Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- روند توسعه سرمایه‌گذاری در استان بوشهر صعودی است به‌گونه‌ای که سال قبل ۲۳ واحد راکد و تعطیل شده به چرخه فعالیت بازگشتند و در سال جاری هم تاکنون مجوز ۲ واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری ۸.۷ میلیون یوان صادر شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، توسعه سرمایه‌گذاری بر اساس ظرفیت‌ها و قابلیت‌های یکی از مهمترین زمینه توسعه و پیشرفت است که بر این اساس توانمندی‌های استان بوشهر در این عرصه مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سواحل، اراضی کشاورزی، ذخایر نفت، گاز و مواد معدنی از جمله ظرفیت‌های استان بوشهر برای توسعه سرمایه‌گذاری است که در این راستا این استان توانمندی‌های قابل توجهی در بخش دریا و سواحل برای توسعه سرمایه‌گذاری صنعتی، گردشگری، پرورش آبزیان و تجارت دریایی است.

 بر اساس آمارهای موجود در سال‌های اخیر در بخش توسعه صنایع پایین دستی نفت و گاز و ایجاد مجتمع‌های پتروشیمی در مناطق جنوبی استان بوشهر سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی شده است.

515 میلیون دلار در این استان سرمایه‌گذاری خارجی شده است

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان بوشهر با بیان اینکه ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری این استان در بخش‌های گوناگون شناسایی و معرفی شده است اظهار داشت: سرمایه‌گذاری خارجی بر اساس ظرفیت‌های استان بوشهر مورد توجه ویژه قرار گرفته و با وجود تحریم‌هاى ظالمانه آمریکا در 3 سال اخیر افزون بر 515 میلیون دلار در این استان سرمایه‌گذاری خارجی شده است.

رسول زارعی بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی را در تولید زیر بخش‌های نفت و گاز و مجتمع‌های پتروشیمی دانست و بیان کرد: در 3 سال گذشته توسعه صنایع پایین دستی در شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر مورد توجه قرار گرفته است.

وی میزان سرمایه‌گذاری‌های خارجی در سال گذشته در استان بوشهر را 50.3 میلیون یورو دانست و تصریح کرد: این میزان سرمایه‌گذاری در قالب 2 طرح در حوزه صنعت بوده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان بوشهر از صدور مجوز سرمایه‌گذاری خارجی برای 2 طرح تولیدی در شهرک صنعتی بوشهر خبر داد و خاطر نشان کرد: با صدور این مجوز 8.7 میلیون یوان در شهرک صنعتی بوشهر سرمایه‌گذاری می‌شود.

زارعی با بیان اینکه این سرمایه‌گذاری‌ها در را‌ه‌اندازی تولید بردهای الکترونیکی و لامپ‌های ال ای دی انجام می‌شود گفت: با اجرا این طرح و تکمیل آن نقش مهمی در اشتغال، رونق اقتصادی و صادرات دارد.

وی، مانع‌زدایی برای تسریع در صدور مجوز و انجام عملیات و حمایت از سرمایه‌گذاران را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: حمایت حداکثری از سرمایه‌گذاران مورد توجه ویژه قرار دارد و در این راستا مجوزهای سرمایه‌گذاری در کوتاه‌ترین زمان صادر می‌شود.

سند دانش‌بنیان استان بوشهر تصویب شد

در سال جهش تولید توجه ویژه‌ای به بخش صنعت، معدن و تجارت شد به‌گونه‌ای که در این سال ضمن توجه به رفع مشکلات واحدهای تولیدی، معدنی و صنعتی راکد و نیمه فعال زمینه توسعه صادرات محصولات فراهم شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر از تصویب سند دانش‌بنیان استان خبر داد و خاطر نشان کرد: تیرماه سال قبل سند دانش‌بنیان استان بوشهر برای افق 1404 تدوین شد که در این راستا توسعه سرمایه‌گذاری در صنایع پایین دستی نفت و گاز مورد توجه ویژه قرار گرفت.

