Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@03:32:58 GMT

رزمایش ناوگان دریایی روسیه در عمق اقیانوس آرام

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۰۵۸۳۶

رزمایش ناوگان دریایی روسیه در عمق اقیانوس آرام

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفا ع روسیه اعلام کرد کشتی های جنگی ناوگان پاسیفیک این کشور همراه با پشتیبانی هوایی نیروی دریایی، مشغول انجام رزمایش در بخش مرکزی اقیانوس آرام هستند.

وزیر دفاع روسیه گفت: «تعداد ۲۰ فروند شناورهای جنگی، زیردریایی و شناورهای پشتیبانی در این مانور نظامی در مناطق دور دریایی حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای اولین بار در تاریخ معاصر ناوگان پاسیفیک روسیه، این رزمایش در محدوده مرکزی اقیانوس آرام برگزار می شود».

وی ادامه داد: «دو گروه از کشتی های ناوگان پاسیفیک که در حال انجام عملیات در حدود ۲۵۰۰ مایلی جنوب شرقی جزایر «کوریل» هستند، ماموریت کشف، مقابله و شلیک موشک به ناو هواپیمابر گروه ضربت دشمن فرضی را به انجام رساندند».

وزیر دفاع روسیه همچنین گفت: «طی این رزمایش، پشتیبانی هوایی نیروی دریایی موفق به انجام ماموریت جستجو و رهگیری زیردریایی های دشمن فرضی شد و تاکنون شش هواپیمای ضد زیردریایی «ایلیوشین ایل -۳۸» و «ایل -۳۸» دو به دو به دریای «اختسک» و اقیانوس آرام اعزام شده اند».

به گزارش خبرگزاری مهر، حدود یک هفته پیش، دریادار «کنستانیتن کابانتسف» فرمانده ناوگروه روسی «پریموریه فلوتیلا» از استقرار کشتی ها و شناورهای این کشور در اقیانوس آرام برای انجام رزمایش نظامی خبر داده بود.

همچنین وزارت دفاع روسیه نیز اعلام کرده بود که به عنوان بخشی از تمرینات، نیروهای ناوگروه اقیانوس آرام در حال تمرین قابلیت فرمان و کنترل نیروهای ضربت ترکیبی در عملیات هایی با فاصله زیاد از پایگاه های دریایی مادر هستند.

رزمایش روسیه بعد از آغاز رزمایش نظامی آمریکا در اقیانوس آرام انجام می شود و این در حالی است که آمریکا و روسیه هیچکدام مدت زمان رزمایش خود را اعلام نکرده اند.

کد خبر 5240772 مریم خرمایی

منبع: مهر

کلیدواژه: روسیه رزمایش نظامی اقیانوس آرام ایالات متحده امریکا فلسطین رژیم صهیونیستی ایران روسیه عراق جو بایدن ولادیمیر پوتین انتخابات 1400 برجام سیدابراهیم رئیسی افغانستان عربستان سعودی ترکیه اقیانوس آرام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۵۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شنیده شدن صدای آرام امواج در سواحل مازندران

هواشناسی دریایی مازندران اعلام کرد: بر اساس تجزیه و تحلیل نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، دریای خزر امروز یکشنبه ۲ اردیبهشت با موج کوتاه همراه است.

سرعت وزش باد امروز در نزدیک سواحل استان تا ۶ متر بر ثانیه پیش بینی می‌شود.

ارتفاع موج هم در این مدت تا ۰۵ متر برآورد می‌شود.

بزرگترین دریاچه جهان در این مدت برای فعالیت‌های دریایی مناسب خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد
  • ارتش روسیه به سامانه ضدهوایی اس-۵۰۰ مجهز می شود
  • دیدار کنسول هند با ۱۶ خدمه هندی کشتی توقیفیMCS Aries
  • حمله اوکراین به قدیمی‌ترین کشتی جنگی روسیه که از جنگ جهانی اول و دوم جان به در برد
  • آغاز رزمایش دریایی آمریکا-فیلیپین با حضور ۱۷ هزار نیروی نظامی
  • بزرگترین رزمایش نظامی آمریکا و فیلیپین آغاز شد
  • دیپلماسی نظامی چین با میزبانی از سمپوزیوم دریایی غرب اقیانوس آرام
  • سقوط ۲ فروند بالگرد نیروی دریایی ژاپن
  • شنیده شدن صدای آرام امواج در سواحل مازندران
  • تصاویر رزمایش آذربایجان در منطقه نخجوان