Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@06:03:41 GMT

تزریق واکسن کرونا در مازندران از سرگرفته شد

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۰۷۱۶۲

تزریق واکسن کرونا در مازندران از سرگرفته شد

دکتر قاسم اویس روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود که دوز اول واکسن کرونا هم به آن دسته از افراد بالای ۷۰ سال که تاکنون موفق به دریافت آن نشده اند ، تزریق می شود.

وی توضیح داد : در مجموع تا کنون حدود ۲۱۰ هزار نفر در مازندران دوز نخست واکسن کرونا را دریافت کردند و آمار افرادی که دوز دوم را دریافت کرده اند هم به ۲۱ هزار نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر اویس گفت : از آن جایی که دوز دوم واکسن کرونا بر اساس رعایت فاصله زمانی حدود یک ماهه انجام می شود ، گروه سنی بالای ۷۰ سال طبق نوبت منتظر تماس تلفنی و یا ارسال پیامک باشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران همچنین اعلام کرد که افراد گروه سنی ۷۰ سال به بالا که تاکنون به دلایلی موفق به تزریق دوز اول واکسن کرونا هم نشده اند ، می توانند با ثبت نام در سامانه و یا با مراجعه به نزدیک ترین مرکز بهداشت محل سکونت نسبت به دریافت آن اقدام کنند.

وی با اعلام این که واکسینه جمعیت استان بر اساس اولویت بندی کلی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی انجام می شود ، گفت : تا کنون از جمعیت ۵۱ هزار نفری ۸۰ سال به بالا ۴۱ هزار نفر برابر معادل ۸۰ درصد واکسن دریافت کرده اند.

اویس جمعیت ۷۵تا ۸۰ ساله مازندران را هم ۳۹ هزار نفر اعلام کرد و افزود : تا کنون ۳۰ هزار نفر از این گروه سنی برابر با ۷۸ درصد واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

وی ادامه داد : همچنین از جمعیت ۶۵ هزار نفری گروه سنی ۷۰ تا ۷۵ سال استان نیز ۳۵ هزار نفر برابر با ۵۵ درصد دوز نخست واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

 

آغاز واکسیناسیون بیماران خاص از هفته جاری

معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران جمعیت ۶۵ تا ۷۰ سال استان را نیز ۶۵ هزار نفر برآورد کرد و اظهار داشت : تا کنون به ۱۸ هزار نفر از این گروه سنی معادل ۲۸ درصد دوز نخست واکسن کرونا تزریق شده است.

وی بدون اعلام سهمیه واکسن کرونا اختصاص یافته به مازندران ، از واکسیناناسیون بیماران خاص طی هفته جاری خبر داد و گفت : مشخصات این افراد نیز در اختیار مراکز بهداشت قرار دارد و این افراد برای تزریق واکسن منتظر تماس تلفنی و یا ارسال پیامک باشند.

بر اساس آمار رسمی سازمان های بیمه گر چهار هزار و ۵۰۰ بیمار خاص اعم از تالاسمی ،هموفیلی ،دیالیزی و سرطانی در استان مازندران زندگی می کنند.

بر اساس آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل آمار بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بستری در بیمارستان های استان تا ظهر روز گذشته سی ام خرداد به ۳۱۹ نفر کاهش یافت که از این تعداد ۸۰ نفر به دلیل علائم حاد تنفسی در بخش های مراقبت ویژه بستری هستند.

برچسب‌ها ویروس کرونا ساری مازندران واکسن کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا ساری مازندران ویروس کرونا ساری مازندران واکسن کرونا دریافت کرده اند واکسن کرونا گروه سنی هزار نفر بر اساس تا کنون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۷۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه افرادی بیشتر در معرض خطر سرخک هستند؟

سازمان جهانی بهداشت در آخرین گزارش خود در اواسط سال گذشته (۲۰۲۳) منتشر کرد: میزان مرگ و میر ناشی از سرخک در سراسر جهان در سال ۲۰۲۲ میلادی ۴۳ درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا، شعبه اروپایی سازمان جهانی بهداشت نیز پیش‌تر نسبت به افزایش چشمگیر موارد ابتلا به سرخک در قاره سبز هشدار داد.

سرخک یک بیماری ویروسی بسیار مسری است و می‌تواند منجر به عوارض جدی شود و حتی می‌تواند کشنده باشد.

پزشکان می‌گویند به افرادی که دو دُز واکسن سرخک دریافت نکرده‌اند، توصیه می‌شود مراقب باشند به این بیماری مبتلا نشوند.

بنابر گزارش ان‌اچ‌کی، برای مثال در ژاپن بیشتر افراد ۵۰ ساله یا مسن‌تر در دوران کودکی به دلیل فقدان سامانه‌های معمول واکسیناسیون در آن روزها، واکسن دریافت نکردند. برای نسل‌های بعد از این افراد، سامانه‌های واکسیناسیون معمولی حدود ۳۰ سال تنها یک واکسن ارائه می‌کردند به این معنی که احتمال دارد این نسل‌ها مصونیت کافی به دست نیاورده باشند.

متخصصان تاکید دارند اگر نمی‌دانید که آیا ایمنی کافی در برابر سرخک دارید یا خیر، به شما توصیه می‌شود که آزمایش آنتی‌بادی را در مراکز پزشکی انجام دهید و تأیید کنید که آیا واکسیناسیون ضروری است یا خیر.

همچنین زنان باردار به ویژه باید در مقابل ابتلا محتاط باشند. گفته می‌شود زنان باردار در صورت ابتلا به سرخک در معرض خطرات بالای عوارض آن قرار خواهند گرفت. ابتلا به این بیماری می‌تواند خطر سقط جنین و زایمان زودرس را افزایش دهد. برای زنانی که قصد بارداری دارند مهم است که خطر ابتلای خود را از قبل با انجام اقداماتی مانند آزمایش آنتی‌بادی بررسی کنند و از آن‌ها خواسته می‌شود که در صورت لزوم، واکسینه شوند.

علاوه به این، هنگامی که به کشور‌های خارجی و مناطقی سفر می‌کنید که موارد بیشتری از ابتلا به سرخک در آن‌ها گزارش شده است به شما توصیه می‌شود اقداماتی مشابه اقدامات مربوط به زنان باردار انجام دهید و پس از بازگشت به کشور خود، وضعیت جسمانی‌تان را به دقت بررسی کنید.

دیگر خبرها

  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ارائه خدمات بهداشتی درمانی به ۳۴۰۰ مورد حیوان گزیدگی در کردستان
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • (ویدیو) حمله با چاقو به کشیش کلیسای آشوری
  • پروازهای فرودگاه کرمان از سرگرفته شد
  • توصیه‌هایی برای پیشگیری از بیماری‌های شایع در فصل بهار/ از آلرژی فصلی تا ابتلا به آنفلوآنزا و کرونا
  • نخستین پرستار قربانی کرونا به روایت مادرش
  • چه افرادی بیشتر در معرض خطر سرخک هستند؟
  • آمار جهانی کرونا؛ هنگ کنگ رکورددار فوتی‌های روزانه
  • نخستین واکسن ۵ ظرفیتی مننژیت در نیجریه تزریق شد