Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خراسان شمالی از افتتاح و بهره برداری ساختمان حوزه علمیه آیت الله خامنه ای استان در کمتر از دو ماه آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد، «محمدعلی شجاعی» امروز(31 خرداد) در حاشیه بازدید از ساختمان نیمه تمام حوزه علمیه و جلسه بررسی مسائل و مشکلات آن که در این محل برگزار شد، خواستار تسریع در اتمام پروژه از سوی مسئولان امر شد و گفت: این پروژه باید تا 16 مرداد سال جاری برای افتتاح و بهره برداری آماده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه 9 میلیارد تومان اعتبار از محل سفرمقام معظم رهبری به استان در سال 91 به ساخت این پروژه اختصاص یافت، اظهارکرد: هر مشکلی در زیر ساخت ها وجود دارد، باید رفع شود.

 

وی با بیان اینکه با افتتاح به موقع پروژه های ضروری مردم نیز سریع تر از منافع آن منتفع می شوند، خاطرنشان کرد: پروژه های ضروری باید در زمان مشخص خود به سرانجام برسد و‌ تعلل در چنین پروژه هایی جایز نیست.

 

دکتر شجاعی همچنین به تأمین و ساخت 303 مسکن ویژه طلاب در استان اشاره کرد و افزود: پیگیری های لازم جهت تسریع این امر توسط مسکن و شهرسازی باید صورت گیرد.

 

 

حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری، امام جمعه بجنورد نیز در این جلسه ضمن تشکر از زحمات و پیگیری های استاندار در خصوص پروژه های فوق، اظهارکرد: این حضور میدانی در حقیقت همان شیوه کار جهادی و انقلابی است.

 

وی افزود: این مکان فضای مناسبی برای تحصیل مدارج عالی علمی و دینی است و حضور عالمان دینی در جامعه باعث کم شدن آسیب های اجتماعی خواهد شد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: اگر فضای مناسب تحصیلی برای مبلغان دینی فراهم شود، سرمایه های ارزشمندی برای استان چه در سطح ادارات و چه مراسمات دینی و مذهبی هستند.

 

حجت الاسلام والمسلمین نوری بیان کرد: سال گذشته 112 نفر از طلاب حوزه علمیه در سازمان آموزش و پرورش خراسان شمالی جذب شدند که کمک خوبی برای مجموعه استان است.

 

وی افزود: با افتتاح پروژه حوزه علمیه آیت الله خامنه ای استان شاهد حضور طلاب با سطوح عالی خواهیم بود بنابراین ضرورت احداث این پروژه بیش از پیش احساس می شود.

 

حجت الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه های علمیه خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت: حدود 200 نفر از طلبه های ما در حال حاضر در حسینیه حریری ها مستأجر هستند که این مکان جای مناسبی برای تحصیل آن ها نیست.

 

وی خواستار تسریع در اتمام پروژه حوزره علمیه استان شد و افزود: بعد از سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی رشد سطوح تحصیلی حوزوی و میزان جذب طلبه ها در استان بیشتر شد که این امر نیازمند مکان مناسبی برای تحصیل آن ها است.

 

گفتنی است، در این جلسه علاوه بر رفع موانع پروژه حوزه علمیه در خصوص تامین مسکن برای طلاب استان نیز دستورات لازم صادر شد.

 

 

 

 

پایان پیام/140

منبع: شبستان

کلیدواژه: بجنورد خراسان شمالی حوزه علمیه افتتاح پروژه خراسان شمالی حوزه علمیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۶۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از پل‌های معلم و قراملک تبریز در خرداد ماه

به گزارش خبرگزاری مهر، یعقوب هوشیار در گفتگو با خبرنگاران خصوص آخرین وضعیت پروژه‌های ترافیکی با اشاره به تقاطع غیر همسطح معلم اظهار کرد: در راستای کاهش ترافیک در نقاط مختلف شهر، ۵ پروژه تقاطع غیرهمسطح در حال احداث است.

