Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با اشاره به چندین قرن سابقه حضور ایرانیان در بازسازی و توسعه حرم مطهر پدر و فرزند امام رضا(ع)، گفت: هم اکنون ۷ پروژه با هدف ارتقاء رفاه حال زائران و با همت خیران و کارگران و مهندسان ایرانی در حرم کاظمین در حال اجراست.

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف به نقل از روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات، محمد جلال‌مآب با اشاره به ارادت ویژه ایرانیان به ساحت مقدس امام موسی کاظم و امام جواد-پدر و فرزند امام رضا(ع)- اظهار کرد: اگرچه پایه گذار حرم کاظمین، خلفای عباسی بودند اما براساس شواهد تاریخی، ایرانیان در دوره‌های مختلف تاریخی از عصر آل بویه و سلجوقیان گرفته تا دوره کنونی، ساخت و ساز‌هایی در این حرم مطهر انجام داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات افزود: بزرگترین توسعه و بازسازی در کاظمین در دوره صفویه و با دستور شاه اسماعیل صفوی صورت گرفت که با تخریب همه بنا‌های حرم، بارگاهی زیبا و باشکوه با رواق، صحن و دو گنبد جدید کاشی کاری شده ساخته شد.

 

وی با بیان اینکه بسیاری از ابنیه حرم کنونی یادگار آن دوران و البته تجهیز و توسعه دوره قاجار است، خاطرنشان کرد: در ادامه یکهزاره عرضه ارادت شیعیان ایرانی به آستان پدر و فرزند ثامن الحجج، هم اکنون نیز  هفت پروژه در قالب طرح‌های عمرانی و صنعتی-هنری در این حرم مطهر در حال اجراست.

 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: در بخش پروژه‌های عمرانی، سه طرح تامین و اجرای سنگ کف ایوان باب القبله و باب المراد، طراحی و ساخت سرویس‌های بهداشتی و طرح توسعه زیرسطحی صحن امام محمد باقر در حرم مطهر امامین جوادین علیهم السلام در حال اجرا است.

جلال‌مآب افزود: در بخش پروژه‌های صنعتی-هنری نیز مرمت گنبد مسجد تاریخی صفویه، تکمیل سه در ورودی حرم، طلاکاری گلدسته چهارم و ریز پروژه‌های مربوط به سردرب و کتیبه‌های قرآنی در حال اجرا است.

 

وی با بیان اینکه این طرح‌ها، فرصت معنوی ارزشمندی برای مشارکت دوست‌داران اهل بیت علیهم السلام در فیض توسعه و بازسازی حرم مطهر پدر و فرزند امام رضا(ع) است گفت: علاقه‌مندان برای مشارکت در این باقیات الصالحات و صدقه جاریه می‌توانند با مراجعه به تارنمای ستاد بازسازی عتبات عالیات و درگاه پرداخت آنلاین، کمک‌های نقدی و نذر خود را به میزان دلخواه اهداء کنند.

 

 

 

 

 

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: ولادت امام رضا ع کاظمین ستاد بازسازی عتبات عالیات ستاد بازسازی عتبات عالیات پدر و فرزند امام رضا حرم مطهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۶۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاسیس شرکت دانش‌بنیان از سوی ایرانیان خارج کشور حمایت می‌شود

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید علی حسینی، معاون توسعه روابط علمی و سرمایه انسانی سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین المللی با توجه به جزئیات مدل حمایتی سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه از فناوران و محققان ایرانی خارج از کشور در قالب پروژه و پلتفرم «کانکت پلاس» گفت: هدف از «کانکت پلاس» سامانه‌ای برای همکاری با متخصصان ایرانی خارج از کشور است.

وی ادامه داد: براساس این پروژه نخبگان و فارغ التحصیلانی که قبلاً در خارج از کشور شرکت تأسیس و یا محصولی تولید کردند و می‌خواهند مشابه آن را در ایران تولید و یا شرکت دانش بنیان در ایران تأسیس کنند، در این سامانه حمایت می‌شوند.

معاون توسعه روابط علمی و سرمایه انسانی سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد  دانش بنیان ریاست جمهوری اشاره کرد:  با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی، یک گرنت ۵۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومانی بلاعوض و همچنین جذب سرمایه از صندوق ها و وی سی های همکار کانکت به افرادی که به دنبال تأسیس شرکت دانش بنیان هستند، اعطا می‌شود.

وی گفت: همچنین یک سری امکانات زیرساختی و فضاهای مازاد در پارک‌ های فناوری پردیس، دانشگاه صنعتی شریف، تهران، اصفهان، شیراز و … در اختیار این افراد قرار داده خواهد شد.

حسینی، با بیان اینکه طی دو ماه و نیم، ۳۸۰ پروپوزال واصل شده است، تصریح کرد: از این تعداد ۱۰۰ پروپوزال به شرکت دانش بنیان تبدیل شد و باقی طرح‌ها در حال داوری و ارزیابی است. همچنین پروژه‌های این افراد را به سرمایه گذاران معرفی خواهیم کرد چرا که بعضاً برخی از طرح‌ها به حمایت بالای چند میلیارد تومان نیاز دارند و از آنجا که این پروژه‌ها پیش از آن اجرایی شده، ریسک سرمایه گذاری شأن کمتر است.

 وی دومین حمایت در قالب پروژه کانکت پلاس را حمایت از محققان پسادکتری عنوان کرد و گفت: در همین راستا از هزار و ۷۰۰ محقق پسادکتری در سال ۱۴۰۲ حمایت کردیم. فرد ابتدا باید پروپوزال خود را در پلتفرم کانکت پلاس بارگذاری کند و ما قبل از اپلای کردن، او را به دانشگاه یا پژوهشگاه معرفی می‌کنیم.

وی در همین راستا ادامه داد: اگر پروپوزال فرد تأیید شود، در دانشگاه جذب و علاوه بر اعطای حقوق استادیار پایه و یک گرنت حدود ۳۰۰ میلیون تومانی، به مدت یک سال بیمه خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دعا برای زیاد شدن نور چشم | دستورالعمل برای زیاد شدن نور چشم
  • جمع کردن کتب ضلال، گاهی اثر عکس دارد!
  • پذیرش سطح عالی و مقطع خارج مدرسه عالی فقه و اصول امام حسین(ع) قم
  • تقویم نجومی امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | تقویم همسران امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • مراسم عزاداری شهادت حضرت حمزه و حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در قم برگزار می‌شود
  • تقویم نجومی امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تقویم همسران امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • جلد سیزدهم کتاب «اعلام الهدایه» به زبان اردو ترجمه و منتشر شد
  • تاسیس شرکت دانش‌بنیان از سوی ایرانیان خارج کشور حمایت می‌شود
  • پاسخی بر یک کلیپ زرد و تأسف‌ برانگیز
  • ارتباط ستاد بازسازی عتبات با فعالین اقتصادی مغفول مانده است