Web Analytics Made Easy - Statcounter

زمان مراجعه برای تزریق دوز دوم واکسن کووید۱۹ از طریق پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به نشانی اینترنتی www.behdasht.gov.ir و همچنین پیامک اطلاع رسانی می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، به نقل از وبدا، مرکز روابط عمومی و اطلاع ‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اطلاعیه ‌ای اعلام کرد، افرادی که اولین واکسن کووید ۱۹ را دریافت کرده اند، تا قبل از دریافت پیامک و یا اطلاعیه رسمی وزارت بهداشت از مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین، در این اطلاعیه با اشاره به تامین و توزیع واکسن مورد نیاز در روزهای اخیر، خاطرنشان شده که تاخیر چند روزه حتی تا چند هفته و برای برخی از واکسن ها تا چند ماه، تاثیر منفی در اثربخشی و ایمنی زایی واکسن نخواهد داشت.

به گزارش ایرنا، طی روزهای اخیر برخی شهروندان که پس از تزریق دوز اول واکسن کرونا، تزریق دوز دوم آنها به تاخیر افتاده، پرسش های را در این خصوص مطرح و نسبت به آن ابراز نگرانی کرده بودند.

این درحالیست که دکتر مسعود مردانی عضو ستاد ملی مقابله با کرونا روز گذشته(یکشنبه) در گفت وگو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: تاخیر در تزریق دوز دوم واکسن کرونا عارضه‌ای ایجاد نمی‌کند، اما باید پس از دسترسی به واکسن، دوز دوم حتما تزریق شود.

براساس وزارت بهداشت، تا کنون ۴ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۵۱ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۹۱۹ هزار و ۵۵۷ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۵ میلیون و ۳۰۴ هزار و ۸ دوز رسید.

محمدحسن قوسیان مقدم سخنگوی جمعیت هلال‌احمر نیز روز شنبه هفته جاری به خبرنگار ایرنا گفت: این جمعیت تاکنون و در چهار مرحله، ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار دوز واکسن کرونا وارد کشور کرده است و به زودی یک میلیون دز دیگر هم وارد می‌شود.

هفته گذشته یک میلیون دوز واکس کرونا وارد کشور شد و به گفته مقامات هلال احمر قرار است یک میلیون دوز دیگر نیز به کشور برسد.

از ابتدای شیوع ویروس کرونا در ایرنا(اسفند ۹۸) تا کنون ۸۲ هزار و ۸۵۴ نفر از هموطنان جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اجتماعی وزارت بهداشت واکسن کووید ۱۹ تزریق دوز دوم وزارت بهداشت واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۶۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت اعلام نیازهای واقعی وزارت بهداشت به خیرین

به گزارش خبرگزاری مهر، سید حمید جمال‌الدینی گفت: خیرین به غیر از ارزش ریالی و اقتصادی کار و حضور خود، چندین برابر از عنایات خدا و خیرات و ثمرات معنوی کار نیکی که انجام داده‌اند در دنیا و آخرت خود بهره‌مند خواهند شد و این قضیه معنای واقعی برکت است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر بهداشت با اشاره به نشست رئیس جمهور با خیرین، افزود: رئیس جمهور در این دیدار تاکید کرد که خیرین شریک راهبردی دولت محسوب می‌شوند و ما نیز در عرصه سلامت باید الگوی مناسب همراه با نقشه راه دقیق و با جزئیات برای این امر بیاندیشیم و طراحی کنیم.

وی ضمن ارج نهادن به اصل کار خیر در هر زمینه و با هر نیتی، گفت: ما در وزارت بهداشت باید نیازهایمان را به صورت شفاف به خیرین اعلام کنیم و در راستای این نیازها و مشارکت خیرین، به حمایت واقعی و منطقی از ایشان بپردازیم و یکی از این راهکارهای حمایتی می‌تواند خرید خدمت راهبردی در این حوزه باشد.

کد خبر 6063294 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • شمار شهدای غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید
  • سازندگان واکسن برکت از قهرمانان ملی هستند/ روایتی متفاوت از یک دستاورد علمی
  • ملک‌زاده ماندنی شد
  • راه اندازی سردخانه نگهداری واکسن در مرکز بهداشت غرب اهواز
  • مراجعه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بیمار به بیمارستان‌ها در ایام نوروز + فیلم
  • مراجعه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بیمار به بیمارستان‌ها در ایام نروز
  • ضرورت اعلام نیاز‌های واقعی وزارت بهداشت به خیرین
  • ضرورت اعلام نیازهای واقعی وزارت بهداشت به خیرین
  • مسمومیت ۵۰۰ نفر با گاز مونوکسیدکربن در ۱۲ روز
  • مسمومیت بیش از ۵۰۰ نفر با گاز مونوکسیدکربن در ۱۲ روز