Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، در نشست شورای عالی مدیران شهرداری با رئیس‌کل دادگستری استان کرمان، بر تعامل مطلوب شهرداری کرمان با دادگستری استان در این دوره از مدیریت شهری تأکید شد.

شهردار کرمان ضمن تبریک و گرامی‌داشت فرارسیدن هفتۀ قوه قضائیه، گفت: مشارکت خوب مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری و شورای اسلامی شهر که به‌رغم همۀ مشکلات و کمبودها حضور پیدا کردند، مایه دلگرمی است و مردم نشان دادند راه حل مشکلات را در خود کشور جست‌وجو می‌کنند و از مسئولان انتظار برطرف کردن مشکلات را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیدمهران عالم‌زاده، ضمن تبریک انتخاب سیدابراهیم رئیسی، به‌عنوان رئیس‌جمهور، بیان کرد: امیدوارم همان‌طور که ایشان مبارزه با فساد را از قوه قضائیه آغاز کرد، در کل قوا این اتفاق بیفتد و مقابلۀ جدی با فقر، بی‌عدالتی و فساد که مطالبه جدی مردم است، محقق شود

وی ضمن گرامی‌داشت یاد شهدای هفتم تیر به‌ویژه شهید بهشتی (ره)، از حمایت و همکاری همه‌جانبۀ دادگستری استان و دادستانی شهرستان کرمان تشکر کرد و افزود: اگر حمایت دستگاه قضا نباشد، موضوعات قضائی مرتبط با شهرداری بی‌نتیجه می‌ماند و نمی‌توانیم آن‌طور که شایسته است شهر را اداره کنیم‌.

شهردار کرمان ادامه داد: برقراری نظم و انضباط عمومی و اِعمال قانون در موضوعات مختلف شهری نیازمند همکاری دستگاه قضاست که خوشبختانه در این دوره از حمایت و همراهی همه‌جانبۀ دستگاه قضا برخوردار بودیم.

عالم‌زاده بیان کرد: در ماه‌های باقی‌مانده از این دورۀ مدیریت شهری نیز تمام تلاش خود را در خدمت‌رسانی به شهروندان خواهیم داشت و در این راه نیازمند تداوم همکاری دستگاه قضائی استان هستیم.

وی خطاب به رئیس‌کل دادگستری استان کرمان، بیان کرد: امیدوارم همچنان منشأ خدمت برای استان باشید و از تجارب مدیریتی شما در جایگاه‌های مختلف به نحو احسن استفاده شود.

با قوه قضائیه مقتدر امنیت برقرار می‌شود

رئیس‌کل دادگستری استان کرمان نیز در این نشست ضمن تشکر از شهردار و معاونان وی، قوۀ قضائیه را رکن مهم حاکمیت دانست و افزود: اگر قوه قضائیه مقتدر باشد، امنیت برقرار می‌شود و اعتماد عمومی ارتقا می‌یابد و همۀ ارگان‌ها باید در این زمینه مشارکت کنند.

یدالله موحد، هفتۀ قوه قضائیه را فرصت مناسبی برای تبیین عملکرد و خدمات قوه قضائیه با هدف بالا بردن اعتماد عمومی دانست و یادآور شد: دادرسی الکترونیکی، راه‌اندازی سامانۀ ثنا و الکترونیکی شدن خدمات قوه قضائیه موجب افزایش شفاف‌سازی و تسریع در خدمت‌رسانی به مردم شده و به این ترتیب ارسال ابلاغیه به درِ منازل حذف شده و این قبیل اطلاعات مستقیماً به خود اشخاص فرستاده می‌شود تا شأن و آبروی آن‌ها حفظ شود.

وی با تأکید بر ضرورت اطلاع شهروندان از خدمات قوه قضائیه، اظهار کرد: اجرای طرح کاداستر که توسط قوه قضائیه به مرحلۀ نهایی رسیده و خدمات آن شامل شهرداری، اداره‌کل راه و شهرسازی، اداره‌کل منابع طبیعی و همۀ شهروندان می‌شود، نقش مهمی در ثبت مالکیت دارد.

