Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی رضایی گفت: سازمان بیمه سلامت ایران به بیمه شدگان در ۵ صندوق کارکنان دولت، ایرانیان، روستاییان، سایر اقشار و سلامت همگانی خدمات ارایه می کند.

وی درخصوص اقدامات سازمان بیمه سلامت در حذف دفترچه کاغذی افزود: یکی از عمده ترین کارکردهای دفترچه های کاغذی بیمه، شناسایی یا احراز هویت بیمه شده است که این خدمت در بستر الکترونیکی ارایه می شود، در حال حاضر شناسایی بیمه شده توسط زیرساخت ها در کل کشور در دو بخش خصوصی و دولتی در حوزه بستری و سرپایی انجام می شود، لذا بیمه شده می تواند پس از مراجعه به مراکز دریافت خدمت، احراز هویت شده و دیگر نیاز به ارایه دفترچه ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران تصریح کرد: اجرای نسخه نویسی الکترونیکی در بخش سرپایی از سال ۹۹ آغاز شده و در سال جاری شتاب بیشتری پیدا کرده است، بدون شک شکل گیری و پیشرفت الکترونیکی کردن خدمات مد نظر بیمه سلامت است و حذف دفترچه و جایگزین شدن در بستر الکترونیک مورد توجه بوده و پبشرفت ها در این حوزه قابل قبول است.

رضایی با بیان اینکه درحال حاضر ۳۶ هزار موسسه و پزشک با بیمه سلامت طرف قرار داد هستند تاکید کرد: خوشبختانه برای ارایه خدمات سطح یک روستاییان بسترهای نرم افزاری مناسب وجود دارد و قسمت عمده خمات روستایی توسط پزشک خانواده ارایه می شود، البته بخشی از خدمات نیز در قالب نظام ارجاع انجام می شود که به طور عمده در بخش دولتی و بخش ناچیزی به بخش خصوصی ارجاع می شود؛ بنابراین ارایه خدمات الکترونیکی در این بخش منوط به اتصال سامانه های سطح یک وزارت بهداشت به سامانه های نسخه نویسی الکترونیکی سازمان بیمه سلامت است.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران، در خصوص آخرین وضعیت کاهش کاربرد دفترچه کاغذی بیمه اظهار داشت: از اول اردیبهشت حذف تدریجی یا چاپ دفترچه آغاز شده و تا پایان تیرماه دفترچه‌ای صادر نمی شود، لذا در بستر الکترونیکی افراد خدمات دریافت می کنند؛ اما این نکته را باید تاکید کرد که در بحث خدمات الکترونیکی مساله شهروند محوری از اهمیت بسزایی برخوردار بوده و تمام تلاش خود را در ارایه خدمات مناسب به اقشار روستایی انجام خواهیم داد.

کد خبر 5240917

منبع: مهر

کلیدواژه: مهدی رضایی سازمان بیمه سلامت بیمه ویروس کرونا واکسن کرونا انتخابات 1400 آمار کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کووید 19 سازمان غذا و دارو شیوع کرونا سعید نمکی جامعه پزشکی آلزایمر فشار خون کلیه کاهش وزن سازمان بیمه سلامت ارایه خدمات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۷۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارایه خدمات مناسب به مسافران نوروزی و کاهش ۴۴ درصدی تصادفات شهر تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، احمد قیومی در مراسم تجلیل از خادمان ستاد اجرایی خدمات سفر شهر تهران، گفت: اتفاقات خوبی در کمیته‌های مختلف، چون حمل و نقل، هلال احمر، اورژانس، راهنمایی و رانندگی، راه آهن، فرودگاه، اتوبوس رانی و کارگروه‌ها  در خدمت رسانی به مسافران نوروزی شاهد بودیم.

وی با اشاره به اهمیت پیش بینی‌های هواشناسی در ایام نوروز، افزود: هواشناسی نیز هم پای دیگر کمیته‌ها بسیار دقیق و بصورت منظم و روزانه فعالیت کرد.

فرماندار تهران با اشاره به کاهش تصادفات در ایام نوروز گفت: در ایام نوروز شاهد کاهش ۴۴ درصدی تصادفات شهری تهران بودیم و این امر محقق نمی‌شد مگر در بررسی نواقص مختلف که در شورای ترافیک فرمانداری پیگیری شد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران نیز در این مراسم گفت: تهران در حوزه گردشگری از ظرفیت‌های ویژه‌ای برخوردار است و باید این ظرفیت را به مردم معرفی کرد.

مهدی چمران خطاب به اعضای ستاد سفر‌های نوروزی پایتخت تاکید کرد: تهران مملو از آثار دیدنی و فاخر است که حتی خود تهرانی‌ها هم با این اماکن آشنا نیستند و باید این اماکن را به مردم تهران و مسافران معرفی کرد.

 

دیگر خبرها

  • ارایه خدمات مناسب به مسافران نوروزی و کاهش ۴۴ درصدی تصادفات شهر تهران
  • تداوم اختلال در سامانه نسخه نویسی الکترونیکی
  • اختلال در سامانه نسخه نویسی الکترونیکی
  • ادامه اختلال در سامانه نسخه نویسی الکترونیکی بیمه سلامت در اردبیل
  • رفع اختلال سامانه نسخه‌نویسی بیمه سلامت تا پایان هفته جاری
  • ارایه خدمات به خانواده زندانیان تا ۳ ماه پس از آزادی
  • تعرفه‌های غیرمنطقی عاملی برای افت کیفیت خدمات سلامت است
  • ادامه اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک و مشکلات داروخانه ها/ پاسخ بیمه سلامت
  • تداوم اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک
  • تداوم اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک/ پاسخ بیمه سلامت