Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمیده اکبری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا، درباره رویکردهای برگزاری این جشنواره بیان کرد: هدف از برپایی جشنواره معرفی همه جانبۀ ایران و بها دادن به رشته‌های علوم انسانی و رشته‌های مرتبط با ایران‌شناسی، هنر و فرهنگ کشور عزیزمان و ایجاد انگیزه در دانشجویان و فارغ‌التحصیلان این رشته‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین گسترش تولید محتوا و ایجاد بانک اطلاعاتی ایران‌شناسی از دیگر اهداف ایران‌نما می‌باشد.
وی افزود: ایران‌شناسی بحثی میان‌رشته‌ای است که با توجه به غنای حوزه تمدنی و فرهنگی ایران، موضوعات زیادی از ابعاد تاریخی، فرهنگی، هنری، اجتماعی، اساطیری، جغرافیایی و غیره را در برمی‌گیرد.
به گفته اکبری، کمبود فعالیت‌های میدانی و پژوهشی بنیادین در حوزه ایران‌شناسی و جوان بودن این شاخه در داخل کشور، لزوم حمایت از این قبیل فعالیت‌ها را دو چندان می‌کند، لذا فیفتاو «نخستین نمایشگاه و تور آکادمی بین‌المللی در جهان» با استفاده از توانایی‌ها و تجاربش در حوزه‌های مختلف، در نظر دارد هر ساله جشنواره‌ بین‌المللی ایران‌نما را برگزار نماید.  

دبیر اجرایی جشنواره با اشاره به معرفی نفرات برتر این رویداد بیان کرد: سومین جشنواره بین‌المللی ایران‌نما چهارم تیرماه با معرفی این دوره از ساعت ۱۸ تا ۱۹:۳۰ به‌صورت مجازی از طریق صفحه اینستاگرام برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه جشنواره بین‌المللی ایران‌نما برای نخستین بار با همکاری مراکز علمی و فرهنگی کشورهای ایران، فرانسه، اتریش، اوکراین، گرجستان، بنگلادش و افغانستان برگزار شد، ادامه داد: این جشنواره ظرفیت همکاری بیش از ۹۰ استاد در سمت دبیر علمی و هیئت داوران، همچنین همکاری بیش از ۴۰ دانشجو در رشته‌های ایران‌شناسی، باستان‌شناسی، اسطوره‌شناسی، نمادشناسی، زبان‌های باستانی، زبان و ادبیات فارسی، تاریخ، فرهنگ عامه، میراث فرهنگی، آداب و رسوم، اقوام، پوشاک محلی، صنایع‌دستی، معماری و شهرسازی، فلسفه و عرفان، میراث طبیعی و گردشگری و همینطور رشته‌های هنر را دارد تا در کارگروه‌های شورای تامین سیاست و دبیرخانه ایران‌نما فعالیت داشته باشند.

گفتنی است، مراسم پایانی سومین جشنواره ایران نما با سخنرانی استادان زبان و ادبیات فارسی و مدیران بخش‌های هنری و گردشگری ذیل برگزار می‌شود:

حسین بیک‌باغبان، رئیس مرکز دانشگاه (انجمن) مطالعات و پژوهش‌های ایرانی آلزاس فرانسه و استاد افتخاری دانشگاه استراسبورگ فرانسه،  
میرجلال‌الدین کزازی، استاد دانشگاه علامه طباطبائی (چهره ماندگار فرهنگ و ادب ایران زمین)

 بهادر باقری (استاد دانشگاه خوارزمی)  

 امیرناصر طباطبائی، (خزانه‌دار هتل‌داران کشور و رئیس جامعه هتل‌داران یزد)