رئیس‌کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه اگر قانون قربانی شود، جامعه دچار از هم‌گسیختگی خواهد شد، حاشیه‌نشینی را محصول عدم اجرای قانون در کشور و مصلحت‌اندیشی‌های خلاف قانون دانست و تصریح کرد: حاشیه‌نشینی یک مسئله حاکمیتی است و شهرداری و دادگستری، به‌تنهایی نمی‌توانند این معضل را برطرف کنند.

موحد افزود: حدود و اختیارات و وظایف نهادهای مختلف در زمینۀ مقابله با حاشیه‌نشینی تعریف شده و هر ارگانی باید به وظیفۀ خود در این رابطه عمل کند؛ چراکه اگر تعامل و همکاری جدی نباشد، مشکلی حل نخواهد شد.

وی ادامه داد: لازم است برای مشکل اسکان افراد ساکن در حاشیۀ شهر نیز چاره‌اندیشی شود.

رئیس‌کل دادگستری استان اظهار کرد: قانون‌گذار، اختیاراتی به شهرداری داده، اما به‌دلیل عدم هماهنگی سایر دستگاه‌های حاکمیتی و نبود منابع مالی کافی برای مقابله با حاشیه‌نشینی، شهرداری نمی‌تواند از این اختیارات به‌درستی استفاده کند.

موحد یادآور شد: قوۀ قضائیه با تمام اختیارات قانونی خود آمادگی دارد در زمینۀ مقابله با حاشیه‌نشینی ورود کند.

وی بیان کرد: از شهردار و مجموعۀ شهرداری به‌دلیل همراهی با دستگاه قضا استان و تعامل مثبت و سازنده در جهت پیشبرد اهداف تشکر می‌کنم.

تصرف زمین‌های دولتی، مشکل بزرگ شهرداری

معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان نیز در این نشست با اشاره به اینکه خلاء قانونی و ناآگاهی شهروندان و برخی مدیران باعث مشکلاتی برای شهرداری می‌شود، خاطرنشان کرد: یکی از این مسائل، تصرف زمین‌های دولتی است که شهرداری وظیفۀ صیانت و نگهداری از آن‌ها را بر عهده دارد.

رامین امیرمداح افزود: مشکل بزرگ ما در زمینۀ تصرف زمین‌های دولتی در مناطقی ازجمله «الله‌آباد»، «شهرک صنعتی» و «شرف‌آباد» است که عده‌ای شبانه به دیوارکشی و تصرف زمین‌ها اقدام می‌کنند و لازم است نیروی انتظامی در این خصوص جدی‌تر برخورد کند.

وی با اشاره به زمان‌بر بودن طی مراحل قانونی مقابله با متخلفان و اینکه تا وقتی این مراحل انجام شود، آن‌ها به ساخت‌وساز در این زمین‌ها نیز اقدام می‌کنند، افزود: تصرف غیرقانونی زمین‌ها مشکلات زیادی را برای شهرداری ایجاد می‌کند، متخلفان با اِشراف به قانون، به‌گونه‌ای عمل می‌کنند که مقابله با آن‌ها را دشوار می‌کند و از طرفی شهرداری باید در این خصوص جواب‌گو باشد.

معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان، سد معبر، رفع مزاحمت‌های شهری و برخورد با تخلیۀ غیرمجاز خاک‌ونخاله در اطراف شهر را از دیگر مواردی دانست که شهرداری برای اقدام نیازمند تعامل دستگاه قضاست و افزود: همکاران ما به‌صورت شبانه‌روزی پیگیر برخورد با تخلیۀ غیرمجاز خاک و نخاله در اطراف شهر هستند، اما قدرت برخورد قانونی ندارند و فقط می‌توانند تذکر دهند؛ حتی امکان توقیف خودروی متخلف را ندارند.

امیرمداح ادامه داد: این در حالی است که شهرداری همواره متهم است که چرا جلوی تخلیۀ غیرمجاز خاک‌ونخاله را در اطراف شهر نمی‌گیرد.

