Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-18@23:26:43 GMT

رادارگریز چینی در خدمت تک‌خال‌ها

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۰۸۰۱۵

رادارگریز چینی در خدمت تک‌خال‌ها

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از روزنامه گلوبال‌نیوز، به گفته ناظران، تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد که این جنگنده رادارگریز چینی به موتورهای توسعه‌یافته بومی مجهز است.

این گروه هوایی پیشتاز در توسعه نظامی که توسط حزب کمونیست چین تاسیس شده در جنگ با نیروهای ایالات متحده در شبه جزیره کره و ماموریت‌های دفاع هوایی از کشور بین سال‌های ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ با سرنگونی ۹۲فروند جنگنده آمریکایی، افتخارآفرین بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تلویزیون مرکزی چین (CCTV) با استناد به حرف‌های سخنگوی نیروی هوایی گزارش داد که این نیروها اکنون به جنگنده J-۲۰ مجهز شده‌اند.

در اکتبر سال ۲۰۱۹ نیز گروه هوایی «وانگ های» به یک فروند جنگنده فوق پیشرفته J-۲۰ مجهز شده بود. به گزارش همشهری آنلاین، یک متخصص نظامی که خواسته نامش فاش نشود به گلوبال‌تایمز گفته است که تعداد بیشتری از جنگنده‌های J-۲۰ در خدمت نیروی هوایی چین هستند که تجهیزات آنها از جمله موتورهای‌شان ساخت خود چین هستند که این نشان می‌دهد، J-۲۰ از نظر فنی روز به روز بالغ‌تر و تولید انبوه آن آغاز شده است.

جنگنده رادارگریز چنگدو جی – ۲۰، نخستین بار در ۱۱ ژانویه ۲۰۱۰ به پرواز درآمد و در دهم مارس ۲۰۱۷ نیز به طور رسمی رونمایی شد. بر اساس اخبار غیر رسمی تا سال ۲۰۱۹، چین بیش از ۵۰ فروند از این جنگنده‌ها را تولید کرده است.

بیشتر بخوانید:

انتشار اطلاعات درباره جنگنده‌های رادار گریز چینی

حداکثر سرعت این جنگنده که چینی‌ها به آن لقب «اژدهای توانا» را داده‌اند، بیش از ۲ ماخ (بیش از ۲۴۷۰ کیلومتر بر ساعت) اعلام شده است.

کد خبر 609076 برچسب‌ها دفاع - نیروی هوایی چین

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: دفاع نیروی هوایی چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۸۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صهیونیست‌ها کارخانه تولید دارو غزه را بمباران کردند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از المیادین، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی کارخانه تولید دارو در شرق دیرالبلح در مرکز غزه را بمباران کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین تجمع فلسطینی‌ها در منطقه شیخ رضوان در شمال غزه را بمباران کردند و ۶ نفر به شهادت رسیدند.

براساس این گزارش، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی همچنین سه‌شنبه شب به خانه ای در جنوب نوار غزه حمله کردند و هفت فلسطینی را شهید کردند.

این منزل مسکونی در مرکز شهر رفح هدف حمله جنگنده های رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.

وزارت بهداشت فلسطین روز سه شنبه از افزایش شمار شهدای نوار غزه به ۳۳ هزار و ۸۴۳ نفر خبر داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • یکی از خطرناک، رادارگریز و مرگبارترین پهپاد ایرانی | ویدئو
  • پیشنهاد پوتین برای میانجیگری میان ایران - اسرائیل / 3 شرط تهران / روزنامه کویتی: روسیه قطعات حساس جنگنده سوخو35 را به ایران نداده
  • (تصاویر) جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • صهیونیست‌ها کارخانه تولید دارو غزه را بمباران کردند
  • امیر واحدی: جنگنده‌ بمب‌افکن‌های ارتش برای هرگونه عملیات آماده‌اند
  • جذب ۲۶ هزار نیروی ‌جدید در ‌وزارت بهداشت
  • قویترین پهپاد‌های نظامی جهان در سال ۲۰۲۴
  • حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به یمن
  • قویترین پهپادهای نظامی جهان در سال ۲۰۲۴ (+عکس)
  • ۱۰ هواپیمای جنگنده که افراد عادی نیز می‌توانند بخرند(+عکس)