 احمدرضا موحد، مدیر آژانس ماهورگشت

دستاورد جشنواره ایران نما
دستاورد این همکاری تدوین کتاب مرجع ایران‌شناسی ایران‌نما با گستره پخش بین‌المللی ‌بوده و علاوه بر کشورهای مشارکت‌کننده، در دانشگاه‌ها، مراکز آکادمیک، کتاب‌خانه‌های ملی، انجمن‌های ایران‌شناسی و دیگر مراکز علمی ـ فرهنگی داخلی و بین‌المللی از جمله در دانشگاه‌های سوربن و استراسبورگ فرانسه، دانشگاه کمبریج، فرهنگستان علوم ارمنستان، دانشگاه‌های وین، گراتز، سالزبورگ و اینسبروک اتریش و...، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، بنیاد ایران‌شناسی و یونسکو از طریق ارسال فایل دیجیتال منتشر می‌شود.
فیفتاو در دوره‌های بعدی از مشارکت همه‌جانبه دانشگاه‌ها و انجمن‌های ایران‌شناسی فعال در سطح بین‌الملل و همچنین از همراهی اساتید، دانشجویان و علاقه‌مندان استقبال می‌کند.
حمیده اکبری، دبیر اجرایی جشنواره ایران‌نما امسال را بر عهده داشته و تعداد ۶۵ پایان‌نامه، ۱۵۰۸ عکس از ۱۸۴ عکاس و ۳ نشریه به دبیرخانه ایران‌نما ارسال شد، همچنین ۴۰ شرکت‌کننده در بخش پویش جشنواره شرکت کردند.

 حامیان جشنواره
مراکز مهم ملی و بین‌المللی حامی فیفتاو بودند که از این بین می‌توان به مرکز دانشگاهی (انجمن) مطالعات و پژوهش‌های ایرانی آلزاس از کشور فرانسه، دپارتمان شرق‌شناسی دانشگاه ایوان‌فرانکو از کشور اوکراین، دانشگاه بین‌المللی قفقاز و مرکز علمی تحلیلی روابط ایران و گرجستان از کشور گرجستان، دانشگاه راج‌شاهی از کشور بنگلادش، ۲ دانشگاه غالب هرات و کهکشان شرق از کشور افغانستان و ۳ انجمن پیوند علم و فرهنگ، پیوند فرهنگ‌ها و صنایع‌دستی مشرق از کشور اتریش اشاره کرد.
همچنین مراکز  ملی از جمله مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه خوارزمی تهران، دبیرخانۀ کرسی‌های آزاداندیشی دانشگاه فردوسی مشهد، انجمن علمی ایران‌شناسی دانشگاه میبد یزد، دانشگاه لرستان، ۳ دانشگاه‌ آزاد، فنی و حرفه‌ای و علمی کاربردی زرند کرمان، مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی، معاونت گسترش زبان فارسی و ایران‌شناسی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان، مرکز مطالعات خلیج فارس، بنیاد غیردولتی کشورشناسی ایران، انجمن مدیریت راهبردی ایران، مرکز مطالعاتی تجارت پژوهش زاگرس، مجموعۀ فرهنگی هنری برج آزادی تهران، مرکز هنری بنیاد رودکی و  در بعد ملی در این جشنواره همراه فیفتاو بودند.
علاقه‌مندان برای شرکت در مراسم پایانی جشنواره می‌توانند با دنبال کردن صفحه اینستاگرامی در این مراسم همراه فیفتاو باشند و از سخنرانی اساتید برجسته بهره ببرند.
گفتنی است، در صفحه اینستاگرام جشنواره ایران‌نما علاوه بر مراکز حامی، نام و رزومه مختصر دبیران، هیئت علمی و هیئت اجرایی ایران‌نما قابل استفاده است و وبسایت جشنواره فعال است.

برچسب‌ها دانشگاه خوارزمی بنیاد رودکی دانشگاه لرستان بنیاد ایران شناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه خوارزمی بنیاد رودکی دانشگاه لرستان دانشگاه خوارزمی بنیاد رودکی دانشگاه لرستان بنیاد ایران شناسی جشنواره ایران نما ایران شناسی دانشگاه ها بین المللی رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۸۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بستر سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد دوغارون خراسان رضوی فراهم شده است

محسن پوراحمدی مدیر اجرایی منطقه آزاد تجاری، صنعتی دوغارون تایباد گفت: همجواری افغانستان با گذرگاه دوغارون یک فرصت طلایی برای حضور فعالان اقتصادی این کشور همسایه در منطقه به شمار می‌رود که باید از این ظرفیت، در بخش‌های مختلف نهایت استفاده را برد.

