Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، امروزه در خودروهای برقی به طور عمده از باتری‌های لیتیومی استفاده می‌شود. اما این باتری‌ها هم مشکلات زیست محیطی دارند و هم نمی‌توان ظرفیت شارژ آنها را از حد خاصی بیشتر کرد. پژوهشگران دانشگاه هوستون برای حل این مشکل از تولید باتری‌های ارگانیک جدید خبر داده‌اند.

یکی از اجزای خطرناک باتری‌های لیتیومی کبالت است که هم موجب آلودگی زیست محیطی می‌شود و هم امکان انفجار آن زیاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای حل این مشکل نیکل و برخی مواد دیگر برای جایگزینی پیشنهاد شده‌اند.

در باتری ارگانیک جدید برای ساخت کاتد از یک ماده آلی به نام پی تی او استفاده شده است. همچنین از اتانول به عنوان یک حلال برای بهبود عملکرد آن بهره گرفته شده است. با استفاده از این روش انتقال یون‌ها به داخل کاتد تسهیل شده و چگالی باتری نیز افزایش می‌یابد.

محققان مدعی هستند عملکرد این باتری در خودروهای برقی در زمینه شارژ تا ۸۳ درصد بهتر از باتری‌های عادی لیتیومی است و انتظار می‌رود با توجه به هزینه پایین ساخت در آینده نزدیک برای تولید انبوه آن اقدام شود.

کد خبر 5240926

منبع: مهر

کلیدواژه: خودروی برقی باتری لیتیومی شارژ معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت دانش بنیان حاکمیت سایبری انتخابات 1400 فناوری فضایی نوآوری شرکت مخابرات ایران فضانوردان امنیت سایبری تولید دانش بنیان گوگل روسیه فناوری نانو ایرانسل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۷۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باتری که در چند ثانیه ای شارژ می‌شود

به گزارش خبر گزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، تخمین زده می شود سدیم هزار بار فراوان تر از لیتیوم باشد. بنابراین دستگاه های ذخیره انرژی الکتروشیمیایی سدیم یونی بیش از مخازن انرژی الکتروشیمیایی لیتیوم یونی جذاب هستند.

در همین راستا گروهی از محققان به رهبری جونگ کو کانگ از بخش علوم مواد و مهندسی یک ماده آندی که به طور معمول در باتری ها استفاده می شود با کاتدهای مناسب برای ابرخازن ها ادغام کردند.

این ترکیب سبب شد قابلیت ذخیره باتری و همچنین نرخ شارژ و تخلیه شارژ آن ارتقا یابد. تحقیق نشان می دهد باتری مذکور جایگزینی مناسب برای باتری های لیتیوم یونی است.

باتری جدید که از آند و کاتد جدید تشکیل شده یک سلول کامل مونتاژ شده یک دستگاه ذخیره انرژی هیبریدی یون سدیم با کارایی بالا را تشکیل می دهد. به گفته محققان، این دستگاه ویژگی‌های چگالی توان ابرخازن‌ها را دارد.

در بیانیه محققان آمده است: توسعه یک باتری هیبریدی با انرژی بالا و تراکم قدرت زیاد نیازمند ارتقای نرخ کند ذخیره انرژی در آند مخصوص باتری و همچنین بهبود ظرفیت اندک کاتد مخصوص ابرخازن ها است.

چنین باتری می تواند تقاضا برای دستگاه های ذخیره انرژی الکتروشیمیایی ارزان قیمت با تراکم انرژی بالا برای عملیات های طولانی که نیازمند یک بار شارژ و قابلیت شارژ سریع هستند را تامین کند. چنین دستگاه هایی کاربردهای وسیعی دارند و در صنایع مختلف از دستگاه های الکترونیکی قابل حمل تا خودروهای برقی و سیستم های وسیع شبکه ای به کار می رود.

کد خبر 6084087 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • مجتمع کُک طبس با حداکثر ظرفیت تولید به فعالیت خود ادامه دهد
  • آغاز ثبت‌نام طرح جایگزینی تاکسی‌های فرسوده با تاکسی برقی کرمان موتور
  • (تصاویر) خودرویی که شیشه جلو و سقف ندارد
  •  قدم جدید مدیران خودرو برای رهبری بازار خودروهای برقی در ایران
  • معافیت کالا‌های صادراتی ایران از دریافت گواهینامه کیفیت در کشور‌های مقصد
  • ترمز رشد خودروهای برقی کشیده شد
  • باتری که در چند ثانیه شارژ می‌شود
  • باتری که در چند ثانیه ای شارژ می‌شود
  • ساخت دوچرخه‌ای دوستدار محیط زیست که با انرژی‌های متعدد کار می‌کند
  • دوچرخه‌ای که دوستدار محیط زیست که با انرژی‌های متعدد کار می‌کند