Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-16@04:36:50 GMT

پشتیبانی از روند تولید انرژی در قشم

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۰۶۸۴۳

پشتیبانی از روند تولید انرژی در قشم

به گزارش خبرآنلاین از قشم، شرکت ساخت و بهره‌برداری اسکله حرا قشم (هلدینگ سرمایه‌گذاری پاسارگاد) سرمایه‌گذار خصوصی این پروژه بوده که با افتتاح آن، اسکله نفتی حرا قشم، ظرفیت پهلوگیری کشتی ۳۵ هزار تنی را پیداکرده و به تأمین خوراک شرکت‌های فعال در حوزه تولید انرژی می‌پردازد.
این توانمندی، ضمن پشتیبانی از روند رو به رشد تولید، موجب مانع زدایی در تأمین نیازهای صنعت نفت، گاز و انرژی منطقه و گردش چرخ‌های صنایع تولیدی شده و  نام قشم را در حوزه  تولیدات نفتی به یک برند  تبدیل می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


با آغاز بهره‌برداری از  این پایگاه شناوری، ورود نفت خام از طریق شناور باهدف ایجاد تسهیلات و تجهیزات در تأمین خوراک و سپس، انتقال محصولاتی نظیر قیر، نفت، سوخت شناورها و سایر فرآورده‌های نفتی که توسط پالایشگاه‌های هم‌جوار تولید شده، صورت خواهد گرفت.
افتتاح این اسکله، ۴۵ نیروی مستقیم و ۱۲۰ نیروی غیرمستقیم را وارد چرخه کار و اشتغال جزیره کرد که در تثبت درآمدهای پایدار جامعه محلی نقش بسزایی دارد.
اسکله نفتی حرا قشم، یکی از بزرگ‌ترین اسکله‌های نفتی در جنوب کشور با ظرفیت تخلیه و بارگیری ۱۴میلیون و ۵۰۰ هزار تُن فرآورده‌های نفتی است که در فاز دوم امکان پهلوگیری کشتی‌های نفتی ۸۰ هزار تنی را نیز مهیا خواهد کرد.
گفتنی است امروز دوشنبه ۳۱ خردادماه ۱۴۰۰ در آیین ویدیو ویدیوکنفرانسی با حضور رییس جمهوری تعداد ۱۰۵ پروژه بااعتبار ارزی ۶۶۷ میلیون دلار و ۲۷۶ میلیون یورو و ریالی ۶۱ هزار و ۱۵۰ هزارمیلیاردی در سه بخش افتتاح، کلنگ زنی و معرفی طرح‌های در حال اجرا در منطقه آزاد قشم معرفی و به بهره‌برداری رسید.
یادآور می‌شود، منطقه آزاد قشم پیش‌ازاین در چهار مرحله از افتتاح‌های ریاست جمهوری در دولت تدبیر و امید با ۶۳ پروژه به اعتبار ریالی ۶۴ هزار و ۶۷۰ میلیاردی و ارزی ۳۴۰ میلیون یورو و ۲۸۱ میلیون دلاری در دو بخش دولتی و خصوصی حضورداشته است.

کد خبر 1527684

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مناطق آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۶۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تسریع در بهره برداری از طرح تونل انرژی تبریز

رجبی مشهدی در حاشیه بازدید از تونل انرژی تبریز ضمن تاکید بر اهمیت ویژه این طرح در امنیت شبکه انتقال و فوق توزیع برق کلانشهر تبریز بر تسریع در اتمام هرچه زودتر آن تاکید و برخی رهنمود‌ها و دستورات مقتضی را نیز در همین خصوص صادر کرد.

 فتح الله زاده معاون طرح و توسعه برق منطقه‌ای آذربایجان نیز در این بازدید گفت: طرح تونل انرژی کلانشهر تبریز ٣٧٣٥ متر طول و ٢.٤٠ متر قطر دارد که در بخش حفاری و تحکیم موقت و لاینینگ‌های نهایی حدود ٩٦ درصد و در نصب دستک، بست‌ها و تاسیسات برقی و مکانیکی از حدود ٨٠ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

وی افزود: کابل کشی این طرح به تازگی آغازشده و تا سه ماه آینده به پایان خواهد رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • ضرورت تسریع در بهره برداری از طرح تونل انرژی تبریز
  • ضرورت تسریع در بهره برداری از طرح مهم تونل انرژی تبریز
  • بهره برداری از جایگاه اختصاصی عرضه فرآورده های نفتی ساحل شهر مریوان
  • بهره برداری از جایگاه اختصاصی عرضه فرآورده‌های نفتی در مریوان
  • رشد اقتصادی حاصل از گسترش تجارت نفتی ایران در شرایط تحریمی
  • تغییری در روند سوخت‌رسانی مازندران ایجاد نشده است
  • تغییری در روند سوخت‌رسانی ایجاد نشده است
  • افتتاح تقاطع شهدای جاویدالاثر خرم آباد
  • ۹۰ درصد نمایندگان جدید با آرزوهایشان وارد مجلس می‌شوند
  • باهنر: نمی‌توان به حل مسائل کشور نگاه عاطفی داشت