وی یادآور شد: اگر سازِکاری اندیشیده شود که قدرت اِعمال قانون به نیروهای شهرداری که موظف به مقابله با تخلفاتی ازجمله تخلیۀ غیرمجاز خاک‌ونخاله هستند، داده شود، جلوی بسیاری از تخلفات سطح شهر گرفته خواهد شد.

معاون مالی و اقتصادی شهردار کرمان نیز در این نشست، ضمن تبریک فرارسیدن هفته قوه قضائیه، گفت: از همکاری‌ها و حمایت‌های قضائی دادگستری استان از مجموعۀ شهرداری تشکر می‌کنم و امیدوارم این همکاری ادامه داشته باشد.

رضا دادگرپور بیان کرد: در راستای مطالبۀ عمومی و درخواست رئیس‌کل دادگستری و دادستان عمومی درخصوص اجرای راستگرد در تقاطع غیرهم‌سطح «ایثار»، تاکنون چندین جلسه برگزار شده و در حال پیگیری و اقدام در این رابطه هستیم.

تلاش برای ساماندهی و رفع آسیب‌های اجتماعی حاشیۀ شهر

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان نیز در این نشست، ضمن گرامی‌داشت فرارسیدن هفتۀ قوه قضائیه، بیان کرد: سال گذشته در قالب تفاهم‌نامه‌ای میان معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان، در خصوص پیشگیری، اطلاع‌رسانی و توانمندسازی در زمینۀ موضوعات مختلف هدف‌گذاری شد.

محمد جهانشاهی افزود: یکی از این اهداف، ساماندهی و رفع آسیب‌های اجتماعی حاشیۀ شهر بود و به این منظور، شهرک صنعتی برای نمونه انتخاب شد که اقدامات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری متعددی ازجمله تشکیل شورای اجتماعی محله، تغییر نام شهرک، توسعۀ فضاهای ورزشی و فرهنگی انجام شد که تجربۀ موفقی بود و امیدواریم شاهد ادامۀ این روند باشیم.

معاون منابع انسانی دادگستری استان و رئیس ستاد گرامی‌داشت هفتۀ قوه قضائیه نیز در این نشست با اشاره به تعامل خوب و صمیمانۀ معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با شهرداری کرمان، خاطرنشان کرد: خوشحالیم که جناب شهردار با صبغۀ فرهنگی و تجربه‌ای که در این موضوعات داشتند، زمینۀ این همکاری را تسهیل کردند و با امضای تفاهم‌نامه میان معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان، فعالیت‌های چشم‌گیری در این دوره انجام شد.

محمدباقر اسلامی بیان کرد: هفتۀ قوه قضائیه، محدود به دادگستری نیست؛ همان‌طور که شهید بهشتی (ره) متعلق به همۀ مردم و شخصیت تأثیرگذاری در نظام بودند و شهدای هفتم تیر نیز برآمده از مردم بودند؛ بنابراین، هفتۀ قوه قضائیه متعلق به همۀ ارگان‌های دولتی است و همه باید در این خصوص همکاری داشته باشند.

لازم به ذکر است؛ در این جلسه مقرر شد شهرداری در زمینۀ فضاسازی و در اختیار گذاشتن تابلوهای شهری به‌مناسبت هفتۀ قوه قضائیه با دادگستری استان همکاری کند.

کد خبر 5240969

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری کرمان دادگستری کرمان انتخابات 1400 مشارکت مردم در انتخابات ویروس کرونا عکس استانها کرمانشاه شورای شهر انتخابات انتخابات شورای شهر و روستا سیدابراهیم رئیسی گرگان رای گیری نتایج شمارش آرا بوشهر ایلام رئیس کل دادگستری استان کرمان مقابله با حاشیه نشینی تصرف زمین های دولتی هفتۀ قوه قضائیه شهرداری کرمان شهردار کرمان تصرف زمین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۸۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم برخورد با مسئله روزه‌خواری علنی

