Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-19@23:15:56 GMT

15 میلیارد دلار نفت آماده فروش ایران در زمین و دریا

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۰۸۴۷۹

15 میلیارد دلار نفت آماده فروش ایران در زمین و دریا

آفتاب‌‌نیوز :

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز برآورد کلی میزان ذخائر نفت و میعانات گازی ایران در انبارهای زمینی و روی دریا حدود 200 میلیون بشکه است.

رویترز در گزارشی به نقل از کارشناسان بازار جهانی نفت از آمادگی ایران برای بازگشت سریع به بازار جهانی نفت همزمان با رفع تحریم های نفتی و بانکی ایالات متحده آمریکا خبر داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک تاجر چینی به رویترز گفته ایران طی ماه های مه و ژوئن سال جاری (2 ماه گذشته ) فروش نفت خود به چین را کاهش داده با این امید که در صورت لغو تحریم های آمریکا و افزایش قیمت نفت در بازار جهانی در پی احیای بازار پس از کاهش بحران همه گیری کرونا، نفت را با قیمت بیشتری طی ماه های آینده بفروشد.

بر اساس تخمین رویترز ایران هم اکنون بیش از 120 میلیون بشکه نفت و میعانات گازی در انبارهای زمینی ذخیره کرده است. از این رقم حدود 30 تا 40 میلیون بشکه در انبارهای زمینی چین ذخیره شده است.

ایران همچنین بین 60 تا 80 میلیون بشکه نیز روی دریا و نفتکش ها ذخیره کرده که بسیاری از آنها در بنادر کشورهای آسیایی خریدار نفت ایران آماده تخلیه هستند.

مجموع تخمینی نفت و میعانات گازی ذخیره شده ایران در دریا و زمین بین 180 تا 200 میلیون بشکه است که می تواند طی 6 ماه آینده دستکم روزانه 1 میلیون بشکه نفت مازاد را روانه بازار جهانی کند. این میزان ذخائر طی 2 سال گذشته از میادین نفتی و گازی استخراج و با توجه به عدم خریدار ذخیره شده است.

قیمت نفت طی هفته های گذشته و در پی بهبود چشم انداز واکسیناسیون جهانی کرونا رو به افزایش گذاشته و تقاضای خرید کشورها افزایش یافته است.

در صورت تخمین قیمت 75 دلار برای هر بشکه، نفت ذخائر نفتی ایران هم اکنون ارزشی بیش از 15 میلیارد دلار دارد که می تواند با لغو تحریم های نفتی و بانکی در اختیار تهران قرار گیرد.

"سارا وخشوری" از کارشناسان بازار جهانی انرژی به رویترز گفته است:" ما انتظار داریم ظرف 3 ماه از زمان لغو تحریم ها ظرفیت تولید روزانه نفت ایران بین 500 تا 700 هزار بشکه در روز افزایش یابد و در طی بازه زمانی 6 ماه تا یکسال پس از لغو تحریم ها، ایران بین 1 تا 1.2 میلیون بشکه نفت به ظرفیت تولید خود اضافه کند.

منبع: عصرایران

منبع: آفتاب

کلیدواژه: نفت نفت ایران تحریم های آمریکا علیه ایران برجام بازار جهانی میلیون بشکه لغو تحریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۸۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش نفت ایران به بالاترین سطح ۶ سال گذشته رسیده است

روزنامه فایننشال تایمز گزارش داد که ایران بیش از هر زمان دیگری در ۶ سال گذشته نفت صادر می‌کند و درآمدش به سالانه ۳۵ میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، با روی کار آمدن دولت سیزدهم، تاکتیک فروش نفت به سمت بازارسازی نفت تغییر کرد و هم‌اکنون  براساس آمار سازمان‌های بین‌المللی به بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز رسیده است.

این موضوع سبب افزایش درآمدهای نفتی هم شده است و طبق تازه‌ترین آمار گمرک، ایران توانسته درآمدهای حاصل از فروش نفت را به بیش از ۳۶ میلیارد دلار در سال برساند و بیشترین رشد اقتصادی کشور نیز مربوط به صنعت نفت باشد.

براساس گزارش فایننشال تایمز به نقل از موسسه آماری ورتکسا، تهران در سه ماه نخست سال ۲۰۲۴ به‌طور میانگین روزانه یک میلیون و ۵۶۰ هزار بشکه نفت فروخته است.

فرناندو فریرا، رئیس خدمات ریسک ژئوپولیتیک در گروه انرژی راپیدان در ایالات متحده آمریکا  گفته است که ایرانی‌ها هنر دور زدن تحریم‌ها را به دست آورده‌اند.

دیگر خبرها

  • نفت از افزایش قیمت بازماند
  • فروش نفت ایران به بالاترین سطح ۶ سال گذشته رسیده است
  •  سیگنال بازارهای جهانی به دلار تهران
  • دور زدن تحریم با زدن رکورد ۶ ساله فروش نفت
  • تولید جهانی نفت کاهش یافت
  • سقوط بیش از یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • آرامش بازار ارز بعد از عملیات مقتدرانه «وعده صادق»
  • قیمت جهانی طلا امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا به ۲۳۸۳ دلار و ۱۴ سنت رسید
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۹