Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار کردستان گفت: بیشترین اقدام و برنامه توسعه‌ای در این استان به همت دولت تدبیر و امید و طی هشت سال اخیر انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری برنااز کردستان: بهمن مرادنیا روز دوشنبه در نشست مشترک ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی و شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی که با حضور معاون وزیر کشوربرگزار شد، اظهار داشت: علاوه بر کارهای عمرانی در استان طی چند سال اخیر اقدامات مطلوب و تاثیرگذاری هم در حوزه فرهنگ وهنر انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: پروژه‌هایی در استان که ۱۴ سال پیش کلنگ اجرای آنها به زمین زده شده بود در این دولت تعیین تکلیف و به بهره‌برداری رسیدند.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه در این دولت بیمارستان‌هایی در شهرستان‌های سقز، بانه و دهگلان به بهره‌برداری رسیدند، افزود: با افتتاح این بیمارستان ها تعداد تخت‌های بیمارستانی استان افزایش خوبی پیدا کرد.

مرادنیا با بیان اینکه مدعی هستیم در هیچ دولتی به اندازه دولت تدبیر و امید در کردستان کار توسعه‌ای انجام نشده است، گفت: تنها در حوزه راه سال ۱۳۹۹، ۲۰ درصد اعتبارات شرکت زیرساخت در کردستان سرمایه‌گذاری شده است.

وی اظهار داشت: هر چند در میزان پرداخت تسهیلات بانکی شاهد رشد مطلوبی در استان هستیم ولی همچنان سهم کردستان از کل تسهیلات کشور ۶ دهم درصد است و تا زمانی که این میزان افزایش پیدا نکند هم چنان با مشکلات مواجه خواهد بود.

استاندار کردستان یادآور شد: از دیگر اقدامات ارزشمند وتاثیرگذاری که در این دولت در استان انجام شد تصویب منطقه ویژه اقتصادی بانه و منطقه آزاد بانه و مریوان است.

تثبیت ۱۸ هزار شغل در کردستان

رییس سازمان صنعت ،معدن و تجارت کردستان هم در این جلسه با اشاره به وجود ۹۲۷ واحد صنعتی در استان اظهار داشت : میزان اشتغال اسمی این تعداد واحد ۱۷ هزار و ۸۱۱ نفر و اشتغال واقعی آنها هم بیش از ۱۳ هزار نفر است.

محمد دره وزمی میزان سرمایه گذاری در این واحدها را سه هزار و ۷۹۸ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود : از مجموع واحدهای صنعتی استان در حال حاضر ۱۷۴ واحد راکد است.

وی از اجرایی شدن ۷۰ درصد مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان خبر داد و گفت: ۱۸ هزار شغل در بخش صنعت و کشاورزی با مصوبات این کارگروه تثبیت شده است.

عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی سنندج در این جلسه اظهار داشت: شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی به دنبال بهبود مستمر محیط کسب و کار، گفتمان مشترک پیرامون فضای کسب و کار، اصلاح ساختار اقتصادی و افزایش رقابت پذیری اقتصادی و تسهیل فعالیت های بخش خصوصی است.

فاروق کیخسروی اضافه کرد: از جمله اقدامات انجام شده توسط این شورا اعلام فراخوان احصا مسائل و مسکلات فعالان اقتصادی، انجام پژوهش های علمی انجام شده و پیگیری مطالبات انجمن های صنفی است.

شست مشترک ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی و شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی کردستان که با حضور  "بابک دین پرست "معاون وزیر کشور در استانداری کردستان برگزاری شد.

رصد و ارزیابی آخرین وضعیت پیشرفت و اجرایی شدن سند توسعه استان کردستان، بازدید دبیر شورای توسعه و امنیت پایدار شرق ‌غرب کشور از بازارچه های مرزی مله خورد در شهرستان سروآباد و خانم شیخان در شهرستان مریوان، بررسی آخرین وضعیت اجرای آیین نامه ساماندهی مبادلات در سه بازارچه غیر رسمی موقت مرزی( موسوم به کولبری) در استان کردستان، بازدید از مرز باشماق مریوان و احصا و حل و فصل مشکلات موجود در مسیر انجام مبادلات مرزی، حضور در جلسه بررسی و حل و فصل مشکلات تجار و فعالان اقتصادی سه شهرستان مریوان، بانه و سروآباد، بررسی و حل و فصل مشکلات واحدهای تولیدی کردستان از برنامه های سفر ۲ روزه دین پرست معاون اقتصادی وزیر کشور به این استان است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کردستان انجام شده بخش خصوصی انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۷۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۷۲ فقره تصادف در تعطیلات عیدفطر در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای خراسان جنوبی ، رئیس پلیس راه استان در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما گفت: اکثر این تصادفات از نوع واژگونی به دلیل خستگی و خواب آلودگی بوده است.

سرهنگ رضایی افزود: این تصادف ۴ نفر قربانی داشته للت است.

به گفته بیشترین تصادفات منجر به فوت مربوط به محورهای فرعی است .

سرهنگ رضایی گفت: بیشترین تصادفات مربوط به محورهای  فردوس، دیهوک و دیهوک طبس بوده است 

 

دیگر خبرها

  • اقدامات سیستمی و سامانه ای موجب تسریع در پیشبرد برنامه های تحولی بانک توسعه تعاون است
  • بیشترین تصادفات منجر به فوت تهران در این بزرگراه رخ می دهد
  • میانگین سن فوت‌شدگان در سال ۱۴۰۲
  • دولت بر ایجاد بازار گسترده ای برای نفت خام ایران به ویژه در شرق آسیا متمرکز شده است
  • شرکت سهام عام پروژه بسترسازی برای جذب سرمایه‌های خرد مردمی در توسعه اقتصادی کشور
  • اقتصاد در انتظار تدبیر!
  • ۷۲ فقره تصادف در تعطیلات عید فطر در خراسان جنوبی ثبت شد
  • ثبت ۷۲ فقره تصادف در تعطیلات عیدفطر در خراسان جنوبی
  • گفتگوی دولت و بخش خصوصی برای رشد اقتصادی
  • بیش از ۲۷۰۰ مترمکعب به ظرفیت مخازن آب روستایی کردستان اضافه شد