او افزود: هم اکنون سرمایه گذران افغانستانی برای سرمایه گذاری و فعالیت در حوزه‌های معادن، توریسم درمانی، هتل‌داری، نفت و گاز در منطقه آزاد تجاری، صنعتی دوغارون اعلام آمادگی کرده اند.

مدیر اجرایی منطقه آزاد تجاری، صنعتی دوغارون تایباد با اشاره به این که معبر زمینی دوغارون مهمترین پل ارتباطی ایران با برخی از کشور‌های آسیای میانه است، ادامه داد: حضور در بازار‌های جهانی از طریق افغانستان از مهمترین اهدافی است که با ایجاد منطقه آزاد تجاری، صنعتی دوغارون به دنبال آن هستیم که برای محقق شدن این مهم باید از همه ظرفیت‌های موجود استفاده کرد که این خود منجر به افزایش سطح مبادلات ایران با کشور‌های همسایه خواهد شد.

پور احمدی بیان کرد: برای رسیدن به اهداف و برنامه‌های پیش بینی شده در منطقه دوغارون باید به دنبال تسهیلگری و روان‌سازی همه فعالیت‌های اقتصادی آن ببود که خود، نقش زیادی در رفع موانع و مشکلات پیش رو دارد.

او تصریح کرد: ایجاد منطقه آزاد تجاری دوغارون و فراهم شدن زیرساخت‌های لازم در آن باید برای رونق اقتصاد و معیشت خانواده‌های مرزنشین مفید و سودمند باشد که نقش مرزنشینان در تامین امنیت پایدار مثال زدنی است.

مدیر اجرایی منطقه آزاد تجاری، صنعتی دوغارون تایباد با بیان این که محرومیت زدایی و توسعه مناطق محروم یکی از مهمترین اهداف دولت سیزدهم است تاکید کرد: شکوفایی مناطق مرزی و محروم یکی از مهمترین سیاست‌های دولت سیزدهم است که ساکنان آن بتوانند از خدمات و امکانات متوازن دولت در همه بخش‌ها استفاده کنند.

پوراحمدی اظهار کرد: همه مسئولان و دستگاه‌های متولی در حوزه ایجاد منطقه آزاد دوغارون به دنبال این هستند تا مردم خطه مرزی تایباد از این فرصت ایجاد شده نهایت استفاده را ببرند و اثرات آن در بخشی از اقتصاد و تامین معیشت آنان دیده شود.

او افزود: ایجاد منطقه آزاد تجاری، صنعتی دوغارون در سطح هشت هزار و ۷۰۰ هکتار پیش بینی شده که به منظور تسهیل و سرعت بخشیدن به شروع عملیات ساخت و ساز مرحله نخست آن هم اکنون فقط در ۲۵۷ هکتار در نظر گرفته شده که به دنبال شناسایی مشکلات و رفع آنها هستیم.

مدیر اجرایی منطقه آزاد تجاری، صنعتی دوغارون تایباد ادامه داد: در ساخت مرحله نخست این منطقه حدود ۸۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۲۰ هزار نفر به طور غیرمستقیم در منطقه دوغارون مشغول به کار خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • بازدید سخنگوی دولت از هجدهمین مسابقات ربوکاپ آزاد ایران
  • روز دوم هجدهمین دوره مسابقات روبوکاپ آزاد ایران آغاز به کار کرد
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا،فردا
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا
  • فیلم‌های ماندگار کانون پرورش تماشایی شد/ «پریسان» به پرتغال رفت
  • ایران جزء ۱۵ کشور برتر جهانی در جذب دانشجویان بین المللی
  • حفظ محیط زیست مهمترین زیر ساخت توسعه و جهش تولید
  • دومین فراخوان همایش بین‌المللی دشمن شناسی اعلام شد
  • سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد دوغارون
  • بستر سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد دوغارون خراسان رضوی فراهم شده است