Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجلس گفت: لازم است کمیسیون اصل ۹۰ و کمیسیون شوراها تخلفات انتخاباتی را پیگیری کنند. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس در نشست علنی امروز (دوشنبه، 31 خرداد) قوه مقننه و  در اخطار قانون اساسی با استناد به اصل 137 قانون اساسی، گفت: با توجه به اینکه وزرا در برابر رئیس جمهور در قبال انجام وظایف خویش همچنین در برابر مجلس نیز مسئولند، باید مسئول انجام انتخابات پاسخ مناسبی به اتفاقاتی که در روز انتخابات افتاد، ارائه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در آغاز رأی گیری اتفاقاتی از جمله اختلال در سیستم، دیر رسیدن تعرفه در برخی از صندوق ها، همچنین دیر باز شدن تعرفه ها در برخی دیگر از صندوق ها رخ داد که باید مشخص شود که دلیل این اتفاقات چه بوده است.

نماینده محلات در مجلس افزود: حتی در شمارش آراء نیز مشخص شد، برخی از دولتی ها ضرب و تقسیم و جمع و تفریغ نیز بلد نیستند زیرا در بحث اعلام اولیه از 90 درصد صحبت شد ولی به یکباره صورت مسئله عوض شد.

عضو هیئت رئیسه مجلس بیان کرد: با توجه به رفتار غیرقابل دفاع آقایان و اخلالی که در روز انتخابات انجام دادند از رئیس مجلس می خواهم دستور دهد که علت آن بررسی شود.

سلیمی ادامه داد: پیش بینی ها این بود که اگر دولت اخلال نکرده بود حداقل بین 5 تا 10 درصد میزان مشارکت بالا می رفت بنابراین باید مشخص شود که این اخلال چه علتی داشت، آیا سهوا بوده است، آیا مسئولان دولت قصور داشتند یا تقصیر، اگر قصور بوده باشد دولتی که 8 سال سرکار است باید پاسخ دهد که چرا به این شکل کار انجام داده است و اگر تقصیر بوده باشد باز باید علت این تقصیر روشن شود که چرا در روند انتخابات اخلال کردند و اجازه ندادند بخشی از مردم رأی بدهند.

 محمدباقر قالیباف  در پاسخ به این اخطار گفت: نکته ای که آقای سلیمی اشاره کردند نکته درستی است چرا که در روز انتخابات در دو نوبت در آغاز رأی گیری و نیمه کار قبل از ساعت 10:30، دو اشکال جدی پیدا شد که مردم عزیز در برخی استان ها و شهرستان ها مقداری منتظر شدند، بنابراین در این خصوص کمیسیون اصل 90 و کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس رسیدگی کنند و گزارشی تهیه کرده تا پیگیری لازم صورت گیرد.

همچنین نصراله پژمان فر در نشست علنی امروز  طی اخطاری با استناد به اصول (3)، (134)، (137) و (13) قانون اساسی ضمن انتقاد نسبت به عملکرد ضعیف دولت در استفاده از صندوق های سیار در روز انتخابات گفت: بسیاری از افراد به دلیل کسالت در منزل حضور داشتند که به دلیل نبود صندوق سیار، از دادن رأی محروم شدند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: شکایت‌های فراوانی نسبت به تأخیر در اخذ رأی، نبود مهر و نظارت به کمیسیون اصل 90 مجلس ارسال شده که ما بر اساس مأموریت این کمیسیون در نظارت بر کار دستگاه‌ها، این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

 قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اخطار این نماینده گفت: شما می‌توانید این مسائل را در کمیسیون اصل 90 پیگیری کنید.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس ۸ ۳۸ درصد ۳ ۴۵ درصد مجلس روز انتخابات کمیسیون اصل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۶۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در تلفیق/ حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد

حسین علی حاجی دلیگانی با بیان اینکه جلسه پایانی کمیسیون تلفیق برای بررسی جدول لایحه بودجه با حضور معاونان سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، اظهار داشت: نشست کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ امروز با حضور اکثریت اعضا برگزار شده و گزارش هیئت رئیسه کمیسیون در جلسات با کمیسیون‌های تخصصی درباره جداول بودجه قرائت شد.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس مصوبه امروز کمیسیون بنا شد تا ۱۴۰۰ میلیارد تومان برای افزایش حقوق نیرو‌های خدماتی وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳ اختصاص یابد.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: همچنین بر اساس مصوبه امروز کمیسیون بنا شد تا ما به ازای دو دهم درصد از محل افزایش مالیات بر ارزش افزوده برای نوسازی مدارس اختصاص یابد، علاوه بر این بر اساس مصوبه امروز کمیسیون مقرر شد تا در بودجه سال ۱۴۰۳ یک همت در اختیار وزارت علوم و یک همت در اختیار وزارت بهداشت برای تامین نیاز‌های دانشگاه‌های جامع زیر مجموعه وزارت علوم و دانشگاه‌های علوم اختصاص یابد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس اظهار داشت: معاونان سازمان برنامه و بودجه که به عنوان نماینده دولت در کمیسیون حضور داشتند با این مصوبات مخالفتی نداشتند و همراه بودند لذا بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ نیز در کمیسیون تلفیق به پایان رسید.

وی افزود: گزارش کمیسیون تلفیق فردا پنجشنبه در سیستم مجلس بارگذاری می‌شود تا نمایندگان بتوانند پیشنهادات خود را برای طرح در صحن مجلس در سامانه بارگذاری کنند و طبق تصمیم هیئت رئیسه مجلس گزارش کمیسیون تلفیق در دستور کار صحن قرار خواهد گرفت.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری اول خرداد برگزار می‌شود
  • پایان بررسی جداول بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق مجلس/ حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در تلفیق/ حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • بررسی موضوع تسهیل صادرات محصولات کشاورزی به عراق
  • برداشت چهار همت از صندوق خسارت‌های بدنی: مجلس سکوت می‌کند؟
  • اختصاص ۱۳۲ صندوق سیار برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
  • بررسی دلیل کمبود و گرانی دارو در دستور کار نمایندگان قرار گرفت
  • بررسی کمبود و گرانی دارو در مجلس/اسامی متاخران جلسه