علی درویشی با بیان اینکه 36 شرکت دانش‌بنیان در استان بوشهر وجود دارد تصریح کرد: این شرکت‌ها نقش مهم و ممتاز در تولید، اشتغال و صادرات محصولات دارند.

وی با اشاره به حمایت ویژه از سرمایه‌گذاران در بخش تولید، اشتغال و صادرات گفت: در راستای تحقق شعار تولید، مانع‌زدایی و پشتیبانی‌ها زمینه توسعه سرمایه‌گذاری در بخش‌های گوناگون فراهم شده و در این راستا حمایت ویژه از تولیدکنندگان می‌شود.

فعالیت 140 واحد فناور و 28 شرکت دانش‌بنیان در استان بوشهر

معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر هم با اشاره به فعالیت 140 واحد فناور و 28 شرکت دانش‌بنیان در مراکز رشد و پارک علم و فناوری این استان افزود: اجرایی قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان گام مهم و موثر در راستای پشتیبانی از فعالیت دانش محور و فناورانه است و پارک علم و فناوری بوشهر نیز تحقق این قانون در قبال شرکت‌های مستقر در این پارک را با جدیت دنبال می‌کند.

عبدالحسن بهرامی باتأکید بر حمایت وزارت امور اقتصادی و دارایی، دستگاه‌های امور مالیاتی، بیمه و اداره ثبت شرکت‌ها برای مانع‌زدایی و پشتیبانی از فعالیت واحدهای دانش‌بنیان و فناور خاطر نشان کرد: علاوه بر این لازم است بانک‌ها و صندوق‌های نوآوری و شکوفایی، پژوهش و فناوری و سایر صندوق‌های سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیری منابع خود را با نگاه تسهیل‌گری به سمت تجاری سازی محصولات برآمد فعالیت‌های دانش محور این شرکت‌ها سوق دهند.

وی نفت و گاز و پتروشیمی، برق و الکترونیک، فناوری اطلاعات، زیست فناوری و پزشکی دریایی، مکانیک و کشتی سازی، کشاورزی و صنایع نرم و هویت ساز و خدمات تجاری سازی را از برنامه‌هایی دانست که واحدهای فناور و دانش‌بنیان مستقر در استان بوشهر عملکرد برجسته‌ای داشته‌اند.

معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر باتأکید بر ارائه تسهیلات تحقیقاتی برای تبدیل ایده به محصول و نمونه اولیه و تسهیلات خدماتی گفت: تجهیز و راه‌اندازی دفاتر واحدهای رشد و تسهیلات توسعه‌ای یا سرمایه در گردش برای تجاری سازی، توسعه محصول و ایجاد خط تولید جدید به واحدهای فناور باید در اولویت قرار گرفته شود.

اختصاص 650 میلیارد تومان اعتبار در قالب طرح تام به بخش صنعتی استان بوشهر

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از اختصاص اعتبار به بخش صنعتی استان بوشهر در قالب طرح تسهیلات تام خبر داد و افزود: سال گذشته در راستای پرداخت تسهیلات سرمایه گردش و ثابت به واحدها و طرح‌های صنعتی گام‌های مهم برداشته شد که در ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان بومی و متخصص استان اقدامات موثر صورت گرفت.

سید حسین حسینی با بیان اینکه 650 میلیارد تومان اعتبار به بخش صنعتی استان بوشهر تخصیص یافته است خاطر نشان کرد: این اعتبار در قالب تسهیلات طرح تام به واحدهای صنعتی با انعقاد تفاهم‌نامه 3 جانبه همکاری معاونت طرح و برنامه وزارت متبوع، بانک‌های عامل و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی واگذار می‌شود.

