Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مهرزاد لطفی در نشست امروز ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه با تاکید بر اولویت مسوولان دانشگاه در مدیریت و کنترل بیماری کووید۱۹ ، عنوان کرد: مردم باید با توجه به وضعیت کرونا در استان، با پرهیز از هرگونه ساده انگاری و عادی پنداری، به اصول بهداشتی پایبند باشند.

وی بیشترین دلیل افزایش انتقال و شیوع کرونا را حضور افراد در تجمعات به ویژه دورهمی های خانوادگی و مراکز شلوغ و پرتردد برشمرد و هشدار داد: افرادی که با افزایش گرمای هوا از ماسک کمتر استفاده کرده و توصیه های بهداشتی را رعایت نمی کنند، موجب افزایش و انتشار این بیماری در جامعه و تهدید سلامت دیگران می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با تقدیر از تیم واکسیناسیون کووید۱۹ در دانشگاه برای تزریق بیش از ۱۶ هزار واکسن کووید۱۹ طی روز گذشته در فارس افزود: افرادی که تا کنون واکسن نوبت دوم دریافت نکرده اند تا زمان نوبت تزریق و دریافت پیامک صبور باشند و سپس طبق زمان نوبت دهی به مراکز اعلام شده از سوی روابط عمومی دانشگاه مراجعه کنند.

تغییر ساعت تزریق واکسن مراکز خودرویی در شیراز

رئیس دانشگاه در ادامه اعلام کرد: با توجه به گرم شدن هوا و به منظور رفاه حال مردم، ساعت تزریق واکسن مراکز خودرویی در شیراز از ساعت ۶ تا ۱۰ صبح و سپس از ساعت ۱۸ تا ۲۲ شب  و بقیه مراکز نیز طبق ساعات اعلام شده از ساعت ۸ صبح  آغاز و تا پایان زمان نوبت دهی پیامکی به افراد، انجام می شود.

لطفی ضمن پیگیری آمار نمونه های انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبود یافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و پایش عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس در فارس نیز پرداخت.

دیگر معاونان و مدیران ارشد دانشگاه نیز در این نشست، ضمن اعلام گزارشی از آمار انجام واکسیناسیون طی روز گذشته در استان، آمار مبتلایان و افراد بستری در مراکز درمانی و بیمارستان های فارس به ویژه در مناطق جنوبی استان، شیوه خدمت رسانی به مبتلایان و مراجعان در بیمارستان های شیراز و شهرستان ها، به بیان توضیحاتی درباره اقدامات حوزه خود در راستای اجرای مصوبات پیشین این ستاد نیز پرداختند.

سیصد و چهل و ششمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی شیراز صبح امروز، سی و یکم خرداد، در دفتر ریاست دانشگاه و با حضور معاونان، مدیران و مسوولان ارشد دانشگاه برگزار شد.

انتهای پیام/ن

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه شیراز بیماری کووید19 رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۷۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سیل صادر شد ؛ وضعیت بارش این ۲۱ استان تا پنجشنبه ۶ اردیبهشت

به گزارش همشهری آنلاین، بر اساس پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز سه‌شنبه (۴ اردیبهشت) در اکثر مناطق کشور به‌جز غرب و جنوب غرب رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی شده است.

امروز بارش‌ها در استان‌های البرز، تهران، قم، مازندران، گلستان، سمنان، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، یزد، کرمان و شمال فارس شدید است. فردا چهارشنبه (۵ اردیبهشت) این شرایط در بیشتر مناطق مرکزی و نیمه شرقی کشور روی می‌دهد.

روز پنجشنبه (۶ اردیبهشت) در استان‌های کرمان، مناطقی از یزد، شمال و شرق فارس و سیستان و بلوچستان رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید و در استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

روز جمعه (۷ اردیبهشت) در ارتفاعات کرمان و ارتفاعات البرز مرکزی بارش‌های پراکنده روی می‌دهد. همچنین روزهای جمعه و شنبه هفته آینده در نوار شرقی کشور وزش باد و احتمال خیزش گردوخاک دور از انتظار نیست و در سایر مناطق کشور جو آرامی پیش‌بینی می‌شود.

همچنین از روز پنجشنبه (۶ اردیبهشت) به‌تدریج روند افزایش دما در کشور آغاز می‌شود. همچنین امروز و فردا دریای خزر، خلیج‌فارس و شرق دریای عمان مواج است.

توصیف سامانه: تقویت فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های محلی (به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب)

زمان پایان: چهارشنبه (۵ اردیبهشت)

نوع مخاطره: رگبار شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در نواحی مستعد گردوخاک و ریزش تگرگ و کاهش نسبی دما.

منطقه اثر:

سه‌شنبه (۴ اردیبهشت) مرکزی، قم، شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، شمال شرق فارس، یزد، نیمه شمالی کرمان، البرز، تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، سمنان و دامنه و ارتفاعات استان‌های گیلان، مازندران و گلستان.

چهارشنبه (۵ اردیبهشت) سمنان، اصفهان، یزد، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، شمال هرمزگان، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، نیمه شرقی و شمال فارس، کهگیلویه و بویراحمد و دامنه و ارتفاعات استان‌های گلستان و چهارمحال و بختیاری.

اثر مخاطره: لغزندگی جاده‌ها، آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در ناوگان حمل و نقل، در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک محلی، در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ.

توصیه: احتیاط در سفرهای بین‌شهری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی

کد خبر 846770 منبع: مهر برچسب‌ها خبر مهم آب و هوا - ایران سازمان هواشناسي

دیگر خبرها

  • بیشترین موارد ابتلا به مالاریا در سیستان‌و بلوچستان بوده‌است
  • مشارکت بیش از ۷۴ هزار داوطلب در نوبت اول کنکور سراسری در فارس
  • بهترین زمان نوشیدن قهوه برای مبتلایان به کبدچرب
  • آبگرفتگی در بخش‌هایی از شیراز/ سامانه بارشی امشب از فارس خارج می‌شود
  • ۱۶۱ میلیارد تومان نقدینگی به بازار سهام تزریق شد
  • برگزاری نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ در فارس
  • هشدار سیل صادر شد؛ وضعیت بارش این ۲۱ استان تا پنجشنبه ۶ اردیبهشت
  • هشدار سیل صادر شد ؛ وضعیت بارش این ۲۱ استان تا پنجشنبه ۶ اردیبهشت
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • جزئیات برگزاری نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ در استان فارس