رئیس کل دادگستری استان اصفهان در پایان بر لزوم برخورد با مسئله روزه‌خواری علنی، گفت: همه با حفظ اعتدال باید به فریضه امر به معروف و نهی منکر توجه داشته باشند و آن را در جامعه اجرایی کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، حجت الاسلام اسدالله جعفری در حاشیه بازدید از قرارگاه اطلاع‌رسانی ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان در باغ فدک اصفهان، تقارن فرا رسیدن بهار طبیعت با بهار قرآن را گرامی داشت و اظهار داشت: خیزش الهی و تحول اساسی طبیعت در فصل بهار بیانگر آن است که انسان نیز می‌تواند با تلاش شکوفه‌های ایمان را در درون خود بارور کند

وی در ادامه از عوامل برگزاری ستاد دائمی خدمات سفر در شهر تقدیر کرد و افزود: به لحاظ میدانی و بررسی‌های صورت گرفته، برنامه‌ریزی‌ها و مدیریت اجرایی امسال نسبت به سال گذشته بهبود یافته و برخی کاستی‌ها رفع شده، ولی درعین  حال با وضعیت مطلوب فاصله داریم و لازم است با  تلاش و برنامه‌ریزی مسنجم تر روز به روز زمینه رضایتمندی بیشتر مردم فراهم شود.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با تاکید بر ضرورت احترام به ارزش‌ها و هنجارها گفت: در درجه اول همه ما مسلمانیم و باید در نظر داشته باشیم که تمام آرامش، آسایش، امنیت، عزت خود را مدیون خون شهدایی هستیم که برای ما آن امنیت پایدار را به ارمغان آوردند و لازم است همه از آن پاسداری کنیم.

وی ادامه داد: مسئولان و دستگاه‌های خدمت رسان باید همه تلاش خود را در جهت حفظ امنیت ، سلامت و بهداشت عمومی، رعایت امنیت اخلاقی و هنجارهای اجتماعی به عنوان الزامات زندگی اجتماعی به کار بندند و همه باید به خط قرمزها پایبند باشیم.

جعفری با اشاره به اینکه فرمان الهی از همه چیز بالاتر است، گفت: هیچ کس حق ندارد به امنیت عمومی و اخلاقی خدشه وارد کند.

وی بر لزوم اجرای حدود الهی در جامعه تاکید کرد و افزود: نیروهای ستاد امر به معروف مومن.انقلابی و مردمی هستند و بدون هیچ‌گونه چشم داشتی و به صورت دلسوزانه در این زمینه فعالیت می‌کنند، لذا همه تشکیلات‌ موظفند ستاد امر به معروف را حمایت کنند

رئیس کل دادگستری استان اصفهان در پایان بر لزوم برخورد با مسئله روزه‌خواری علنی نیز  تاکید و تصریح کرد: همه با حفظ اعتدال باید به  فریضه امر به معروف و نهی منکر توجه داشته باشند و آن را در جامعه اجرایی کنند و ضابطین در خصوص روزه‌خواری عملی بدون ملاحظات وفق مقررات برخورد کنند و افراد متهتک و قانون شکن را به مراجع قضایی استان اصفهان تحویل دهند.

انتهای پیام/163/

دیگر خبرها

  • چطور می‌توان بحران بزرگ آب های زیرزمینی را برطرف کرد؟
  • رفع تصرف فوری اراضی ملی خمینی‌شهر
  • رفع تصرف ۳ هزار و ۷۲۱ هکتار از اراضی ملی خوزستان
  • لزوم تشکیل ۲ سامانه گردشگری در اصفهان/ رفع مشکل ترافیک با اپلیکیشن «اصفهان من»
  • رفع تصرف ۲۰۰ میلیاردی اراضی ملی خمینی‌شهر
  • ۶۵۱ هکتار از اراضی استان چهارمحال و بختیاری رفع تصرف شد
  • رفع تصرف ۶۵۱ هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری
  • رفع تصرف ۶۵۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی در سال ۱۴۰۲ 
  • لزوم برخورد با مسئله روزه‌خواری علنی
  • صدور دستور قضایی در راستای حل مشکل آب شرب رودسر