Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@20:16:01 GMT

چهار پرونده تخلف انتخاباتی در استان اردبیل تشکیل شد

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۰۸۳۵۰

چهار پرونده تخلف انتخاباتی در استان اردبیل تشکیل شد

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسین کثیرلو روز دوشنبه در نشستی خبری با اشاره به اینکه پرونده‌ها در مرحله تحقیقات مقدماتی است، گفت: حدود ۱۰۰ فقره دستگیری در روز رای‌گیری در سطح استان اردبیل داشتیم که بیشتر موارد همان روز بدون تشکیل پرونده و پس از مدتی نگهداری افراد در کلانتری یا دادگستری با تذکر و یا تعهد ختم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برگزاری انتخاباتی با این گستره بزرگ شامل سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری نتیجه زحمات ستاد پیشگیری از تخلف‌های انتخاباتی است که در سال‌های گذشته برای رصد و پیگیری موضوع تشکیل شد و در نتیجه با همت اعضای این ستاد تخلف‌ها در انتخابات به حداقل رسید و تخلف عمده و آنچنانی وجود نداشت.

رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل بیان کرد: نمونه اجرایی طرحی که در این راستا مختص اردبیل بود، دادستانی با تشکیل ۱۷ تیم قضایی به تناسب هر کلانتری در حال گشت‌زنی در سطح شهر و حوزه‌های رای‌گیری بودند که این حضور میدانی همکاران قضایی از بسیاری تخلف‌ها جلوگیری کرد و در مواردی کار با تذکری ساده ادامه یافت.

وی با تشکر از هیات‌های اجرایی، نظارت، بازرسی، استانداری، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها، نیروهای انتظامی و امنیتی اظهار کرد: باید از مردم ولایتمدار که به سخنان مقام معظم رهبری لبیک گفتند قدردانی ویژه داشت زیرا در شرایطی که دشمن و رسانه‌های بیگانه پیگیر بودند تا مردم در پای صندوق‌های رای حاضر نشوند؛ مشارکت خوبی را به نمایش گذاشتند.

حجت الاسلام کثیرلو اضافه کرد: میزان مشارکت انتخاباتی در استان اردبیل خوب و در حد ۵۵ درصد بود.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان اردبیل با مشارکت بیش از ۵۴۲ هزار نفر از واجدان شرایط رای روز جمعه برگزار شد.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ دادگستری اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ دادگستری اردبیل انتخابات ۱۴۰۰ دادگستری اردبیل استان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۸۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوج گیری مبارزات انتخاباتی در هند

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از دهلی نو، در سرتاسر هند چند هفته‌ای است که رقابت‌های انتخاباتی برای ورود به مجلس نمایندگان موج می‌زند.
از نخست وزیر گرفته تا وزرا و نامزد‌های احزاب مخالف به شهر‌های مختلف می‌روند تا آرای مردم را به نفع خود جلب کنند.
در هفته‌های اخیر هر ادعا و کنشی از سوی ائتلاف حاکم موسوم به ان دی‌ای (NDA) با پاسخ و واکنشی از سوی ائتلاف مخالف آنها یعنی آی ان دی آی‌ای (I.N.D.I.A) روبرو می‌شد یا بالعکس.
احزاب مختلف با صدور بیانیه‌ها و منشور‌های انتخاباتی به مردم وعده می‌دهند که در صورت پیروزی در انتخابات، رفاه را برای شهروندان هندی به ارمغان می‌آورند.
راهول گاندی از رهبران سرشناس مخالف دولت مرکزی هند، حزب حاکم را به تضعیف، تبدیل و یا و تعویض قانون اساسی متهم کرد و مدعی شد هدف حزب ما یعنی حزب کنگره و احزاب مخالف دولت، حفظ قانون اساسی و دموکراسی در کشور است.
نخست وزیر هند در واکنش به این ادعای مخالفان، آنرا بی‌مبنا خواند و مدعی شد که حزب حاکم حافظ قانون اساسی هند است.
حزب حاکم و احزاب هم ائتلافی اش مدعی
تصاحب ۴۰۰ صندلی از ۵۴۵ صندلی مجلس نمایندگان در انتخابات پیش رو هستند.
احزاب مخالف، این هدف را تخیلی و بلند پروانه توصیف کردند.
از جمعه ۳۱ فروردین انتخابات مجلس نمایندگان هند شروع می‌شود.
۴۲ روز طول می‌کشد تا رای ۹۶۹ میلیون نفر از واجدان شرایط جمع‌آوری شود.
۱۲ خرداد انتخابات به پایان می‌رسد و سه روز بعد یعنی پانزدهم، پیروز انتخابات مشخص می‌شود.

 

 

اظهارات:
پریانکا گاندی: دبیر کل حزب کنگره
نارندرا مودی: نخست وزیر هند

دیگر خبرها

  • رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل: آماده برگزاری دور دوم انتخابات هستیم
  • آغاز بزرگترین رویداد انتخاباتی در جهان
  • آغاز انتخابات پارلمانی هند/ طولانی‌ترین انتخابات در جهان!
  • شروع طولانی‌ترین انتخابات جهان در هند
  • ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال پرونده تخلف صنفی در آذربایجان‌غربی تشکیل شد
  • اوج گیری مبارزات انتخاباتی در هند
  • تشکیل بیش از ۲ هزار پرونده تخلف صنفی در خوزستان
  • تشکیل ۱۴۱۷ پرونده تخلف تعزیراتی نوروزی در خراسان رضوی
  • ۵۴۴ پرونده تخلفاتی برای اصناف زنجانی تشکیل شد
  • انجام بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ بازرسی از واحد‌های صنفی و غیرصنفی کردستان