طرح تولید "فروسیلیسیم" با 530 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان بوشهر آغاز شدزمان صدور مجوز تاسیس واحدهای سرمایه‌گذاری در استان بوشهر کوتاه می‌شود800میلیون قطعه بچه میگو در اراضی پرورشی استان بوشهر ذخیره‌سازی شد

وی با بیان اینکه از اعتبار یاد شده 450 میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش است خاطر نشان کرد: در این راستا 200 میلیارد تومان تسهیلات سرمایه ثابت برای حمایت از بخش صنعت استان تعیین شده است.

رئیس سازمان صمت استان بوشهر حمایت از تولید، اشتغال و صادرات را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: حمایت از تولید اصلی‌ترین محور فعالیت امسال است که در این راستا ضمن تأمین زیرساخت‌ها، نیازهای اعتباری سرمایه‌گذاری فراهم می‌شود.

حسینی  روند توسعه سرمایه‌گذاری در استان بوشهر را صعودی دانست و خاطر نشان کرد: سال قبل 23 واحد راکد و تعطیل شده  استان بوشهر به چرخه فعالیت بازگشتند

انتهای پیام/190/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ۸ ۳۸ درصد ۳ ۴۵ درصد سرمایه گذاری در استان بوشهر توسعه سرمایه گذاری مورد توجه ویژه قرار سرمایه گذاری خارجی پارک علم و فناوری سرمایه گذاری میلیارد تومان خاطر نشان بخش صنعت دانش بنیان نفت و گاز ظرفیت ها شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۷۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی

یک کارشناس بازار سرمایه رشد صادرات نفت و پتروشیمی و همچنین رشد تولید خودرو در سال جاری را زمینه‌ای را برای بهبود شرایط نماد صنایع پتروشیمی و خودرویی و در نهایت بازار سهام عنوان کرد.

گروه بانک و بورس بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «علی فراقی» کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازارنیوز پیرامون تاثیر افزایش صادرات نفت و محصولات پتروشیمی بر وضعیت بازار سهام اظهار کرد: رشد صادرات این نوع کالا‌ها صرفاً بر کرک اسپرد صنایع پتروشیمی حاضر در بورس اثر‌گذار خواهد بود. به هر اندازه کرک اسپرد آن‌ها رشد پیدا کند به همان اندازه وضعیت نماد صنایع این شرکت‌ها بورس هم ارتقاء می‌یابد.


این کارشناس بازار سرمایه همچنین درباره افزایش تولید خودرو و تاثیر این موضوع بر بازار بورس هم گفت: با توجه به جایگاه نماد‌های خودرویی در بازار، تغییر مثبت در این بخش هم می‌تواند یک اتفاق مثبت برای بورس باشد، اما افزایش تولید خودرو زمانی بر بازار سهام موثر واقع می‌شود که قیمت کارخانه‌ای محصولات ایران خودرو و سایپا هم دست‌خوش تغییر پیدا کند.


وی تصریح کرد: تقارن افزایش تولید با رشد قیمت خودرو و نزدیک شدن آن به نرخ بازار ابتدا برای این دو خودرو ساز و سپس سهامداران آن یک اتفاق مثبت خواهد بود.


پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: بورس ، تولید خودرو ، صادرات پتروشیمی ، قیمت کارخانه‌ای خودرو ، بازار سرمایه لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000T9T

دیگر خبرها

  • دمای روزانه در لرستان روند افزایشی دارد
  • مردمی سازی اقتصاد در استان بوشهر عملیاتی شده است
  • طرح‌های پرورش ماهی در استان بوشهر حمایت می‌شود
  • رونق تولید و اشتغال‌زایی؛ ثمره سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت صنایع پیشرفته رضوی در پروژه‌های فناورانه
  • مخاطرات عدم سرمایه‌گذاری متوازن در زیست‌بوم هوش مصنوعی
  • روند دمای هوای استان قم تا پایان هفته افزایشی است
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی 
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی
  • تحریم‌های آمریکا تحریم شد/ روند افزایشی تولید نفت خام در ۱۴۰۲