروه سنی ۱۸ تا ۲۵ سال و ۹۹ هزار و ۱۱۸ برگه رأی معادل ۲۲.۹ درصد نیز در گروه سنی ۲۵-۳۵ سال اخذ شده است.

به گفته وی؛ ۲۲.۸ درصد آرا معادل ۹۶ هزار و ۵۲۶ رأی مربوط به گروه سنی ۳۵-۴۵ سال و ۱۵.۶ درصد معادل ۶۶ هزار و ۲۲۸ رأی مربوط به گروه سنی ۴۵-۵۵ سال بوده است.

رئیس ستاد انتخابات استان با اشاره به اینکه ۱۱.۱ درصد آرای استان در گروه سنی ۵۵-۶۵ سال اخذ شده، متذکر شد: ۴۷ هزار و ۲۱۷ برگه رأی مربوط به این گروه سنی است.

خوش خبر گفت :۹.۸ درصد آرا معادل ۴۱ هزار و ۹۰۲ رأی نیز در گروه‌های سنی ۶۵- ۸۵ سال اخذ شده‌اند.

وی افزود: ۵ هزار و ۳۰۷ نفر نیز با درصد مشارکت ۱.۲ در گروه سنی ۸۵ سال به بالا، رأی داده‌اند.

سبد رأی مردم خراسان جنوبی عقیدتی است

وی با بیان اینکه سبد رأی مردم خراسان جنوبی به طور کلی یک سبد رأی عقیدتی و بر پایه باورهای آنان است، یادآور شد: مردم خراسان جنوبی بر اساس باورهای خود برای حراست و حمایت از انقلاب و نظام در انتخابات شرکت می‌کنند.

رئیس ستاد انتخابات خراسان‌جنوبی گفت: از طرف دیگر مردم به کاندیدی رأی می‌دهند که از او شناخت کافی داشته باشند و از آنجایی که آقای رئیسی منتخب مردم خراسان‌جنوبی در مجلس خبرگان بوده است مردم با شناخت کافی بیشترین رأی را به ایشان داشته‌اند.

انتخابات چه در شورای شهر و روستا و چه ریاست جمهوری به پایان رسیده و مردم علی‌رغم همه دسیسه‌ها و برنامه‌ریزی‌های دشمن در انتخابات حضوری پررنگ داشتند و حال به دور از همه شعارها و اغراق‌ها نوبت برگزیدگان ملت است که با حل مشکلات اقتصادی و معیشتی قدردان این مردم فهیم و صبور باشند.

مردمی که در سخت‌ترین شرایط نیز میهن دوستی خود را نشان دادند و دوربین رسانه‌ها حتی تا ساعت دو نیمه شب نیز جلوه‌های حضور آنان را ثبت می‌کرد. مردمی به واقع لایق خدمتگزاری بی‌منت که باید با گره‌گشایی از گرفتاری‌های اقتصادی و اجتماعی از آنان سپاسگزاری کرد.

کد خبر 5240539

منبع: مهر

کلیدواژه: ناصر خوش خبر مشارکت مردمی انتخابات 1400 استانداری خراسان جنوبی طبس سربیشه انتخابات 1400 مشارکت مردم در انتخابات ویروس کرونا عکس استانها شورای شهر کرمانشاه انتخابات سیدابراهیم رئیسی رای گیری انتخابات شورای شهر و روستا گرگان نتایج شمارش آرا بوشهر ایلام رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی مردم خراسان جنوبی پای صندوق های رأی رهبر معظم انقلاب گروه سنی امام جمعه مردم طبس ۱۰۰ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۴۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات تعاونی های خراسان جنوبی ۴۹ درصد افزایش یافت

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا اشرفی صبح سه شنبه در نشست خبری اظهار کرد: خوشبختانه کاهش ۵۸ درصدی فوتی ناشی از حوادث کار را در سال ۱۴۰۱-۱۴۰۲ را در خراسان جنوبی داشتیم.

مدیرکل تعاون، کار، رفاه اجتماعی خراسان جنوبی بیان کرد: طی سال ۱۴۰۲ در زمینه اشتغال مجدد بیکاران ۱۸۵ نفر برگشت به حوزه کاری داشته‌ایم.

اشرفی با بیان هزار و ۱۲۱ تعاونی در خراسان جنوبی فعال است، ادامه داد: در این تعاونی‌ها هزار و ۱۱۲ بیمه شده کار می‌کنند.

وی گفت: در سال ۱۴۰۲ تعاونی‌های خراسان جنوبی ۲۳ میلیون دلار صادرات به کشورهای همسایه و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادرات داشتند که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۴۹ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی بیان کرد: تسهیلات در نظر گرفته شده برای خراسان جنوبی در بخش مشاغل خانگی ۱۲۴ میلیارد تومان بوده است که از این میزان ۸۰ میلیارد تومان پرداخت شد.

اشرفی با تاکید بر اینکه تعهد اشتغال خراسان جنوبی در سال گذشته ۱۰ هزار و ۶۵۹ فرصت شغلی بوده است که در سامانه رصد اشتغال ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر ثبت شده است.

وی با بیان اینکه ۴۰۰ تشکل کارگری و کارفرمایی در خراسان جنوبی فعال است، بیان کرد: به مناسبت هفته کار و کارگر ۲۶ برنامه محوری در استان و ۱۲۰ برنامه در شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: ۲۶ نفر از کارگران خراسان جنوبی به دیدار مقام معظم رهبری اعزام می‌شوند.

اشرفی ادامه داد: برپایی میز خدمت، دیدار با نماینده ولی فقیه و جشن تجلیل از کارگران ساختمانی در بیرجند، برپایی نشست ایمنی و … از جمله برنامه‌های ما به مناسبت هفته کار و کارگر در خراسان جنوبی است.

وی افزود: در حوزه ورزش کارگری سال گذشته مدال آفرینان خوبی در خراسان جنوبی داشتیم که مراسم تجلیل از این بزرگواران را خواهیم داشت و امروز پروژه‌های ورزشی کارگری متعددی در شهرستان‌های خراسان جنوبی فعال است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: دیدار کارگران با مقام معظم رهبری نشان از اهمیت به کارگر در نظام جمهوری اسلامی است.

اشرفی با تاکید بر اینکه یکی از اقدامات نظارت مستمر بر موضوع حقوق معوقه کارگران است، یادآور شد: یکی از معیارهای ما برای انتخاب واحد نمونه تولیدی نداشتن معوقه کارگری است.

کد خبر 6086066

دیگر خبرها

  • مشارکت ۴۰۰۰ دانش‌آموز خراسان جنوبی در جشنواره سفیران سلامت
  • فرصت طلایی «مشارکت مردم» در توسعه طلای سیاه
  • افزایش ۴۹ درصد صادرات تعاونی های خراسان جنوبی
  • مشارکت ۴۳ درصدی خراسان رضوی در حوزه اشتغال
  • ۴۹ درصد تسهیلات تبصره ۱۸ در خراسان جنوبی جذب شد
  • افزایش ۱۶ درصدی بارش‌ها در کشور
  • صادرات تعاونی های خراسان جنوبی ۴۹ درصد افزایش یافت
  • ۳۸۵ اردوی جهادی در خراسان جنوبی برگزار شد
  • راه حل رفع مشکلات کشور رای به گزینه های توانمند در انتخابات است
  • ببینید | کنایه رئیس قوه قضائیه به مشارکت پایین مردم در انتخابات