هوشیار افزود: عملیات عمرانی احداث پل معلم باهدف کاهش ترافیک معابر و تسهیل در دسترسی به فرودگاه به طول ۶۳۰ متر و عرض ۱۶ متر در بافت متراکم شهری تداوم دارد.

وی از پیشرفت فیزیکی ۴۶ درصدی تقاطع غیرهمسطح معلم خبر داد و گفت: این پروژه یکی از پروژه‌های ترافیکی شهر با بهره‌گیری از روش سگمنتال با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان در حال اجرا است. این پل با طول عرشه ۱۶ متر عریض‌ترین پل سگمنتال کشور خواهد بود و در خرداد ماه مطابق برنامه‌ریزی به بهره‌برداری می‌رسد.

شهردار تبریز با بیان اینکه استحکام پل‌های سگمنتال بیشتر از دیگر پل‌ها است، افزود: ۶۰ فقره از قطعات پیش ساخته (سگمنتال) عرشه این پل روگذر در کارخانه تولید شده است.

یعقوب هوشیار تقاطع غیرهمسطح قراملک را دیگر پروژه‌های ترافیکی شهرداری در غرب تبریز خواند و تصریح کرد: عملیات عمرانی پروژه روگذر قراملک به طول ۵۳۰ متر و عرض ۲۴ متر، ۳۷ درصد پیشرفت فیزیکی بی وقفه تدوام دارد و با بهره برداری از این تقاطع غیرهمسطح در خرداد شاهد روان سازی ترافیک شهری در این محدوده خواهیم بود.

هوشیار با اشاره به پیشرفت ۳۵ درصدی دوربرگردان حیدرآباد به پاسداران خاطر نشان کرد: پروژه دوربرگردان حیدر آباد به اتوبان پاسداران با اعتبار ۸۵ میلیارد تومان یکی از مطالبات اهالی منطقه حیدر آباد است و هدف از اجرای این تقاطع غیر همسطح، اتصال شرق پاسداران به حیدرآباد به طول ۴۶۰ متر و دسترسی این اتوبان از سمت میدان آذربایجان به بزرگراه شمال غرب تبریز (طرح تبادل ارس) است.

وی همچنین از پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصدی تقاطع غیرهسمطح خلعت‌پوشان خبر داد و افزود: پل خلعت‌پوشان با سازه قوسی فلزی به طول ۱۰۰ متر و به عرض ۱۷.۵ متر و در راستای ایجاد دسترسی‌های جدید در شهرک خاوران اجرایی می‌شود.

گفتنی است علاوه بر این چهار پل، تقاطع غیر همسطح شهید حیدری نیز در فاز دوم پل ولایت در حال اجرا شدن است و شهرداری تبریز برای احداث ۵ پل جدید ۲ هزار میلیارد تومان هزینه خواهد کرد.

کد خبر 6062842

دیگر خبرها

  • ۴۲۴ پروژه آموزشی در سیستان و بلوچستان به بهره برداری رسید
  • ۱۳ پروژه ملی استان اردبیل در اولویت تکمیل است
  • کتابخانه درجه یک دورود در دولت سیزدهم به بهره‌برداری برسد
  • انجام بیش از ۲۷۰ پروژه انکشافی در پروان
  • سالن ورزشی شهدای شهر فردوسیه پس از گذشت یک دهه به بهره برداری رسید
  • بهره‌برداری از ۶ پروژه عظیم عمرانی ورزشی در استان اردبیل
  • ◄ کدام مسیرهای ریلی امسال به بهره برداری می رسد؟
  • بهره‌برداری از پروژه روشنایی ناژوان با ۱۵ میلیارد ریال اعتبار
  • ◄ بهره برداری از دو پروژه آزادراهی در سال جاری
  • بهره برداری از پل‌های معلم و قراملک تبریز در خرداد ماه