Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@17:40:30 GMT

امام جمعه اهل سنت ایرانشهر پیروزی رییسی را تبریک گفت

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۰۷۳۵۶

امام جمعه اهل سنت ایرانشهر پیروزی رییسی را تبریک گفت

به گزارش ایرنا در پیام مولوی عبدالصمد کریم زایی که نسخه‌ای از آن روز دوشنبه به ایرنا نمابر شده آمده است: سرور گرامی و ارجمند، حضرت آیت الله سید ابراهیم رئیسی، انتخاب حضرتعالی را به عنوان رییس جمهور سیزدهمین دوره ریاست جمهوری به حضرتعالی، دولت و ملت عزیز ایران تبریک می‌گویم.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: همه ملت ایران، بویژه اقلیت‌ها و اهل سنت ایران انتظار دارد طبق قانون اساسی به خواسته‌هایشان توجه و به آنان بیش از این بها داده شود و در پست‌های کلان بکار گرفته شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اطلاعیه می افزاید: مردم شریف ایران بویژه جامعه اهل سنت که در انتخابات حضور پر رنگی را به نمایش گذاشتند انتظار آن را دارند در این مدت که حضرتعالی به عنوان رئیس جمهوری کشور هستید به مطالبات و خواسته‌هایشان توجه‌ ویژه‌ای داشته باشید و توجه شما باعث وحدت اقوام و امنیت کشور عزیزمان خواهد شد.

در بخش پایانی این اطلاعیه آمده است: امیدواریم مشکلات اقتصادی کشور را که مردم عزیز با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و با مشکلات عدیده‌ای مواجه شده و به سختی زندگی را می‌گذرانند با تدبیر و حکمت حضرتعالی و برقراری روابط خوب داخلی و خارجی حل شود و شاهد رونق اقتصاد در کشور عزیزمان باشیم.

به گزارش ایرنا براساس اعلام روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان از مجموع یک میلیون و ۶۰۸ هزار و ۶۰۵ نفر از واجدین شرایط رای دادن در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، یک میلیون و ۳۸ هزار و ۴۵۹ نفر در این انتخابات شرکت کردند که از این تعداد آرای ماخوذه ۱۴۶ هزار و ۷۲۴ رای باطله و ۸۹۱ هزار و ۷۳۵ رای صحیح بوده است.

میزان مشارکت مردم سیستان و بلوچستان در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری۶۱.۷۹ درصد بوده است.

بر اساس نتایج حاصله میزان آرای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در سیستان و بلوچستان به ترتیب حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی ۵۴۱ هزار و ۲۱۲ رای، محسن رضایی قائد ۲۱۸ هزار و ۰۱۲ رای، عبدالناصر همتی ۱۰۸ هزار و ۷۲ رای و سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی  ۲۳ هزار و ۵۳۹ رای است.

به گفته ابوذر کوثری رییس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان؛ ۲ هزار و ۲۹۹ شعبه اخذ رای ثابت و سیار برای انتخابات در سراسر این استان در نظر گرفته شد که از این تعداد ۶۰ درصد سیار و ۴۰ درصد ثابت بوده‌اند همچنین ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تعرفه که ۴۰۰ هزار تعرفه زیادتر از افراد واجد شرایط رای دادن در استان بوده از سوی ستاد انتخابات کشور برای منطقه در نظر گرفته شد.

به گفته محمد سرایانی مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری سیستان ‌و بلوچستان ۴۰ هزار نیرو اعم از اجرا، نظارت به عنوان نماینده فرماندار، بخشدار و سایر اعضای شعبه در پای صندوق‌های رای این استان به مردم خدمت‌رسانی کردند و  ۷۳ هزار نفر از  افراد واجد شرایط رای دادن رای اولی بودند.

به گزارش ایرنا عبدالرضا رحمانی فضلی عصر شنبه در نشست خبری گفت: از کل واجدین شرایط ۵۹ میلیون  و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر کل آرای ماخوذه، ۲۸ میلیون و ۹۳۳ هزار و ۴ نفر در انتخابات مشارکت داشتند که این مشارکت ۴۸/۸ درصد است.

وزیر کشور افزود: سید ابراهیم رییسی با ۱۷ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۳۴۵ رای حائز مقام اول و از سوی مردم عزیز ما امانت‌دار دستگاه اجرایی و به عنوان رییس جمهوری انتخاب شد.

رحمانی فضلی گفت: محسن رضایی میرقائد با سه میلیون ۴۱۲ هزار و ۷۱۲ رای و عبدالناصر همتی با دو میلیون و ۴۲۷ هزار و ۲۰۱ نفر در رتبه بعدی قرار گرفتند.

وی تاکید کرد: سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی با ۹۹۹ هزار و ۷۱۸ نفر در رتبه چهارم قرار گرفت و بقیه آرا به عنوان آرا باطله ماخوذه ۳ میلیون ۷۲۶ هزار و ۸۷۰ رای است.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ سیستان و بلوچستان ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر اهل سنت سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایرانشهر پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ سیستان و بلوچستان ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر انتخابات ۱۴۰۰ سیستان و بلوچستان ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر اهل سنت سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایرانشهر انتخابات ریاست جمهوری سیستان و بلوچستان سیزدهمین دوره دوره انتخابات اهل سنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۷۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی بندر چابهار برای تسهیل تجارت اقتصادی با کشور تاجیکستان

معاون وزیر حمل و نقل تاجیکستان و هیأت همراه که به منظور بررسی همکاری های لجستیکی جمهوری تاجیکستان و جمهوری اسلامی ایران در خصوص حمل و نقل بین‌المللی و ترانزیت به تهران سفر کرده است از بندر شهید بهشتی چابهار بازدید کردند.

در این سفر هیات تاجیک ضمن بازدید و آشنایی با امکانات و زیر ساخت های بندر چابهار، با مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان و مسئولان منطقه آزاد و حمل و نقل جاده‌ای دیدار و در خصوص مراودات تجاری و توسعه ترانزیت کشور جمهوری تاجیکستان از طریق بندر شهید بهشتی مذاکره کردند.

در این نشست مشترک، عسکری نسب مدیرکل بنادرو دریانوردی استان سیستان و بلوچستان با تشریح ظرفیت ها و پتانسیل های بالای چابهار که می تواند پل ارتباطی کشور تاجیکستان برای دسترسی به اقیانوس هند باشد بر آمادگی این بندر برای تسهیل تجارت فعالین اقتصادی کشور تاجیکستان در این بندر و همچنین واگذاری محوطه های پسکرانه جهت سرمایه‌گذاری آن کشور تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • بسته شدن مسیر فرعی مهرستان به ایرانشهر
  • اظهار امیدواری امام جمعه ورامین برای حضور پرشور مردم در انتخابات
  • ائمه جمعه عامل اتحاد و همدلی در شهرها باشند
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • آمادگی بندر چابهار برای تسهیل تجارت اقتصادی با کشور تاجیکستان
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا
  • نیازمند تشکیل مجلس قدرتمند و کارآمد هستیم
  • امام جمعه زاهدان: برای حق‌آبه سیستان آن‌گونه که باید کار نشد
  • رئیس جمهور روز ملی جمهوری عربی سوریه را تبریک گفت
  • رئیسی روز ملی سوریه را تبریک گفت