Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@08:48:13 GMT

سلامت سنجش بیش از ۱۹ هزار نوآموز خراسان شمالی آغاز شد

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۰۷۱۵۹

سلامت سنجش بیش از ۱۹ هزار نوآموز خراسان شمالی آغاز شد

 رییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نوبت گیری برای حضور نوآموزان در پایگاه های سنجش، از نیمه خردادماه امسال آغاز شده بود و از امروز نیز کار سنجش آغاز شده است.

علی متقیان  با بیان اینکه نوآموزان استان در ۱۵ پایگاه، شامل ۱۴ پایگاه سنجش اولیه و یک پایگاه تخصصی است که در صورت تشخیص احتمال نارسایی، نوآموزان در  سنجش اولیه برای بررسی بیشتر به مراکز تخصصی معرفی خواهند شدگفت: همه پایگاه های سنجش استان فعال و قرار است  ۱۹ هزار و ۵۴۶ کلاس اولی در آن سنجش شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در پایگاه اولیه نوآموزان مورد ارزیابی های بینایی، شنوایی، جسمی حرکتی، رفتاری و بهداشتی قرار می گیرند و چنانچه کودکی دارای اختلال شنوایی و بینایی باشد به مراکز تخصصی برای بررسی بیشتر معرفی می شوند و در این مراکز به دقت سلامت نوآموزان مورد بررسی قرار می گیرد.

وی هدف اصلی طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به مدرسه را  پیشگیری از بروز و تشدید بیماری ها، تشخیص جایگاه دقیق آموزش کودکان برای استفاده از خدمات متناسب با استعدادها و توانمندی های کودکان و همچنین جلوگیری از افت تحصیلی اعلام کرد.

متقیان اظهار داشت: تمامی پروتکل های بهداشتی در پایگاه ها رعایت و به خانواده ها توصیه می شود، خود و فرزندانشان، حتما از ماسک استفاده کنند و صرفا یک نفر از اولیا همراه نوآموز حضور داشته باشد.

وی ثبت نام قطعی نوآموزان در مدارس مورد تقاضا منوط به ارایه برگه سنجش اعلام کرد.
 
رییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی  مدارک مورد نیاز برای سنجش سلامت  نوآموزان را شناسنامه، کارت واکسیناسیون، یک قطعه عکس از نوآموزان و پرداخت  ۵۰۰ هزار ریال بابت هزینه عنوان کرد.
 

۱۸۰هزار دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۴ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۴ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

برچسب‌ها بجنورد مدارس خراسان شمالی دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد مدارس خراسان شمالی بجنورد مدارس خراسان شمالی دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۷۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح پزشک خانواده طرحی برای ارتقای نظام سلامت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ این طرح سال گذشته در ۳ شهر بالای ۲۰ هزار، دهلران، ایوان و آبدانان اجرا شده و امسال نیز قرار است درایلام اجرا شود.

در این طرح شهروندان سلامتشان تحت نظر پزشک خانواده است و مسیر درمان آن‌ها را پزشک تعیین می‌کند.

 در این طرح به ازای هر سه هزار نفر یک پایگاه سلامت فعال و در این پایگاه‌ها یک پزشک و ۲ مراقب سلامت به جمعیت هدف خدمت ارائه می‌دهند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • آئین آغاز ساخت پایگاه سلامت شهدای کهنه دژ برگزار شد
  • آغاز عملیات اجرایی پایگاه سلامت مرکز خدمات جامع سلامت دشتستان
  • طرح پزشک خانواده طرحی برای ارتقای نظام سلامت
  • آغاز عملیات اجرایی انتقال آب غیرشرب به پارک علم و فناوری خراسان شمالی
  • عملیات ساخت پایگاه سلامت شهدای «کهنه‌دژ» آغاز شد
  • اخذ نوبت سنجش سلامت دانش آموزان اتباع امکانپذیر نشده است
  • سنجش سلامت ۲۱ هزار نوآموز کردستانی
  • سنجش سلامت گامی برای شناسایی به موقع کودکان دارای اختلال
  • سنجش ۵۱ هزار و ۱۳۰ هزار نوآموز سیستان و بلوچستانی برای ورود به مدرسه
  • حضور ۹۲ هزار و ۳۴۶ نوآموز در سال تحصیلی جدیددرسیستان وبلوچستان