Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فراهان گفت: با توجه به شرایط خاص فعلی و به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، امسال مراسم جشن تیرگان در شهرستان فراهان برگزار نمی‌شود. 

به گزارش برنا از اراک ،  سعید نیکنام، افزود : در جلسه هماهنگی برگزاری جشن تیرگان، با موضوع اهمیت برگزاری این مراسم معنوی در شهرستان فراهان که با حضور فرماندار برگزار شد مقرر شد با توجه به اینکه در شرایط کنونی حفظ سلامت شهروندان در اولویت مسئولان است و با اعلام وضعیت کرونا در شهرستان و به منظور پیشگیری از شیوع این ویروس، برنامه جشن تیرگان برخلاف سال‌های گذشته، امسال در شهرستان فراهان برگزار نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فراهان در ادامه افزود: جشن تیرگان به عنوان یک اثر ملی و معنوی به شکرانه برداشت گندم و آب‌پاشان در نخستین روز از تیر ماه؛ از جمله مراسم‌ آئینی و مذهبی است که هرساله در روز اول تیر‌ در جوار امام‌زاده احمد‌بن علی(ع) ذلف‌آباد شهر فرمهین برگزار می‌شود.

فرماندار شهرستان فراهان در این جلسه گفت: عموم مردم در این روز با انگیزه شکرگزاری از احدیت متعال به سبب نعمت‌های بی‌نهایتش گرد هم می‌آیند.

حسین معمار نیا فرماندار این شهرستان با تاکید بر اینکه ازدحام جمعیت موجب انتقال ویروس، می‌شود؛ افزود: در صورت بی‌احتیاطی و عدم رعایت موارد ذکر شده، می‌تواند در شهرستان به وضعیت قرمز و بحرانی تبدیل شود و امیدواریم مردم همراهی کنند تا به زودی این مشکل و بحران را پشت سر بگذاریم.

او با بیان اینکه جشن تیرگان نخستین جشن تیرگان ایران است که به ثبت آثار ملی رسیده است، ادامه داد: این جشن با اصالت و دارای غنای فرهنگی ناب که با نماد همدلی و تعاون مردم و یک اثر ملی است و در سال 89 به ثبت ملی رسیده است، شکرگزاری، همدلی و تعاون اصلی‌ترین هدف برپایی این جشن بوده است.

فرماندار شهرستان فراهان با تاکید بر اینکه ان شا ا... این جشن در سال آینده با شکوه بیشتری برگزار خواهد شد گفت: فرهنگ غنی ایرانی سرشار از جشن‌ها و آئین‌هایی است که هر یک بیانگر یکی از صفات ارزنده اخلاقی و انسانی است، سنت‌هایی که با باورهای پدران و نیاکانمان گره‌خورده است و ضرورت حفظ این آثار فرهنگی و تاریخی از آنجا بیشتر اهمیت پیدا می‌کند که هویت ما را شکل می‌دهد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان مرکزی جشن تیرگان شهرستان فراهان جشن تیرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۷۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲۰ روستای سردشت دارای تنش آبی هستند

فرماندار سردشت گفت: ۱۲۰ روستای سردشت دارای تنش آبی هستند و برابر قراردادی که با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) منعقد شده، درصدد هستیم آب رسانی به روستاهای مذکور انجام گرفته و تنش آبی به اتمام برسد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، باباخان اسکندری در دومین جلسه شورای اداری شهرستان سردشت طی سال‌جاری اظهار کرد: این شهرستان ۸۵۶ شهید را تقدیم نظام مقدس ایران اسلامی کرده و سردشت اولین شهر شیمیایی جهان و همیشه در معرض توپ و تانک و در معرض خطر دشمن بوده است، بنابراین انتظار ما از مسئولین آن است که نگاه ویژه‌ای به این شهرستان داشته باشند.

وی با اشاره به سفر مقام عالی استان به شهرستان و در راستای مصوبات سفر استاندار آذربایجان‌غربی افزود: از ۷۵ مصوبه تصویب شده برای شهرستان ۶۵ مصوبه محقق شده و به اتمام رسیده‌اند که توانسته تغییرات مثبتی را در راستای معیشت مردم به وجود بیاورد.

فرماندار سردشت در راستای اقدامات مثبت و قابل توجه دولت سیزدهم در جهت افزایش رفاه و آسایش مردم گفت: در سال گذشته ۹۷ پروژه را با اعتبار ۱۳۱ میلیارد تومان تعریف کرده و تا به امروز تقریباً ۶۰ درصد اعتبارات تخصیص پیدا کرده و با همت و درایت مدیران، پروژه‌ها به پیمانکاران واگذار و اقدامات را شروع خواهند کرد.

اسکندری ادامه داد: از دیگر اقدامات مؤثر دولت سیزدهم در جهت رفاه و آسایش مردم به رسمی شدن مرز کیله می‌توان اشاره کرد که این مرز یک ظرفیت بالقوه و بزرگ را در جهت رونق تجارت در منطقه ایجاد و اشتغال‌زایی را برای عموم مردم به وجود آورده است.

وی به بحث آب‌رسانی به روستاها پرداخت و تصریح کرد: ۱۲۰ روستای سردشت دارای تنش آبی هستند و برابر قراردادی که با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) منعقد شده در صدد هستیم آب رسانی به روستاهای مذکور انجام بگیرد و تنش آبی به اتمام برسد.

اسکندری همچنین در ادامه به پروژه گازرسانی به ۳۱ روستای منطقه آلان با اعتبار ۱۰۴ میلیارد تومان اشاره کرد و یادآور شد: این موضوع هم برگ زرینی از افتخارات دولت سیزدهم در راستای خدمات رسانی به مردم ایران عزیز است.

فرماندار سردشت در خاتمه به بحث جهاد تبیین پرداخت و خاطرنشان کرد: جهاد تبیین یکی از نیازهای اساسی امروز جامعه است و مهمترین اصل جهاد تبیین برنامه‌ریزی کردن برای این مهم است و عدم انجام درست آن می‌تواند نتایج زیان باری به وجود بیاورد، پس باید بیان حقیقت و روشنگری با برنامه‌ریزی باشد، زیرا جهاد تبیین برای دشمنان ما خطرآفرین است چون توطئه‌های آن‌ها را نقش بر آب می‌کند.

کد خبر 747936

دیگر خبرها

  • ۱۲۰ روستای سردشت دارای تنش آبی هستند
  • سلماس مهیای میزبانی جشنواره بین المللی شعر رضوی می شود
  • گفتگو با فرماندار راور درباره خسارات سیل به این شهرستان
  • آغاز جشنواره فرهنگی، ورزشی بازی‌های بومی محلی شهرستان لردگان
  • پیدا شدن جسد ۲ کودک غرق شده در نیمروز
  • کشف جسم بی‌جان دو کودک غرق شده در شهرستان نیمروز
  • مدارس این شهر فردا تعطیل شد
  • آئین تکریم و معارفه فرماندار شهرستان کاشان با حضور استاندار اصفهان برگزار شد
  • مراسم معارفه سرپرست فرمانداری کاشان برگزار شد
  • مراسم معارفه فرماندار ویژه کاشان برگزار شد