Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیزاده گفت: با وجود کمبود شدید اعتبارات، کانون عاشیقای حوزه هنری آذربایجان غربی در عرصه موسیقی عاشیقی آذربایجان بسیار موثربوده و کارنامه موفق و درخشان دارد.

«داریوش علیزاده»، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ارومیه، اظهار کرد:  در این خصوص ضمن اشاره بر سیاست های کلان حوزه هنری در عرصه موسیقی کشور اظهار داشت: کانون عاشیق های حوزه هنری آذربایجان غربی از ابتدای تاسیس آن در سال ۱۳۸۹ شمسی ضمن شناسایی هنرمندان عاشیق درسطح استان آذربایجان غربی، تشکیل پرونده و صدور کارت شناسایی برای آنها ؛ در معرفی این موسیقی غنی برای علاقه‌مندان آن در سطح ایران و حتی سایر کشورها؛ با تولید آلبوم های مختلف صوتی از هنرمندان برجسته استان، برگزاری جشنواره های مختلف موسیقی و حضور پررنگ در عرصه فضای مجازی بسیار تاثیرگذار بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس موسیقی حوزه هنری آذربایجان غربی افزود: اجرای بیش از ۴۵۰ کنسرت موسیقی به صورت هفتگی در ارومیه با هنرمندی عاشیق های برجسته و بنام استان، ایجاد محیط فرهنگی مناسب جهت پر کردن اوقات فراغت بخشی از علاقه مندان موسیقی محلی در آذربایجان غربی، شناسایی و پرورش استعدادهای جوان و هنری در این بخش از موسیقی و جلوگیری از انحطاط و فراموشی آن در کنار همکاری با میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در ثبت ملی مکتب عاشیقی ارومیه به عنوان میراث ناملموس ایران تنها بخشی از اقدامات کانون عاشیقهای حوزه هنری آذربایجان غربی طی سال‌های گذشته بوده است.


کارشناس موسیقی حوزه هنری آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود در انتقاد از عملکرد برخی از سازمانهای فرهنگی و هنری در حمایت ازکانون عاشقهای حوزه هنری استان و سنگ اندازی های برخی از افراد و سازمانها در رسیدن این کانون به اهداف از پیش تعیین شده خود گفت: در صورت تامین بخشی از منابع مالی مورد نیاز، کانون عاشیقهای حوزه هنری آذربایجان غربی توانایی تولید آثار صوتی مختلف از هنرمندان برجسته استان، اجرایی جشنواره های موسیقی در سطح بین‌المللی ،تولید کتاب های هنری در این عرصه و همچنین حضور فعال هنرمندان عاشیق در سایر استان‌ها و حتی کشورهای همسایه را دارد که محقق شدن این برنامه ها نیازمند نگاه اصولی مسئولان مالی و فرهنگی استان به این موسیقی با ارزش و غنی فولکلور است.

 

وی بیان کرد: کانون عاشیقهای حوزه هنری آذربایجان غربی برای نخستین بار در کشور فعالیت خود را از سال ۱۳۸۹ شمسی در شهرستان ارومیه آغاز کرد که تولید آثار هنری فاخر و کشف و پرورش استعدادهای ناب هنری در این عرصه ، در کنار معرفی موسیقی عاشیقی مکتب ارومیه به جهانیان از وظایف اصلی این کانون هنری می باشد.

پایان پیام/566

منبع: شبستان

کلیدواژه: عاشیقی های آذربایجان ارومیه آذربایجان غربی حوزه هنری آذربایجان غربی کانون عاشیق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۸۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه | این دریاچه جان تازه می‌گیرد؟

به گزارش همشهری آنلاین، مجید رستگاری مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌ غربی اظهار کرد: مرحله دوم رهاسازی حقابه زیست محیطی دریاچه ارومیه از محل سد سیلوه پیرانشهر به سمت دریاچه آغاز شد.

وی افزود: این مرحله از رهاسازی در فاز اول از محل سد سیلوه از طریق مانور دریچه تخلیه تحتانی سد به سمت رودخانه لاوین بوده و در ادامه پشت سد مخزنی کانی سیب رهاسازی می‌شود.

رستگاری گفت: در فاز اول ۱۲ مترمکعب بر ثانیه و در فاز دوم پنج متر مکعب بر ثانیه از طریق تونل انحرافی و سامانه انتقال آب جلدیان به سمت سد چپر آباد و از آنجا به سمت دریاچه ارومیه روانه شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی ادامه داد: در مجموع ۱۷ متر مکعب آب در ثانیه در حال طی مسیر از طریق سامانه های انتقال آب به سمت حوضه دریاچه ارومیه است.

وی گفت: در مرحله پیشین رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه در سال آبی جاری، ۱۲ میلیون متر مکعب آب از سد سیلوه رهاسازی شده بود.

سد سیلوه در شهرستان پیرانشهر در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.

کد خبر 847132 منبع: ایرنا برچسب‌ها خبر مهم دریاچه ارومیه سد سازی استان آذربایجان غربی سد

دیگر خبرها

  • برگزاری ۷ میز خدمت در نماز جمعه ارومیه
  • رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه | این دریاچه جان تازه می‌گیرد؟
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • میزبانی آذربایجان‌غربی از نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر
  • عضویت ۱۰۶ هزار نفر در آذربایجان غربی درکانون‌های مساجد
  • دورهمی پیشکسوتان عرصه موسیقی و تئاتر استان یزد
  • هویت‌بخشی به گروه‌های سرود کانون‌های مساجد امری مهم است
  • رهاسازی بیش از ۴۴۶ میلیون متر مکعب آب به دریاچه ارومیه
  • رهاسازی بیش از ۴۴۶ میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه